IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

52 Pages V  « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> un rechin la malul dunarii, e28 528i
xox
post Feb 9 2010, 08:02 PM
Post #221


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



QUOTE (Ciupanezu @ Feb 9 2010, 06:47 PM) *
uzura unui motor nu este proporţională cu numărul de km parcurşi ci cu modul de exploatare, intervalul la care au fost făcute reviziile, calitatea uleiului folosit, calitatea combustibilului etc.


Nu cred... unsure.gif Poate confirma cineva treaba asta?


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Feb 9 2010, 08:24 PM
Post #222


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



De ce nu crezi? smile.gif

Crezi că două motoare de 200 000 km au aceeaşi uzură şi sunt neapărat mai bune decāt un alt motor de 300 000 km?

Modul de exploatare şi intervalul de revizie sunt elementele care fac diferenţa.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Feb 9 2010, 08:41 PM
Post #223


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP





again the same problem....de aici pana la bucuresti nu gasesc un 2.5 de pe care sa testez debitmetrul...dam'
o sa duc batranul sa il reglez cu lampa stroboscopica si sa vad cum se comporta iarasi...apoi in primavara il aduc la bucuresti pe capul vostru la o intalnire sa va dati si voi cu parerea...si o sa-l stresez un pic si pe interceptor...ca de cand l-am tot amenintat..so: watch out cool.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iorgos
post Feb 9 2010, 08:50 PM
Post #224


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,305
Joined: 1-May 07
From: BUCURESTI
Member No.: 917
Car: E34
Engine: 525I 24V



Omule eu spuneam sa fie reglat debimetru nu avansul ca avansul il poti regla si fara lampa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Feb 9 2010, 09:09 PM
Post #225


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP



on and on the same story....fratilor pricepeti toti ffff clar....nu are cine sa mi-l regleze aici....doar avansul cu o lampa...atat...restul nu stie nimeni prin zona sa le regleze...si sa ma car de fiecare data pana la bucuresti ca sa imi regleze motorul e nebunie curata...decizia e luata...schimb motorul pt unul mai puternic, mai elastic mai economic si mai usor de intretinut....acum...am nevoie de pareri in legatura cu schimbarea motorului...restul parerilor nu ma ajuta cu nimic....puneti-va in locul meu si o sa intelegeti...sa te deplasezi de fiecare pana la bucuresti (700 km) pt reparatii sau intretinere e nebunie curata....e vb de consum de timp si de bani....nu imi convine....pun un m52 si am un motor mai usor de intretinut de catre mecanicii din zona mea...chiar daca piesele sunt mai scumpe asta nu e o problema....basca mea,....doar am un magazin de piese auto nu de tampoane....


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Feb 9 2010, 10:26 PM
Post #226


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Pentru reglarea debitmetrului cu mana, am pus link in nshpe parti pe forum... http://bimmer.roadfly.com/e28/messages/arc...02w09/7437.html

Al tau cum e, e desigilat? Cum e traseul de grafit, e mancat?


Daca accepti riscul ca intretinerea sa se transforme din simplul chin de a schimba niste garnituri, pus avans la punct, verificat sonde, in schimbat de piese scumpe la aprindere sau prin motor... esti acoperit.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Feb 9 2010, 11:54 PM
Post #227


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



QUOTE (Ciupanezu @ Feb 9 2010, 08:24 PM) *
De ce nu crezi? smile.gif


Coz' u're capt obvious tongue.gif Pe un forum unde majoritatea avem sau am avut motoare si masini vechi, cred ca stim toti cum se prezinta un motor intretinut. Si nu stiu cati dintre noi se mai uita la numarul de km cand cumpara masina si "by default" ne punem problema intretinerii si a felului in care reactioneaza la pedala.

Ori ca sa ma exprim altfel: eu am cumparat E46 din 99 si nu m-au interesat km, ci felul in care se aude si reactioneaza motorul. (Tabla, bucse si toate alea sunt capitol separat.)

