![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 43 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 39 ![]() |
Salve. Caut sa schimb un 3.5 cu (doar) 88000km la bord cu un m40/m43. Pt cine vrea putere si are bani de benzina shi impozite ....
![]() |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Am cateva (cam multe) intrebari:
- Ce versiune de M30 este? - De pe ce model de BMW provine si ce an de fabricatie are? - Cand a fost introdus in Romania? - Cati km a rulat in tara? - Este montat pe o masina sau demontat? Cand a fost pornit ultima oara si a functionat OK? - Ce probleme (cunoscute) are? - Este complet cu accesorii (inclusiv instalatia electrica a motorului + ECU)? - Ai un pret pentru el, sau il dai numai la schimb cu un M40/M43? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 43 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 39 ![]() |
-M30B34 -E34 '91 -'95 -aproape totzi (nu pot sa jur, eu l-am luat la 88k credibili) -e pe mashina mea cea "noua", toarce ca un motan. -supapa filtru de ulei are "scapari" (gaseshti canistra filtrului goala in cateva ore de la oprirea motorului) Face insa presiune inainte sa se supere OBC-ul (sub 7 secunde). Un pic de "hunting" la ralanti in primele 5min de functionare la sub 4 grade afara. -fara componente ale instalatziei de aer. In rest complet (vezi shi urmatoarul raspuns) -schimb sau fac pretz daca gasesc m40/43 pe bani. In functie de cat de complet e 4x-ul ash putea sa mai retzin eventuale accesorii ... Un M40 golash am deja asha incat ma pasioneaza inclusiv unul bushit dar cu instalatzie electrica shi accesorii pe el. @Robert: Vb. la tel daca vrei |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Un 2,3 M20 nu te pasioneaza
![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 43 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 39 ![]() |
QUOTE (alex230ro) Un 2,3 M20 nu te pasioneaza :D ?
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (charlie) E34 '91 Multumesc pentru raspuns.
Inseamna ca e un M30B35. E cel mai economic si modern M30, dar din pacate e destul de multa bataie de cap sa-l pun pe un E28, deoarece trebuie fabricat un suport "customizat" in partea dreapta a motorului, plus modificari la instalatia electrica. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
QUOTE (charlie) QUOTE (alex230ro) Un 2,3 M20 nu te pasioneaza :D ?
![]() ![]() Da e o schema mai ales ca e tot Jetronic si s-ar intelege bine cu instalatia electrica a masinii,ce ma ingrijoreaza e greutatea motorului,banuiesc ca e mai greu ca M20-ul meu.Ce mai poti sa-mi zici despre el? ![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 43 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 39 ![]() |
Ai dreptate. Pe e34 e M30B35.
Daca te lasa motorul shi cautzi un inlocuitor bun, ash putea sa te ajut cu un M30B27 (sper sa nu fi greshit shi de data asta!) de pe un E28 528. Am o banuiala ca e un motor "eta". Tot ce pot spune despre el e arata ingrozitor de bine sub capacul de la culbutori shi ca sta de mult. (cu ulei in el shi toate gaurile infundate ![]() Later edit: se pare ca am greshit shi de data asta: M30B28 ... M-a incurcat titulatura de 528e dar motorul e clar un M30 nu M20 ... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (alex230ro) banuiesc ca e mai greu ca M20-ul meu. Un M30 e aprox. cu 30Kg mai greu decat un M20.
In plus, un M30 este semnificativ mai lung decat un M20, iar cutia de viteze de pe un M20 nu se potriveste pe un M30 (carcasa ambreiajului se fixeaza diferit pe bloc). |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 43 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 39 ![]() |
QUOTE (Robert) QUOTE (alex230ro) banuiesc ca e mai greu ca M20-ul meu. Un M30 e aprox. cu 30Kg mai greu decat un M20.
In plus, un M30 este semnificativ mai lung decat un M20, iar cutia de viteze de pe un M20 nu se potriveste pe un M30 (carcasa ambreiajului se fixeaza diferit pe bloc). Cutia e agatzata inca pe acel motor. Ar putea sa faca un swap cu totul ... Daca shti mai multe despre prinderi (tampoane motor/cutie) dezvolta te rog. Ba chiar ash zice ca e nevoie de o discutie mai lunga in direct daca ai timp (YM sau telefon) pt. ca trebuie sa studiez bine ce shi cum pun pe e34 in locul 3.5-ului ... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Mersi Robert asta vroiam sa aflu,momentan o sa vad ce se mai poate face la 2,3-ul meu
![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (charlie) daca te lasa motorul shi cautzi un inlocuitor bun, ash putea sa te ajut cu un M30B27 (sper sa nu fi greshit shi de data asta!) de pe un E28 528. Am o banuiala ca e un motor "eta". [...] m-a incurcat titulatura de 528e dar motorul e clar un M30 nu M20 ...
