IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> E30 M50 turbo
Iulika0069
post Dec 25 2009, 08:40 PM
Post #1


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Acest post o sa contina si modificari / completari ulterioare (de ex intrebarea despre frane a lui florin83..)
Am pus 'disclaimer'-ul asta ca sa nu apara neintelegeri / postari de genul 'vezi ca a raspuns deja la asta la inceputul thread-ului' tongue.gif


Am tot zis ca fac un topic despre 'bestie'.. Asa am zis si cu pisica si pana la urma l-a facut Florin83 dupa ce [mi-]a luat masina smile.gif

Asa ca o sa pun in mare cam ce stiu ca e pe masina wink.gif:

- motor M50B20
- kiulasa de 2.5 (porturi admisie/evacuare marite), piese de S50 (talerele de supapa) sau de M52 (taketi)
- turbina Garrett T4 (copie) - suporta 450-480cp
- admisie M3 S50
- serpi custom pt turbo
- intercooler nesimtit smile.gif - fagurele are 60 x 30 x 7.6 cm
- radiator ulei
- injectoare 550cmc (cred)
- pompa de benzina cu debit marit
- bobine in genul "Plasma-Direct ignition"

Engine management-ul este cel stock - baietii de la EPS (WPP & HUT) reusind cu succes sa il [re]programeze pt aplicatii turbo.
Debitmetrul este de M50 2.5 - pus in carcasa de 3", sa nu restrictioneze flow-ul.

Radiatorul e tot stock, cu un termostat de 80℃ (de M20) face fata fara probleme chiar si vara; sistemul de racire e completat de un ventilator de AC de la un seria 7 (parca), nu exista vāsc..

Transmisia e o combinatie intre cutie de M3 e36 in 5 trepte, cardan 325tds e36, diff LSD 'carcasa mare' cu raportul 2.79:1; initial aveam 2.65 dar mi s-a parut ca e cam lenesa tongue.gif masina.
Gumele spate sunt Toyo R888 225/50.16, pe fata sunt Toyo T1R 205/50.16.
Jantele sunt cele de la Butcky, copie dupa Compomotive; sunt destul de grele (cam 10kg/janta), ma tot gandesc sa 'investesc' in unele ultrausoare, dar pe 16" nu prea gasesc (daca as trece pe 17" as avea de ales intre mai multe modele..)
Oricum, e cu dus si intors cu jante usoare, sunt argumente si pro, si contra..

Toata bucsaraia pe spate (inclusiv cea de la diff) este din poliuretan, cu posibilitatea reglarii unghiurilor pe spate.
Este cea mai buna alegere pt puteri de genul bestiei, inainte sa am aceste bucsi aveam mari probleme - in momentul in care se pleca un pic mai violent incepea sa 'bata' puntea, cu risc f mare de a rupe o planetara sau chiar cardanul

L.E. Pt stabilitate mai buna am pus si bara spate stabilizatoare - e practic un triunghi, sudata intre cele 2 oale si deasupra diferentialului

L.E. Discurile si placutele sunt stock (ATE Power), pompa de frana e de seria 7; masina franeaza decent de la 250 la ora, dar dupa cateva frane de genu asta cam incep sa scoata fum biggrin.gif

L.E. Pt siguranta in exploatare biggrin.gif am montat un rollcage OMP (are certficare TUV)


Proiecte de viitor (apropiat):

1. kit de methanol - de fapt WAI (Water Alcohol Injection)

Se merge pe un amestec de 1:1 - apa distilata : alcool metilic/izopropilic.
Avantaje:
- scade temperatura in admisie
- si in cilindri
- creste cifra octanica (CO) de la 95 la 105-110
- aburul sub presiune actioneaza ca un detergent - se curata perfect supapele, capul pistoanelor etc

____1.1 presiune crescuta de la 1.1bar la 1.25bar

____1.2 boost controller electronic - in momentul in care WAI nu mai functioneaza (nu mai e lichid in rezervor, se arde pompa etc) sa se micsoreze presiunea (de la 1.25 la 1.1 de ex); in felul asta se poate tuna soft-ul (avansul) mai agresiv, a.i. sa tina cont de CO mult crescuta

Sper sa ajung in acest fel la 430-450cp la volanta (de la 390cp cat a dat ultima masuratoare la MaterTuner) si sper sa tina bielele stock la cuplul de peste 500Nm biggrin.gif

2. volan tongue.gif

3. capota de fibra, eventual geamuri laterale plexiglas, spatar spate inlocuit cu un burete fonoabsorbant

4. scaune usoare (sunt unele Sparco la vreo 7kg..) + centuri in 4 puncte

5. gume 245/45.16 (tot R888) + modificat pasajele spate; sau, trecut la 255/40.17 cu jante ultrausoare (OZ Allegerita / Chrono / Ultraleggera, ATS DTC Superlight, MAK XLR..)

