![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Am deschis topicul asta pentru ca de multe ori avem nevoie sa schimbam anumite piese sau componente care pur si simplu sunt extrem de scumpe in versiune OEM. Si nu ma refer aici la componente motor sau suspensie/bucse/etc ci la tot felul de nimicuri enervante si greu de gasit. De multe ori insa exista posibilitatea de a inlocui acele repere cu altele compatibile, dar care nu au nici o legatura cu masinile, sau macar cu BMWurile. Stiu ca unii dintre voi au multa experienta cu BMW, mai ales anumite modele mai vechi si opiniile lor s-ar putea dovedi de nepretuit.
Iata la ce ma refer: - vopseaua originala Titansibler (foarte populara la BMW) este extrem de apropiata de vopseaua la spray Dupli-Color argintiu iridium pt Dacia. In felul asta, elementele de caroserie mici se pot vopsi fara cheltuieli mari, fara vopsea facuta la culoare pe calculator, etc. Eu am vopsit la E38 o bucata din plasticul de pe spate (cel de sub numar) si nu se vede nici o modificare fata de restul nici macar in bataia directa a soarelui. - orice furtun de presiune de benzina (ma refer chiar la cele cu insertie textila) se pot inlocui cu un furtun de presiune pentru gaz. De obicei acesta are camasa dubla, grosime sanatoasa, are insertie textila si partea exterioara are si protectie UV (In Iasi de ex se gaseste la magazinul Ferocris pacurari, este galben pe exterior si costa cam 3-5 lei metrul. La E30 am inlocuit cu succes cele 2 bucatele de furtun de presiune care intra in rampa si care costa 10 eur pe original). - cand asamblati orice conducta de cauciuc pe un conector de metal (valabi mai ales pentru condructele sistemului de racire) pudrati din belsug cu talc partea care va veni in contact cu metalul. Cand o veti scoate chiar peste 10 ani va iesi extrem de usor pt ca talcul impiedica celebra vulcanizare a cauciucului pe metal. Talc se gaseste la pret modest la Practiker, raionul auto (un flacon din plastic alb de forma triunghiulara) - conductele de cauciuc pentru lichidul de racire la E30 (cele groase) sunt aproape la fel (la diametru si in oarecare masura si la unghiul cotului din mijloc) cu cele de VW golf II 1.6 (care aparent se gasesc noi noute pe aproape toate drumurile) - daca va ingheata lamele de la stergator iarna pe parbriz, puteti turna peste ele din belsug alcool. Se vor desprinde destul de repede. In oarecare masura figura merge si cu chederele de la usi si cu yalele de la portiere/portbagaj. Atentie insa la alcoolul tehnic (cel mov) ca poate ataca vopseaua. Cam asta am observat eu pana acum. La randul meu am cateva intrebari: - cu ce as putea inlocui buretele din diverse locuri (care la E30 este intr-un hal mare de degradare)? Ma refer mai ales la buretele de pe flapurile sistemlui de ventilatie, cel care le etanseaza (si care acum se desprinde in bucatele mici si negre cand dau drumul la aer si imi intra in ochi!) De asemeni as vrea sa inlocuiesc si termoizolatia de pe interiorul capotei care vad ca e facuta dintr-un burete mai dens, probabil si ignifug. - as vrea sa inlocuiesc mocheta (cea originala are si izolatie lipita pe spate) cu alta mult mai buna, mai curata si fara gauri, dar care nu are izolatie. Din ce as putea turna izolatia? Un amic mi-a spus de niste spuma poliuretanica (dar moale, nu din aia expandabila pentru constructii, nu mai stiu cum se numeste) dar nu stiu unde as putea gasi. -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
- vopseaua originala Titansibler (foarte populara la BMW) este extrem de apropiata de vopseaua la spray Dupli-Color argintiu iridium pt Dacia. In felul asta, elementele de caroserie mici se pot vopsi fara cheltuieli mari, fara vopsea facuta la culoare pe calculator, etc. Eu am vopsit la E38 o bucata din plasticul de pe spate (cel de sub numar) si nu se vede nici o modificare fata de restul nici macar in bataia directa a soarelui. - orice furtun de presiune de benzina (ma refer chiar la cele cu insertie textila) se pot inlocui cu un furtun de presiune pentru gaz. De obicei acesta are camasa dubla, grosime sanatoasa, are insertie textila si partea exterioara are si protectie UV (In Iasi de ex se gaseste la magazinul Ferocris pacurari, este galben pe exterior si costa cam 3-5 lei metrul. La E30 am inlocuit cu succes cele 2 bucatele de furtun de presiune care intra in rampa si care costa 10 eur pe original). La spray nu poţi obţine aceleaşi rezultate pe care un vopsitor le obţine cu aerograful sau pistolul. Se pot vopsi doar elemente foarte mici, de exemplu eu am vopsit mānerele interioare, plafonierele şi plafonul, le-am făcut negre. Dacă tot costă 10 , cred că e mai bine să iei pe original. Poate e doar o chestie psihică, īnsă mă simt mai liniştit dupa ce am montat o piesă de calitate. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Evident ca la spray vopsesc doar elemente mici, am zis si mai sus, n-ai citit prea atent. Nici nu se pune problema sa vopsesti o capota sau o aripa. Dar tocmai la elementele mici e mai dificil, vopsitorul face mutre ca e o comanda prea mica, castiga prea putin, nu poate face decat cantitatea minima X de vopsea pe care o platesti tot tu, te amana pana la calendele grecesti, etc. Asta era ideea. Iar cu 10 eur as putea lua o multime de mufe/clame/piese mici pe original in loc de 2 bucati de 5cm de cauciuc. Si in plus n-ai idee ce bun calitativ poate fi un tub pt gaz facut pe bune "dupa normativele de securitate". Cei care ma cunosc stiu ca nu imi bat joc de nici una din masinile mele si mai ales ca nu le repar cu sarme din garduri. Asa ca ideea de furtun de de gaz nu e expresia unei saracii lucii tipic romanesti si nici a unor solutii de taran pentru defectiunile masinilor (pt cei care NU ma cunosc ![]() -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
Eu n-am zis că nu bagi bani īn maşină sau ceva de genul ăsta.
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 733 Joined: 13-May 08 From: iasi Member No.: 1,647 Car: E12 Engine: M30B25 150CP ![]() |
eugene12, am inteles ca a pus sub mocheta "neopren", e un material folosit la costumele de scafandru si a zis ca e foarte multumit de alegere...
.............si e normal sa pui o piesa din asta marunta si ieftina de alta natie daca gasesti si se potriveste. si apropo de ce ai folosit tu, sutn sigur ca la gaz e mai mare presiunea decat in rampa de injctoare. insa..sigur o sa tuseasca ursul la deal stiind ca l ai vitregit si l ai injosit cu un furtun de gaz made in romania la la la ![]() -------------------- Eu am dreptate, tu nu. Dar pentru libertatea ta de a nu avea dreptate, eu voi lupta pānă la moarte.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
La cerce acu' o saptamana n-a tusit, m-a panicat chiar putin ![]() ![]() -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
sutn sigur ca la gaz e mai mare presiunea decat in rampa de injctoare. insa..sigur o sa tuseasca ursul la deal stiind ca l ai vitregit si l ai injosit cu un furtun de gaz made in romania la la la ![]() N-aş fi aşa sigur. Eu merg pe ideea că este mai bine să foloseşti piese de calitate fără să faci improvizaţii īncāt să poţi sta liniştit, să nu te trezeşti cine ştie unde cu probleme tehnice. Astfel gāndesc eu, nu este treaba ta să-ţi spui părerea despre mentalitatea mea. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
eugene12, am inteles ca a pus sub mocheta "neopren", e un material folosit la costumele de scafandru si a zis ca e foarte multumit de alegere... Atunci ar putea sa ne dea eugene12 mai multe detalii pls? Cum arata neoprenul asta? Ca o panza asa? Ce proprietati are si unde gasesc? N-aş fi aşa sigur. In privinta furtunlui de gaz, ca vad ca asta ridica multe polemici, am gandit asa: rebulatorul de presiune de la E30 permite aprox 3bar in rampa, pompa de capul ei baga maxim 6 bar. Eu m-am jucat de multe ori cu furtun din asta montat la compresor (8bar) si n-a avut nici o problema. L-am folosit chiar si la instalatia mea impovizata de curatat injectoare. Abia cand am vazut ca merge asa de bine si este asa de rezistent am pus si pe masina. Oricum, il am cam de 2 ani. La vara proababil ca voi demonta din nou rampa sa curat injectoarele asa ca va pot spune exact in ce stadiu il gasesc. Eu inca mai am o problema cu buretele ala... Unde naiba pot gasi niste foi subtiri de burete. Am vazut ca cel original are cam 3-4 mm grosime. (Nici nu se pune problema sa iau unul mai gros si sa-l tai, este imposibil, am incercat). -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Pe la ambalajele de componente PC?