QUOTE (elvislorin @ Feb 9 2010, 09:09 PM) *
acum...am nevoie de pareri in legatura cu schimbarea motorului


Ai sa mergi cu motorul schimbat si trebuie sa-l omologhezi. Adica artizanal. Merita carca de bani si bateria de teste si nervii care ii pui ca sa faci asta? Iesi mai ok daca pui motronik, maparea e alta decat la jetronic, s-ar putea sa ti se para si motorul asta unul foarte elastic. Adica are curba pentru cuplu si putere alta fata de jetronic. Nu mai comentez de restul de bani cu care poti sa-i pui axa shrick si sa rescrii parametrii. Etc.

Problem solved. Everybody happy now?


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Feb 10 2010, 01:26 AM
Post #228


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP



omologarea nu e o problema tongue.gif....mai mare e beleaua cu motornicul smile.gif)) dam'....eu nu stiu cum...pana acum am doua linkuri utile: de la abi si til....o sa incerc sa vad ce rezulta....daca ma invat sa il reglez eu ar fi ceva....dar raman la parerea ca un m52 e mai fara batai de cap....sau un m30 3.5 cu motornic si v-am pupat v=am salutat ca un mandru sef de stat smile.gif))...dar asta e mai greu de gasit


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Feb 10 2010, 01:43 AM
Post #229


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



QUOTE
The M52 was fitted to the European E36 3 Series, E34 and E39 5 Series. The early models had the M50 (no VANOS) engine, and the later ones had the M54 (double VANOS) engine. It is only the European single VANOS M52 units that were affected, and even then, not all of these engines were affected.


Tot zici de M52, vezi macar sa nu fie afectat de problema "nikasil" : http://www.usautoparts.net/bmw/engines/nikasil.htm

In rest, daca te descurci cu omologatul, go ahead. Desi cu toti senzorii, eu spun sa ai grija. Una e fabrica, alta e cand ti-i legi in curte. Si cu motronicu nu-i asa mare belea. Sunt sigur ca iesi mai ieftin daca o duci la capitala si o "ajustezi" corespunzator acolo tongue.gif bani sa fie laugh.gif


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iorgos
post Feb 10 2010, 07:04 AM
Post #230


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,305
Joined: 1-May 07
From: BUCURESTI
Member No.: 917
Car: E34
Engine: 525I 24V





Eu deja pot sa ma abtin. Nu pot decat sa-ti urez mult noroc si bafta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Feb 10 2010, 09:06 AM
Post #231


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Sau cel mai simplu, 3 set-uri de Weber DCOE40 diablo.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post Feb 10 2010, 10:19 AM
Post #232


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp



QUOTE (TiL @ Feb 9 2010, 10:26 PM) *
Daca accepti riscul ca intretinerea sa se transforme din simplul chin de a schimba niste garnituri, pus avans la punct, verificat sonde, in schimbat de piese scumpe la aprindere sau prin motor... esti acoperit.

Nu sunt de acord cu tine. La un m50/m52 bine intretinut iti garantez ca in afara de consumabile nu schimbi nimic o buna perioada de timp. Voua va place sa le bibiliti, el prefera varianta fara batai de cap. E absurd sa spui ca un m30 cu kktul ala de l-jetronic e mai bun decat m52. M52-ul daca face figuri il pui pe tester, comanzi piesa, o schimbi si mergi mai departe, nu desfaci tot motorul ca sa ajungi sa identifici ce s-a stricat. O tineti una si buna ca un m30 tine 50000000 km, nu uitati ca sunt motoare care au mers 30 ani, adica dublu fata de m52.
Eu am zis, pe e28 imi plac m20 si m30, dar obligatoriu cu motronic. Si daca masina e 528 e cam aiurea sa pui motor mai mic, asa ca m30 3.0 sau 3.5 e solutia. Sunt ieftine, un motor in mintile lui il iei cu 500e. Dar ar fi bine sa cauti un motor de pe e28, e23 sau ideal e32 pana in 87. Dupa 87 au schimbat prinderile suportilor in bloc si va trebui sa-i faci custom.
Daca mergi mult cu masina si te afecteaza consumul poti pune 2.7 eta. Sunt motoare fiabile si cu un sunet frumos. La voi in oras eu zic ca scoti un consum de 12% si 7% in afara, fata de ~14 / 8 cat ai scoate cu 2.8 m52.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Feb 10 2010, 10:28 AM
Post #233