6. frane M3 E36

Attached thumbnail(s)
Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4 Pages V  < 1 2 3 4 >  
Start new topic
Replies (20 - 39)
bartro
post Jan 8 2010, 10:48 AM
Post #21


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (georgem @ Jan 7 2010, 10:36 PM) *
La ce fel de 600 te referi? Am un coleg cu Honda CBR 600RR si pe autostrada a scos viteza medie 240 de la un capat la altul (exact un rezervor de benzina), cu viteza maxima 280 pentru vreun sfert de ora.

Clasa de supersport de 600cmc sunt motociclete usoare care nu au neaparat o putere foarte mare. Asta inseamna ca are acceleratie buna la viteze mici, dar la viteze mari sa plafoneaza din cauza rezistenta aerodinamica.
Oare cu vaca ce as facea? Cand era noua alerga quarter mile in 10.55 secunde laugh.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ady_viteza
post Jan 8 2010, 11:59 PM
Post #22


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 19
Joined: 25-December 09
Member No.: 3,130
Car: E30, E46
Engine: M50B25, M54B22





QUOTE (georgem @ Jan 7 2010, 10:36 PM) *
Felicitari pentru masina, e foarte tare.

La ce fel de 600 te referi? Am un coleg cu Honda CBR 600RR si pe autostrada a scos viteza medie 240 de la un capat la altul (exact un rezervor de benzina), cu viteza maxima 280 pentru vreun sfert de ora.


Astea-s povesti nemuritoare...poate doar pe un forum auto sa creada cineva ....dar incearca sa povestesti si pe unu forum moto....sbz de exemplu biggrin.gif laugh.gif

This post has been edited by ady_viteza: Jan 8 2010, 11:59 PM


--------------------
My baby- E30 325 M-Tech 2
My car-E46 Coupe 320 CI 170 CP
My moto-Kawasaki ZX636 RACE
My chopper-Suzuki VL1500 Custom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Jan 9 2010, 12:03 AM
Post #23


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Chiar că. laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Jan 9 2010, 01:27 AM
Post #24


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



si mie mi-a venit greu sa cred.... de cate ori am mers tare cu masina, nu am vazut motociclist sa mearga cu viteza extraordinar de mare, eu cred ca trebui sa ai o forta extraordinara sa ti de ghidon atatia km la asemenea viteza, gandeste-te numai la ce pozitie are la vitezele alea si nu cred ca un om poate sta mai mult de cateva minute asa

chiar.. poate ne spune cineva care are motor

eu cel mai mult am scos medie pe autostrada (autobahn 2 in ".de" biggrin.gif) ~175km/h si numai eu stiu cat de stresat am fost in ziua aia la cata concentrare am bagat si cat am strans de volan .... si eram pe 4 roti.....
deci eu nu cred!


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jan 9 2010, 12:34 PM
Post #25


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp





Mai tare de 2oo nu am mers, si la viteza asta nu mai prea ridici capul in sus sau mana de pe ghidon, ca vantul este foarte puternic si trage de orice ce nu e bine asezat aerodinamic. Stateam lipit de rezervor, si motorul / rezervor strans intre picioare. Mainile langa corp. De obosit nu cred obosesti foarte tare daca motocicleta are carene sa te protejeaza de vant. Cel mai ciudat mi s-a parut mie faptul ca imi tragea casca capul in sus smile.gif . Dupa ce m-am obisnuit m-am simtit destul de sigur de mine, poate mai sigur fata de E32 la viteza asta.. Nu e exclus sa fie adrenalina responsabil pentru sentiment asta de siguranta.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Jan 9 2010, 12:39 PM
Post #26


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Astea oricum sunt basme, trebuie să fii super inconştient să īncerci aşa ceva doar ca să demonstrezi ceva.

O mică greşeală şi eşti pilaf.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jan 9 2010, 12:44 PM
Post #27


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (Ciupanezu @ Jan 9 2010, 12:39 PM) *
O mică greşeală şi eşti pilaf.

Carne tocata smile.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Jan 9 2010, 12:46 PM
Post #28


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Da.

Nu cred că cineva cu toate ţiglele pe casă ar risca aşa ceva.

Măcar maşina īţi dă o senzaţie de siguranţă, poate uneori falsă, īnsă frānează mai bine decāt o motocicletă, cel puţin aşa cred.