Cel putin inainte veneau pe niste foi subtiri de burete. Problema-i ca iti trebuie un anumit burete mai moale si flexibil, cred. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() pull the rag of the three five ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 842 Joined: 25-June 07 From: Bucuresti Member No.: 996 Car: E23 Engine: M30 3.5 ![]() |
sunt o groaza de produse pentru antifonarea podelei pe net si la preturi mai mult decat accesibile. era un baiat care avea site-ul secondskinaudio.ro parca si aduce foarte multe |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 733 Joined: 13-May 08 From: iasi Member No.: 1,647 Car: E12 Engine: M30B25 150CP ![]() |
nu stiu de ce burete vorbesti ca n am e30...inca
![]() dar vezi ca este burete din ala de pus sub parchet si gasesti cam orice dimensiune se decupeaza ft usor eu ma pus intre portiere si fetele de poritera si se aude ft infundat ![]() -------------------- Eu am dreptate, tu nu. Dar pentru libertatea ta de a nu avea dreptate, eu voi lupta pānă la moarte.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 211 Joined: 10-November 07 From: Galati Member No.: 1,276 Car: E34, ex E12 Engine: M50 150 CP,M20 2.0 125 CP ![]() |
neopren-ul stiam ca il folosesc cei care se duc cu cortu si pun un burte pe jos......de gasit se gaseste prin orice supermarket cu chestii pt campare
-------------------- e34 `91,520i ex: e12 `80, 520i
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,891 Joined: 18-February 07 From: Bucuresti Member No.: 658 Car: E21 Engine: M10 1.6 90cp ![]() |
Saltea aerobic
-material: 100% polietilena -dimensiuni: 90 x 50 x 0,8 cm Pret 10 lei. This post has been edited by 05aBi: Feb 3 2010, 01:13 PM -------------------- Baby Six
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() zijdelings geļnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Nu mi se pare o idea foarte buna sa pui pe podea materiale care nu 'respir'. Mai intre apa in masina, daca sa strange intre materiale de antifonare si tabla, tabla pierde.. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Eu am curatat toate bucatile alea de antifon care sunt puse din fabrica pe podea, am grunduit-o, si i-am pus mocheta inapoi fara a mai lipi nimic in locul lor. Din experienta cu vechiul urs, am vazut ca aceste petice se dezlipesc prin unele locuri, patrunde apoi umezeala si te alegi mai apoi cu rugina; si-apoi buretele mochetei izoleaza fonic suficient de bine.
-------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Mda, contraindicatia pentru materialele hidroizolante e clara... Hmmm.... Nu prea stiu ce sa fac. Cred ca cel mai bine ar fi sa astept pana la vara cand am de gand sa scot mocheta de tot si sa vad intai in ce stare e tabla...
Daca gasesc pe undeva rugina, stiti o rezolvare mai buna decat: perie de sarma+solutie din aia de conversie a ruginei in metal negru+spray cu zinc+antifon? -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
afla si cum a ajuns apa acolo si vezi sa nu mai ajunga
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 9th July 2025 - 02:35 PM |