M30B28 a fost pe 528i si este un M30 (distributie prin lant). M20B27 a fost pe 525e / 528e si este un M20 (distributie prin curea). Intrebam de motorul M30, pentru ca cel pe care-l am pe masina e un M30B34 cu compresie 8:1. Vreau sa-i schimb pistoanele cu cele de compresie 10:1 (consuma mai putin si trage mai bine), dar parca n-as vrea sa desfac motorul meu, care merge cat se poate de OK si nu consuma deloc ulei. De aceea cautam un motor M30B34 de 3.5l, drept "cobai". Dar, decat sa ajung la un rezultat mai mult sau mai putin artizanal (cu suport fabricat si instalatie electrica adaptata), prefer totusi sa "atac" motorul original. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Robert, n-ai putea folosi suportii de pe motorul actual? Ca tot il dai jos... Din cate stiu sunt usor de demontat si fiind tot un M30 ar trebui sa se potriveasca pe M30B35
![]() P.S. mooaaaama ce m-ar tenta sa schimb turbodieselul pe un 2,8 sau 3.5... dar nu ma tine buzunarul ![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
QUOTE (Robert) QUOTE (alex230ro) banuiesc ca e mai greu ca M20-ul meu. Un M30 e aprox. cu 30Kg mai greu decat un M20.
M20 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Baby Six. 1977-1992. 117kg 258lbs M30 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Big Six. 1973-1993. 143kg 315lbs |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (TiL) Robert, n-ai putea folosi suportii de pe motorul actual? Ca tot il dai jos... Din cate stiu sunt usor de demontat si fiind tot un M30 ar trebui sa se potriveasca pe M30B35
Nu, pentru ca este un trick aici. Toate motoarele M30 au acelasi sistem de prindere, cu exceptia ultimei generatii, M30B35 si M30B30 disponibile pe E32 (735i si 730i), E34 (535i si 530i) si E24 (635CSi din 1988+) La aceste motoare, suportii se fixeaza mai in fatza. Are de-a face cu compatibilitatea cu cadrul fatza E32/E34. Pe partea stanga a blocului motor, nu e problema - exista gauri sa prinzi suportul original. Pe dreapta insa, nu exista gauri in care sa fixezi suportul in pozitia "mijloc" ci numai "fatza", deci nu poti pune blocul pe nici un alt model BMW decat seria 5 E34 sau seria 7 E32. Sigur, poti sa "fabrici" un suport motor, dar este genul de constructie artizanala pe care vreau sa-l evit. Sau poti sa dai gaurile (pentru ca "locasul" lor este turnat, dar nu este gaurit). Dar nici de gaurit bloc M30 nu vreau sa ma apuc. O exceptie: avand toate gaurile posibile pentru prinderea suportilor, blocurile M30B35 de pe E24 din 1988 sau 1989 (versiunea de 211 CP) se pot instala folosind suportii originali pe orice sasiu BMW care a avut din fabrica motor M30. Asta pentru ca E24 este construit pe platforma de la E28, deci si cadrul fatza este de E28. Ca urmare, au fost nevoiti sa dea din fabrica si gaurile pentru prinderea suportului din dreapta pe sasiu E24 / E28. Dar cate E24 din 1988+ exista la dezmembrari? ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 43 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 39 ![]() |
De ce nu zici asha ? De gaurit m30-ul e de-a dreptul simplu ... se fixeaza pe masa unei freze in coordonate la nea cutarica (lucreaza bine :-> ) shi se rezolva. Evident o sa vrem sa shtim adancimea gaurilor shi ce filet de pe un bloc de e28 ...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (charlie) ... se fixeaza pe masa unei freze in coordonate la nea cutarica (lucreaza bine :-> ) shi se rezolva. Evident o sa vrem sa shtim adancimea gaurilor shi ce filet de pe un bloc de e28 ... Trebuie sa recunosc ca este o solutie buna.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
QUOTE (Robert) QUOTE (charlie) ... se fixeaza pe masa unei freze in coordonate la nea cutarica (lucreaza bine :-> ) shi se rezolva. Evident o sa vrem sa shtim adancimea gaurilor shi ce filet de pe un bloc de e28 ... Trebuie sa recunosc ca este o solutie buna.nu mai sta pe ganduri ![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
Am eu un M40 din '90!!! Il dau acum la 200 euro complet!!! Motor + cutie+ electrica + radiator si tot ce trebuie! Pretul e valabil 1 saptamana ca am nevoie de bani pentru motorul M5!!! Si inca ceva... tu ti-l dai jos de pe masina... :nod:
-------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
ai acte la el;cat o costa sa treci in talon alt motor(te-ntreb p tine ca stiu ca vrei sa-ti pui motorul ala suparat pe-a ta)
-------------------- 316
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 9th July 2025 - 01:38 PM |