Tu ce părere ai?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Jan 9 2010, 01:38 PM
Post #29


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp





La 200km/h la impact masina = motocicleta tot pe lumea ailalta ajungi. Diferenta e cat de greu de curata de pe asfalt laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post Jan 9 2010, 02:34 PM
Post #30


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Legat de franare, depinde ce fel de frane ai la masina; la momentul asta cred ca o motocicleta franeza cam la fel sau mai bine decat masina mea, dar mai slab decat Nasi/Bobi care au frane nu gluma..

Dap, cand m-am referit la '600', am inclus si SuperSport-ivele (modificate sau nu biggrin.gif)

Vorbind de 'impact la 200 la ora', nu cred ca asa se pune problema, pe A2 de ex ce impact sa ai? Poate sa pierzi controlul si sa te duci in sant sau sa intri in celalalt.. Oricum ar fi, io cred ca cu rollcage + centuri in 4-6 puncte e posibil sa ai mai multe sanse sa nu patesti mare lucru, fata de pilotul unui motor..

A2 are f multe 'curbe', cel putin pe primii 30km; la 250-280 la ora credeti-ma ca tii de volanul ala serios smile.gif si ti se par ace de par 'curbele' alea

Mie mi-a fugit 'fundu' la 250 la ora.. eram pe linia dreapta inainte de prima parcare (km 20-22 parca, desi toata lumea se refera la locatie ca fiind 'km 17' biggrin.gif); si stiti ca exista un mic 'dāmb', la vreo 2km de parcare..
Ei bine, in ziua aia batea f tare vantu, iar cand am luat dambul ala masina a fugit instantaneau de fund in stanga; miile de km (putine ce-i drept) facuti insa cu bestia cumva mi-au antrenat mintea sa nu se mai sperie asa usor, stiu doar ca am reactionat 'cerebral'.. neincercand absolut deloc sa corectez traiectoria din volan (poate fff putin am luat stanga, ca m-am apropiat nepermis de mult de parapeti tongue.gif) si nici din acceleratie (am ridicat putin, in nici un caz sa iau de tot gazul)
De atunci sunt f atent cand trec pe acolo smile.gif, poate ati observat ca in cursa cu ZR1 tineam la un moment dat strans de volan! smile.gif)

This post has been edited by Iulika0069: Jan 9 2010, 02:40 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Jan 9 2010, 07:03 PM
Post #31


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



QUOTE (tomado e28 owner @ Jan 9 2010, 01:38 PM) *
La 200km/h la impact masina = motocicleta tot pe lumea ailalta ajungi. Diferenta e cat de greu de curata de pe asfalt laugh.gif


Nu e vorba de impact.

La 200 km/h, dacă pierzi controlul unei motociclete şi cazi, sunt şanse foarte mari să mori.

Dacă pierzi controlul maşinii şi ajungi īn şanţ sau o răstorni, sunt şanse destule să scapi dacă ai centura pusă.

Īl ştiu pe unul care s-a răsturnat cu 170 km/h cu un E39 pe un drum judeţean.

Maşina s-a facut varză, el şi cu vărul lui nu au avut nici măcar o zgārietură.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jan 9 2010, 08:34 PM
Post #32


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Nu viteza ucide, decerelatie ucide. Sau forte mari pe o supratafa mica de corp. Cu motor poti sa mori cu 40km/ora daca lovesti un stalp sau un zid. La cazatura la viteze mare, daca reusesti sa ramai pe drum ca un fel de sanie nu o sa mori. Daca in schimb te duci in stalpi de sustinere de parapete, te taie in 2 cu un pic de ghinion.
Franare e cel putin la fel de bine ca la o masina. Energie kinetica fata de masina e mult mai mica. Stabilitate la viteze mari e foarte buna, cel putin la a mea, la viteza pe care am incercat eu.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Jan 9 2010, 08:39 PM
Post #33


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa





Probabil depinde de maşină. Frānarea e la fel de bună ca la o maşină medie.

Mă rog, a ta nu se pune pentru că totuşi era un vārf de gamă atunci cānd a apărut.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ady_viteza
post Jan 9 2010, 10:05 PM
Post #34


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 19
Joined: 25-December 09
Member No.: 3,130
Car: E30, E46
Engine: M50B25, M54B22



