Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vand M30 de 3.5 88k km!
BMWZone > PIATZA BMWZONE.RO > Piese sau accesorii BMW > Vanzari
charlie
Salve. Caut sa schimb un 3.5 cu (doar) 88000km la bord cu un m40/m43. Pt cine vrea putere si are bani de benzina shi impozite .... smile.gif
Robert
Am cateva (cam multe) intrebari:
- Ce versiune de M30 este?
- De pe ce model de BMW provine si ce an de fabricatie are?
- Cand a fost introdus in Romania?
- Cati km a rulat in tara?
- Este montat pe o masina sau demontat? Cand a fost pornit ultima oara si a functionat OK?
- Ce probleme (cunoscute) are?
- Este complet cu accesorii (inclusiv instalatia electrica a motorului + ECU)?
- Ai un pret pentru el, sau il dai numai la schimb cu un M40/M43?
charlie
-M30B34
-E34 '91
-'95
-aproape totzi (nu pot sa jur, eu l-am luat la 88k credibili)
-e pe mashina mea cea "noua", toarce ca un motan.
-supapa filtru de ulei are "scapari" (gaseshti canistra filtrului goala in cateva ore de la oprirea motorului) Face insa presiune inainte sa se supere OBC-ul (sub 7 secunde). Un pic de "hunting" la ralanti in primele 5min de functionare la sub 4 grade afara.
-fara componente ale instalatziei de aer. In rest complet (vezi shi urmatoarul raspuns)
-schimb sau fac pretz daca gasesc m40/43 pe bani. In functie de cat de complet e 4x-ul ash putea sa mai retzin eventuale accesorii ... Un M40 golash am deja asha incat ma pasioneaza inclusiv unul bushit dar cu instalatzie electrica shi accesorii pe el.

@Robert: Vb. la tel daca vrei
alex230ro
Un 2,3 M20 nu te pasioneaza biggrin.gif ?
charlie
QUOTE (alex230ro)
Un 2,3 M20 nu te pasioneaza  :D  ?


smile.gif Nope. Dar am un 2.8 M30 pt tine wink.gif
Robert
QUOTE (charlie)
E34 '91
Multumesc pentru raspuns.
Inseamna ca e un M30B35. E cel mai economic si modern M30, dar din pacate e destul de multa bataie de cap sa-l pun pe un E28, deoarece trebuie fabricat un suport "customizat" in partea dreapta a motorului, plus modificari la instalatia electrica.
alex230ro
QUOTE (charlie)
QUOTE (alex230ro)
Un 2,3 M20 nu te pasioneaza  :D  ?


smile.gif Nope. Dar am un 2.8 M30 pt tine wink.gif

Da e o schema mai ales ca e tot Jetronic si s-ar intelege bine cu instalatia electrica a masinii,ce ma ingrijoreaza e greutatea motorului,banuiesc ca e mai greu ca M20-ul meu.Ce mai poti sa-mi zici despre el? smile.gif
charlie
Ai dreptate. Pe e34 e M30B35.
Daca te lasa motorul shi cautzi un inlocuitor bun, ash putea sa te ajut cu un M30B27 (sper sa nu fi greshit shi de data asta!) de pe un E28 528. Am o banuiala ca e un motor "eta". Tot ce pot spune despre el e arata ingrozitor de bine sub capacul de la culbutori shi ca sta de mult. (cu ulei in el shi toate gaurile infundate smile.gif ).

Later edit: se pare ca am greshit shi de data asta: M30B28 ... M-a incurcat titulatura de 528e dar motorul e clar un M30 nu M20 ...
Robert
QUOTE (alex230ro)
banuiesc ca e mai greu ca M20-ul meu.
Un M30 e aprox. cu 30Kg mai greu decat un M20.
In plus, un M30 este semnificativ mai lung decat un M20, iar cutia de viteze de pe un M20 nu se potriveste pe un M30 (carcasa ambreiajului se fixeaza diferit pe bloc).
charlie
QUOTE (Robert)
QUOTE (alex230ro)
banuiesc ca e mai greu ca M20-ul meu.
Un M30 e aprox. cu 30Kg mai greu decat un M20.
In plus, un M30 este semnificativ mai lung decat un M20, iar cutia de viteze de pe un M20 nu se potriveste pe un M30 (carcasa ambreiajului se fixeaza diferit pe bloc).


Cutia e agatzata inca pe acel motor. Ar putea sa faca un swap cu totul ... Daca shti mai multe despre prinderi (tampoane motor/cutie) dezvolta te rog. Ba chiar ash zice ca e nevoie de o discutie mai lunga in direct daca ai timp (YM sau telefon) pt. ca trebuie sa studiez bine ce shi cum pun pe e34 in locul 3.5-ului ...
alex230ro
Mersi Robert asta vroiam sa aflu,momentan o sa vad ce se mai poate face la 2,3-ul meu smile.gif .
Robert
QUOTE (charlie)
daca te lasa motorul shi cautzi un inlocuitor bun, ash putea sa te ajut cu un M30B27 (sper sa nu fi greshit shi de data asta!) de pe un E28 528. Am o banuiala ca e un motor "eta". [...] m-a incurcat titulatura de 528e dar motorul e clar un M30 nu M20 ...