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



QUOTE (xox @ Feb 9 2010, 11:54 PM) *
Coz' u're capt obvious tongue.gif Pe un forum unde majoritatea avem sau am avut motoare si masini vechi, cred ca stim toti cum se prezinta un motor intretinut. Si nu stiu cati dintre noi se mai uita la numarul de km cand cumpara masina si "by default" ne punem problema intretinerii si a felului in care reactioneaza la pedala.

Ori ca sa ma exprim altfel: eu am cumparat E46 din 99 si nu m-au interesat km, ci felul in care se aude si reactioneaza motorul. (Tabla, bucse si toate alea sunt capitol separat.)


Păi se pare că nu e aşa obvious din moment ce unii īntreabă dacă sunt km reali de parcă nr. de km şi starea tehnică ar fi direct proporţionale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post Feb 10 2010, 10:40 AM
Post #234


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp





Numarul de km si modul in care a fost exploatat si intretinut influenteaza starea unui motor in egala masura zic eu. Multi au impresia ca motoarele care au avut cutie de viteze automata sunt in general mai bune, nu e intotdeauna adevarat. Ea tureaza mai mult motorul la plecarile de pe loc si stim cu totii ca uzura motorului e direct proportionala cu regimul de turatie.
Deja am deviat de la subiectul topicului, nu prea mai are legatura cu masina omului ce dezbatem noi aici, ar fi bine sa mute cineva discutia asta intr-un nou topic.

This post has been edited by Rotti: Feb 10 2010, 10:41 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Feb 10 2010, 11:09 AM
Post #235


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Nu stau lucrurile deloc aşa, cu o maşină cu cutie automată modernă poţi merge fără probleme şi cu 2000 rpm constant, nu se pune problema de turat mai mult la plecări de pe loc, tocmai că la o cutie manuală ai tendinţa de a pleca mai turat, īn timp ce la automată este imposibil pentru că acest lucru se īntāmplă doar cānd ambreiajele din cutie sunt uzate.
Īn principiu, o maşină cu cutie automată protejează mai bine motorul de şoferi inapţi care ar putea face frānă de motor cānd nu este cazul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Feb 10 2010, 12:38 PM
Post #236


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP



QUOTE (Rotti @ Feb 10 2010, 10:19 AM) *
Nu sunt de acord cu tine. La un m50/m52 bine intretinut iti garantez ca in afara de consumabile nu schimbi nimic o buna perioada de timp. Voua va place sa le bibiliti, el prefera varianta fara batai de cap. E absurd sa spui ca un m30 cu kktul ala de l-jetronic e mai bun decat m52. M52-ul daca face figuri il pui pe tester, comanzi piesa, o schimbi si mergi mai departe, nu desfaci tot motorul ca sa ajungi sa identifici ce s-a stricat. O tineti una si buna ca un m30 tine 50000000 km, nu uitati ca sunt motoare care au mers 30 ani, adica dublu fata de m52.
Eu am zis, pe e28 imi plac m20 si m30, dar obligatoriu cu motronic. Si daca masina e 528 e cam aiurea sa pui motor mai mic, asa ca m30 3.0 sau 3.5 e solutia. Sunt ieftine, un motor in mintile lui il iei cu 500e. Dar ar fi bine sa cauti un motor de pe e28, e23 sau ideal e32 pana in 87. Dupa 87 au schimbat prinderile suportilor in bloc si va trebui sa-i faci custom.
Daca mergi mult cu masina si te afecteaza consumul poti pune 2.7 eta. Sunt motoare fiabile si cu un sunet frumos. La voi in oras eu zic ca scoti un consum de 12% si 7% in afara, fata de ~14 / 8 cat ai scoate cu 2.8 m52.