Pana acum 2-3 ani de cand merg la curse eram genul forjator stradal.....autostrada A2 era una din principalele tinte pentru nebunia noastra....am facut-o de nenumarate ori in forja maxima insa nu cum povestea colegu' mai sus. biggrin.gif
Pentru perioade scurte de drum am avut 300 pe bord fara probleme...insa la viteza aia eram pozitionat ghem pe mobra..nici macar un deget nu-mi iesea de sub carene...de controlat mobra era extrem de greu....orice miscare se putea termina rau.....iar la prima masina care se vedea in fata puneam instant frana....si mergand la modul blana..frana..blana..frana...dupa 100 de km eram pilaf...cand ma opream o jumatate de ora eram lesinat de oboseala pe jos biggrin.gif
Asa ca am schimbat modul de mers si surpriza.....si ca timp am iesit mult mai bine.....adica am mers constant in slalom printre masini daca pot spune asa cu o viteza maxima de 220-240.....dar constant pe toata autostrada...folosind inclusiv banda de urgenta...mergand pe mijloc printre masini...sau pe langa parapet......era riscant insa la 220 pot evita orice masina care merge cu 150 si schimba brusc banda de mers.....
La mersul asta putin peste 200 nici nu oboseam...nici nu stateam ghemuit....si controlam mobra mult mai usor...
Insa asta era acum ceva timp.....cursele de viteza din RoSBK m-au linistit complet cu mersul in forja pe strada...acum am un cruiser(chopper) de plimbare cu care merg relaxat si imi place la nebunie laugh.gif


--------------------
My baby- E30 325 M-Tech 2
My car-E46 Coupe 320 CI 170 CP
My moto-Kawasaki ZX636 RACE
My chopper-Suzuki VL1500 Custom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post Apr 22 2011, 10:02 AM
Post #35


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Dupa luni de asteptari si umblat dupa piese, in cateva zile baietii EPS (WPP & HUT) au reusit sa dea viata smile.gif unei noi inimi pt The Beast: un hibrid S50 tongue.gif

- bloc S50B30, alezat/honuit la 86.4x mm
- pistoane & biele S50B32
- vibroken S50B30, alezat
- cuzineti noi cota 0 - pt biele de 3.2
- kiulasa refacuta complet - ghiduri & simeringuri noi, rectificate supapele si scaunul supapelor
- axe stock setate pt eficienta in ture mari
- prezoane ARP - cele de kiulasa s-au strans la 140Nm
- garnitura de kiulasa stock

Raportul de compresie - ~8.9:1

In rest s-au cam pastrat componentele existente: kitul turbo, evacuarea, admisia cu clapete si injectoare de 630cmc, kitul de ambreiaj etc

A pornit 'la sfert', motorul merge incredibil de rotund; acum e in rodaj, dupa care vom merge cateva saptamani pe 0.5 - 0.6bar maxim, iar pt cursa de la sfarsitul lui Mai vom urca in 0.85 - 0.9bar
Asta va fi maximul in Stage1, sper sa obtin puterea pe care am avut-o anul trecut cu M50-ul la ~1.35bar wink.gif (400+CP la volanta)
Contez si pe ajutorul kitului de WAI (water alcohol injection) deja montat..

Stage2 (pe care sper sa ma pot abtine sa il aman cat mai mult biggrin.gif) va insemna garnitura MLS (si o compresie mai scazuta) & 1.0 - 1.1bar

O sa revin cu poze si sper si niste filmulete


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Apr 22 2011, 01:44 PM
Post #36


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp



Multa bafta! smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post Apr 23 2011, 04:00 PM
Post #37


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP





pozele promise (sunt cam putine..)
Attached thumbnail(s)
Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Apr 28 2011, 07:35 PM
Post #38


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



deci avem motor de iem-trei... cum s-ar spune biggrin.gif si turbat


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post Jun 1 2011, 12:38 AM
Post #39


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Cred ca am ajuns deja la puterea raposatului M50, doar ca in loc de 1.35bar avem 0.7bar smile.gif (cu un overboost de 0.8bar pana pe la 6000rpm)

Motorul merge perfect, la cursa din 28 Mai (Tulcea) am scos 12.2" pe 1/4mile, in conditiile unei aderente nu foarte ok - 2.2" pe 60ft
http://www.youtube.com/watch?v=9QyPwU4eOn4

Urmeaza cateva mici modificari, in principal legate de acel timp de 2.2" pe care vreau sa il aduc spre 1.9"
Pt anul asta targhetul este 'low 11' biggrin.gif

- modificata puntea spate a.i. unghiul de cadere sa fie pozitiv wink.gif - in momentul in care apasarea pe punte e maxima, unghiul sa devina neutru sau mai mic de -1 grad
- modificat traseul de admisie - teava de 100mm diametru
- filtru de aer nou
- modificata carcasa debitmetrului
- usurata puntea fata: usi taiate, bord + aeroterma date jos, capota fibra, geamuri plexiglass
- marita presiunea la 0.8x, cu un overboost probabil in 0.9bar
- activat kitul de Water Alcohol Injection, cu o proportie 50-50 methanol/apa - sau chiar mai concentrat..
- incalzite fff bine gumele Mickey Thompson si plecat numai pe VHT smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Jun 1 2011, 02:15 PM
Post #40


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp



Foarte frumos smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th September 2025 - 11:20 AM