M30B28 a fost pe 528i si este un M30 (distributie prin lant).
M20B27 a fost pe 525e / 528e si este un M20 (distributie prin curea).

Intrebam de motorul M30, pentru ca cel pe care-l am pe masina e un M30B34 cu compresie 8:1. Vreau sa-i schimb pistoanele cu cele de compresie 10:1 (consuma mai putin si trage mai bine), dar parca n-as vrea sa desfac motorul meu, care merge cat se poate de OK si nu consuma deloc ulei.
De aceea cautam un motor M30B34 de 3.5l, drept "cobai". Dar, decat sa ajung la un rezultat mai mult sau mai putin artizanal (cu suport fabricat si instalatie electrica adaptata), prefer totusi sa "atac" motorul original.
TiL
Robert, n-ai putea folosi suportii de pe motorul actual? Ca tot il dai jos... Din cate stiu sunt usor de demontat si fiind tot un M30 ar trebui sa se potriveasca pe M30B35 wink.gif

P.S. mooaaaama ce m-ar tenta sa schimb turbodieselul pe un 2,8 sau 3.5... dar nu ma tine buzunarul sad.gif
florin83
QUOTE (Robert)
QUOTE (alex230ro)
banuiesc ca e mai greu ca M20-ul meu.
Un M30 e aprox. cu 30Kg mai greu decat un M20.


M20 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Baby Six. 1977-1992. 117kg 258lbs

M30 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Big Six. 1973-1993. 143kg 315lbs
Robert
QUOTE (TiL)
Robert, n-ai putea folosi suportii de pe motorul actual? Ca tot il dai jos... Din cate stiu sunt usor de demontat si fiind tot un M30 ar trebui sa se potriveasca pe M30B35

Nu, pentru ca este un trick aici. Toate motoarele M30 au acelasi sistem de prindere, cu exceptia ultimei generatii, M30B35 si M30B30 disponibile pe E32 (735i si 730i), E34 (535i si 530i) si E24 (635CSi din 1988+)
La aceste motoare, suportii se fixeaza mai in fatza. Are de-a face cu compatibilitatea cu cadrul fatza E32/E34. Pe partea stanga a blocului motor, nu e problema - exista gauri sa prinzi suportul original.
Pe dreapta insa, nu exista gauri in care sa fixezi suportul in pozitia "mijloc" ci numai "fatza", deci nu poti pune blocul pe nici un alt model BMW decat seria 5 E34 sau seria 7 E32. Sigur, poti sa "fabrici" un suport motor, dar este genul de constructie artizanala pe care vreau sa-l evit. Sau poti sa dai gaurile (pentru ca "locasul" lor este turnat, dar nu este gaurit). Dar nici de gaurit bloc M30 nu vreau sa ma apuc.

O exceptie: avand toate gaurile posibile pentru prinderea suportilor, blocurile M30B35 de pe E24 din 1988 sau 1989 (versiunea de 211 CP) se pot instala folosind suportii originali pe orice sasiu BMW care a avut din fabrica motor M30. Asta pentru ca E24 este construit pe platforma de la E28, deci si cadrul fatza este de E28. Ca urmare, au fost nevoiti sa dea din fabrica si gaurile pentru prinderea suportului din dreapta pe sasiu E24 / E28.
Dar cate E24 din 1988+ exista la dezmembrari? smile.gif
charlie
De ce nu zici asha ? De gaurit m30-ul e de-a dreptul simplu ... se fixeaza pe masa unei freze in coordonate la nea cutarica (lucreaza bine :-> ) shi se rezolva. Evident o sa vrem sa shtim adancimea gaurilor shi ce filet de pe un bloc de e28 ...
Robert
QUOTE (charlie)
... se fixeaza pe masa unei freze in coordonate la nea cutarica (lucreaza bine :-> ) shi se rezolva. Evident o sa vrem sa shtim adancimea gaurilor shi ce filet de pe un bloc de e28 ...
Trebuie sa recunosc ca este o solutie buna.
Gabi_323i
QUOTE (Robert)
QUOTE (charlie)
... se fixeaza pe masa unei freze in coordonate la nea cutarica (lucreaza bine :-> ) shi se rezolva. Evident o sa vrem sa shtim adancimea gaurilor shi ce filet de pe un bloc de e28 ...
Trebuie sa recunosc ca este o solutie buna.


nu mai sta pe ganduri biggrin.gif
butcky
Am eu un M40 din '90!!! Il dau acum la 200 euro complet!!! Motor + cutie+ electrica + radiator si tot ce trebuie! Pretul e valabil 1 saptamana ca am nevoie de bani pentru motorul M5!!! Si inca ceva... tu ti-l dai jos de pe masina... :nod:
comisaru
ai acte la el;cat o costa sa treci in talon alt motor(te-ntreb p tine ca stiu ca vrei sa-ti pui motorul ala suparat pe-a ta)
butcky
NO OFFENCE, dar ce acte vreti voi mai fratilor la motor? Cand cumperi un motor de la cineva, ce acte te astepti sa-ti dea? Talonul? Cartea? :dis: Ganditi si voi...
Cel mult sa faci o hartie de mana (act de vanzare - cumparare)! :retard:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.