Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Designer-ii modelelor BMW
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
Pages: 1, 2
Robert
Lista de mai jos prezinta numele celor care au contribuit in mod major la design-ul diferitelor modele BMW. Datorita acestor oameni, BMW-urile au infatisarea pe care o stim.

Informatiile trebuie privite pur informativ si cu o oarecare marja de eroare.
Aceasta pentru ca, la un model proiectat sub conducerea unui anumit sef al departamentului de deisgn, este foarte probabil ca numele acestui director sa fie mentionat in design-ul modelului respectiv, fara insa sa fi avut o contributie majora - de exemplu contributia lui Paul Bracq la E21, sau a lui Chris Bangle la E46.

Dupa al doilea razboi mondial si pana in prezent BMW a avut foarte putini sefi ai departamentului de design, in ordine: Paul Bracq, Claus Luthe, Chris Bangle, Adrian Von Hooydonk. Se pare insa ca mai este si un al cincilea, dar nu am reusit sa aflu nici numele sau, nici unde se pozitioneaza cronologic. Daca intr-adevar a existat al cincilea, cel mai probabil l-a precedat pe Paul Bracq.

Seria 5 E12: Paul Bracq, Claus Luthe si Ercole Spada
Seria 3 E21: Claus Luthe si Paul Bracq
Seria 7 E23: Claus Luthe si Ercole Spada
Seria 6 E24: Paul Bracq
M1 E26: Giugiaro
Seria 5 E28: Ercole Spada
Seria 3 E30: Claus Luthe
Seria 8 E31: J Mays
Seria 7 E32: Claus Luthe si Ercole Spada
Seria 5 E34: Claus Luthe, J Mays si Ercole Spada
Seria 3 E36: Claus Luthe
Seria 5 E39: Claus Luthe
Seria 3 E46: Ian Cameron, Boyke Boyer, Erik Goplen si Chris Bangle
Z8 E52: Henrik Fisker
X5 E53: Chris Bangle
Seria 5 E60: Chris Bangle
Seria 7 E65: Adrian Von Hooydonk
X5 E70: Chris Bangle (urmatoarea generatie X5)
Z4 E85: Anders Warming
316i
Il vreau inapoi pe Claus Luthe... :nod:
Robert
Paul Bracq s-a nascut la 13 dec 1933 in Bordeaux, Franta.

Intre 1957 si 1967 este director de design la Mercedes. Participa la proiectarea modelelor diferitelor modele Mercedes - poate cel mai spectaculos a fost 230 SL.

Intre 1967 si 1970 se intoarce in Franta si participa la proiectarea TGV (trenul de mare viteza).

Intre 1970 si 1974 este director de design la BMW. Participa la proiectarea Seriei 5 E12, Seriei 3 E21, Seriei 6 E24, 2002 Turbo, posibil si Seriei 7 E23.
Paul Bracq considera insa ca cea mai mare realizare a sa in domeniul design-ului auto este prototipul BMW Turbo - design care a stat la baza modelelor de serie M1 E26 si Seria 8 E31.

Din 1974 revine in Franta si participa la proiectarea interiorului modelelor Peugeot 305, 505, 205, 405, 106, 406 si 206.
Robert
In 1976, Claus Luthe a fost numit director de design la BMW. Inainte de BMW, a lucrat pentru NSU.
In 1990, era deja de 14 ani la conducerea acestui departament, iar modelele BMW ale anilor '80 si '90 ii datoreaza in mare masura design-ul.

Succesul profesional al lui Luthe, insa, a inceput sa fie umbrit de problemele personale. Fiul sau (ajuns deja la o vartsa adulta) era dependent de droguri, iar relatiile dintre cei doi erau foarte proaste. Intr-o seara, designer-ul in varsta de 59 de ani s-a certat cu fiul sau si intr-un exces de furie l-a injunghiat mortal.
Luthe a fost arestat, judecat si intemnitat, dar datorita circumstantelor a beneficiat de o pedeapda redusa.

Directorul de atunci al departamentului cercetare - dezvoltare, Wolfgang Ritzle, a cautat timp de doi ani un inlocuitor pentru Claus Luthe.
Acesta a fost anuntat in 1992: Christopher Edward Bangle :crybaby:
alexandru_83
La E46 vad ca a fost bagat si Chris Bangle :finger:
ccc
Bracq rulez! biggrin.gif
mertan
daca nu murea luthe, pisika avea alta imagine.
:ninja: parerea mea.
da_joint
QUOTE (mertan)
daca nu murea luthe, pisika avea alta imagine.  
:ninja:   parerea mea.


