![]() |
![]() |
Guest_jaffar_* |
![]()
Post
#1
|
Guests ![]() |
e vorba despre aerul din roti. se invirte el in timp ce masina merge ?
sa vedem cine e bun la teorie ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 93 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 10 ![]() |
da...se invarte...sa-ti si explic dc...aerul este compus din gaze si particule de diverse dimesiuni......miscarea rotii genereaza o fortza centrifuga in interior...se intampla aceeasi treaba ca in masinaria din parcul de distractii, in care te bagi si se invarte pana te "lipeste de perete si te ridica in sus"...sau, in cazul meu, dai la boboci...e cam aceasi treaba se intampla si cu aerul..sau alt exemplu...cand rotesti bratzul prin aer...produci turbulente..si generezi o perturbare a aerului...un efect de ventilatie..cam acelasi efect produce si anvelopa in cazul aerului din interior...pt ca acesta adera la peretzii cauciucului...din cauza ca adera...cauciucul odata incalzit...transmite caldura la moleculele din aer..si are loc un transfer de caldura "din aproape in aproape"...producand astfel incalzirea aerului din cauciuc si automat o crestere a presiunii din anvelopa...dc creste presiunea in anvelopa?...pt ca cresterea temperaturii mareste viteza de miscare Browniana a moleculelor din aer...cresc distantele inter-moleculare...si are loc o crestere a presiunii...din acest motiv se recomanda corectarea presiunii in cauciuc atunci cand acesta e rece...si nu cald...cam atat...
-------------------- BMW 318is E36 – I WAS BORN FREE, NOW I’M EXPENSIVE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 01:51 AM |