QUOTE (TiL)
Robert, n-ai putea folosi suportii de pe motorul actual? Ca tot il dai jos... Din cate stiu sunt usor de demontat si fiind tot un M30 ar trebui sa se potriveasca pe M30B35
Nu, pentru ca este un trick aici. Toate motoarele M30 au acelasi sistem de prindere, cu exceptia ultimei generatii, M30B35 si M30B30 disponibile pe E32 (735i si 730i), E34 (535i si 530i) si E24 (635CSi din 1988+)
La aceste motoare, suportii se fixeaza mai in fatza. Are de-a face cu compatibilitatea cu cadrul fatza E32/E34. Pe partea stanga a blocului motor, nu e problema - exista gauri sa prinzi suportul original.
Pe dreapta insa, nu exista gauri in care sa fixezi suportul in pozitia "mijloc" ci numai "fatza", deci nu poti pune blocul pe nici un alt model BMW decat seria 5 E34 sau seria 7 E32. Sigur, poti sa "fabrici" un suport motor, dar este genul de constructie artizanala pe care vreau sa-l evit. Sau poti sa dai gaurile (pentru ca "locasul" lor este turnat, dar nu este gaurit). Dar nici de gaurit bloc M30 nu vreau sa ma apuc.
O exceptie: avand toate gaurile posibile pentru prinderea suportilor, blocurile M30B35 de pe E24 din 1988 sau 1989 (versiunea de 211 CP) se pot instala folosind suportii originali pe orice sasiu BMW care a avut din fabrica motor M30. Asta pentru ca E24 este construit pe platforma de la E28, deci si cadrul fatza este de E28. Ca urmare, au fost nevoiti sa dea din fabrica si gaurile pentru prinderea suportului din dreapta pe sasiu E24 / E28.
Dar cate E24 din 1988+ exista la dezmembrari?