corecta observatia cu m30 de 3.0, 3.5 litri...dar de ce sa iau altul cand am un m52 la dispozitie deja...ce rost are sa dau banii?am un si un m30 de 3 litri care sta de vreo 4 ani de pe e34....dar habar n-am in ce stare e si in plus am dat calculatorul de pe el...pana la urma o sa incerc cu varianta reglare avans si debitmetru si vad cum se comporta iar cand da caldura daca nu mai face figuri il pastrez...daca tot nu sunt multumit am facut transplantul cu tot cu riscul de a avea batai de cap la montaj


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post Feb 10 2010, 01:31 PM
Post #237


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp



QUOTE (Ciupanezu @ Feb 10 2010, 11:09 AM) *
Nu stau lucrurile deloc aşa, cu o maşină cu cutie automată modernă poţi merge fără probleme şi cu 2000 rpm constant, nu se pune problema de turat mai mult la plecări de pe loc, tocmai că la o cutie manuală ai tendinţa de a pleca mai turat, īn timp ce la automată este imposibil pentru că acest lucru se īntāmplă doar cānd ambreiajele din cutie sunt uzate.
Īn principiu, o maşină cu cutie automată protejează mai bine motorul de şoferi inapţi care ar putea face frānă de motor cānd nu este cazul.

N-am zis ca nu ai putea merge cu o masina cu automata constant, nu stiu de unde ai scos asta. Consumul crescut la cutiile automate e dat in principal de patinarea mai lunga pe care o fac pentru a nu brusca masina lucru care are ca efect turarea in plus a motorului, deci uzura mai mare.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Feb 10 2010, 01:39 PM
Post #238


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP





tease.gif offtopic.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Feb 10 2010, 02:00 PM
Post #239


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



QUOTE (Rotti @ Feb 10 2010, 01:31 PM) *
N-am zis ca nu ai putea merge cu o masina cu automata constant, nu stiu de unde ai scos asta. Consumul crescut la cutiile automate e dat in principal de patinarea mai lunga pe care o fac pentru a nu brusca masina lucru care are ca efect turarea in plus a motorului, deci uzura mai mare.

Plecarea de pe loc nu necesită turare mai mare a motorului decāt plecare cu o maşină cu cutie manuală.
Ai spus că trebuie turată īn plus faţă de o cutie manuală, chestia asta e o inepţie dacă te referi la cutiile automate īn general.
Cutiile automate au avansat foarte mult, ceea ce spui tu este valabil pentru cele vechi şi primitive, cele moderne nu necesită turarea īn plus a motorului, această patinare mai lungă despre care vorbeşti nu există la cutiile moderne, excepţie fiind cazurile de cutii uzate care patinează din cauza ambreiajelor uzate.
Este exagerat să vorbeşti despre uzură mai mare la motoarele cu cutie automată din moment ce majoritatea posesorilor de maşini cu cutie automată nu fac frānă de motor aproape niciodată şi nu au cum să retrogradeze greşit.
Din moment ce eficienţa unei cutii steptronic de generaţie nouă este cu 3% mai mică decāt eficienţa unei cutii manuale, este evident că să vorbeşti despre uzură mai mare pentru un motor cu cutie automată este un lucru care nu are nici o legătură cu realitatea.

This post has been edited by Ciupanezu: Feb 10 2010, 02:01 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Feb 10 2010, 02:06 PM
Post #240


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP



ciupanezule te rog sa iti faci topic separat...parerea si rugamintea mea


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

52 Pages V  « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th July 2025 - 12:43 PM