![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Lista de mai jos prezinta numele celor care au contribuit in mod major la design-ul diferitelor modele BMW. Datorita acestor oameni, BMW-urile au infatisarea pe care o stim.
Informatiile trebuie privite pur informativ si cu o oarecare marja de eroare. Aceasta pentru ca, la un model proiectat sub conducerea unui anumit sef al departamentului de deisgn, este foarte probabil ca numele acestui director sa fie mentionat in design-ul modelului respectiv, fara insa sa fi avut o contributie majora - de exemplu contributia lui Paul Bracq la E21, sau a lui Chris Bangle la E46. Dupa al doilea razboi mondial si pana in prezent BMW a avut foarte putini sefi ai departamentului de design, in ordine: Paul Bracq, Claus Luthe, Chris Bangle, Adrian Von Hooydonk. Se pare insa ca mai este si un al cincilea, dar nu am reusit sa aflu nici numele sau, nici unde se pozitioneaza cronologic. Daca intr-adevar a existat al cincilea, cel mai probabil l-a precedat pe Paul Bracq. Seria 5 E12: Paul Bracq, Claus Luthe si Ercole Spada Seria 3 E21: Claus Luthe si Paul Bracq Seria 7 E23: Claus Luthe si Ercole Spada Seria 6 E24: Paul Bracq M1 E26: Giugiaro Seria 5 E28: Ercole Spada Seria 3 E30: Claus Luthe Seria 8 E31: J Mays Seria 7 E32: Claus Luthe si Ercole Spada Seria 5 E34: Claus Luthe, J Mays si Ercole Spada Seria 3 E36: Claus Luthe Seria 5 E39: Claus Luthe Seria 3 E46: Ian Cameron, Boyke Boyer, Erik Goplen si Chris Bangle Z8 E52: Henrik Fisker X5 E53: Chris Bangle Seria 5 E60: Chris Bangle Seria 7 E65: Adrian Von Hooydonk X5 E70: Chris Bangle (urmatoarea generatie X5) Z4 E85: Anders Warming |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
In 1976, Claus Luthe a fost numit director de design la BMW. Inainte de BMW, a lucrat pentru NSU.
In 1990, era deja de 14 ani la conducerea acestui departament, iar modelele BMW ale anilor '80 si '90 ii datoreaza in mare masura design-ul. Succesul profesional al lui Luthe, insa, a inceput sa fie umbrit de problemele personale. Fiul sau (ajuns deja la o vartsa adulta) era dependent de droguri, iar relatiile dintre cei doi erau foarte proaste. Intr-o seara, designer-ul in varsta de 59 de ani s-a certat cu fiul sau si intr-un exces de furie l-a injunghiat mortal. Luthe a fost arestat, judecat si intemnitat, dar datorita circumstantelor a beneficiat de o pedeapda redusa. Directorul de atunci al departamentului cercetare - dezvoltare, Wolfgang Ritzle, a cautat timp de doi ani un inlocuitor pentru Claus Luthe. Acesta a fost anuntat in 1992: Christopher Edward Bangle :crybaby: |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th June 2025 - 08:47 AM |