daaaa......LOGIC!!! :finger:
cristic
sa vina inapoi ClausLuthe!!!!!!!!!!!
haifisch
tot respectul pt designerii care au creat E12,E21,E23,E24,E30,E31 shi E34

Felicitari si lui Robert pt aceste informatii.... :nod:
mertan
sunt super disignerii. dar oare sa vedem niste schitze de la bmweuri. in fine. eu am sa pun si eu ceva de desant de mine, ca ma pasionaeaza.

sunt desenate de mine, cu mana. golful ala e pe calc desenat in tush. am mai multe da pusca mea ca nu mi le mai aduce unu, le da peirdute.
ccc
Mishto. Sa mai faci desene.
mertan
am sa fac 3 modele de urs. waon coupe si sedan. din fatza-spate si lateral din propria mea imaginatie. va anunt ca pozele alea de mai sus sunt vechi. au cel putin un an. anu asta m-am perfectionat.
Kane
Seria 6 E63 - Adrian Von Hooydonk :cool:
mertan
asta e facuta azi in ora de geografie.
io's®
QUOTE (mertan)
asta e facuta azi in ora de geografie.

:-k azi???(sambata)....ora de geografie???
sau la bacau faceti scoala si sambata?
LE: vai ce ma streseaza faza ai lunga :x
mertan
pai noi recuperam orele de greva. pana mea. mai mult la misto facem. ca nu am facut nik ieri. doar asha la vrajeala.
haifisch
mertan....designer sa te fac....ca talent ai :nod:
mertan
daaaaaa. asta e visul meu. dar am talent si la arhitectura, o sa va arat eu niste proiecte.
ccc
QUOTE (mertan)
asta e facuta azi in ora de geografie.


Ai facut si vreun e21? Daca nu, poate faci... smile.gif
INTERCEPTOR
da un rechin ceva nu faci??si inainte de e 12 cine a fost designerul care a facut e3 e9 e19
mertan
am sa tin minte. deci e21
haifisch
da da da :drool: ....E21 sa faci biggrin.gif
mertan
dar mai intai trebuie sa am documentez oleaca.
ccc
Zi ce documentatie iti trebuie. Poate avem.
Robert
QUOTE (Robert)
Dupa al doilea razboi mondial si pana in prezent BMW a avut foarte putini sefi ai departamentului de design, in ordine: Paul Bracq, Claus Luthe, Chris Bangle, Adrian Von Hooydonk. Se pare insa ca mai este si un al cincilea, dar nu am reusit sa aflu nici numele sau, nici unde se pozitioneaza cronologic. Daca intr-adevar a existat al cincilea, cel mai probabil l-a precedat pe Paul Bracq.


Am aflat recent si numele celui de-al cincilea sef al departamentlui de design de la BMW. Intr-adevar, acesta l-a precedat pe Bracq, iar numele lui este Wilhelm Hofmeister (l-am gasit scris si "Hoffmeister", corect este insa cu un singur "f")
Lui i se datoreaza "C"-ul din stalpul spate, un element de design distinctiv al BMW-urilor incepand cu anii '50. Mai multe info in acest topic.

Lista cornologia a sefilor departamentului de design de la BMW, dupa al doilea razboi mondial si pana in prezent, este asadar:
Wilhelm Hofmeister, Paul Bracq, Claus Luthe, Chris Bangle, Adrian Von Hooydonk.
ccc
Adica nu mai e Bangle? Sau sunt 2?
dust
QUOTE (316i)
Il vreau inapoi pe Claus Luthe... :nod:

:nod: :drool:
cand o sa am bani o sa ridic un monument in onoarea lui pentru ca a construit cea mai reusita masina din cate am vazut eu
io's®
STOP Chris Bangle petition
bartro
QUOTE (io`s @ Jan 14 2009, 02:32 AM) *

Dar Bangle nu mai e primul om la design, e un Olandez. Nu?
Ciupanezu
Īncă este.
lucian
nu mai e Bangle.
supervizeaza, dar nu mai are rol creativ- etrecut pe "linie moarta"
olandezul face treaba.
ionusunt
QUOTE (Ciupanezu @ Jan 14 2009, 11:11 AM) *
Īncă este.

ii doresc o moarte lenta si dureroasa diablo.gif .vreau ursii inapoi tongue.gif si rechinii biggrin.gif
nmg
QUOTE (ionusunt @ Jan 14 2009, 11:45 AM) *
.vreau ursii inapoi tongue.gif si rechinii biggrin.gif


Subscriu. Design-ul modelelor de data recenta sunt niste glume proaste in comparatie cu stilul si clasa care au consacrat marca BMW.

wallbash.gif

Cum zicea tipul ala de linile portbagajului (pacat ca nu-mi mai mintesc de ce model era vorba): 'parca are o chiuveta in spate'. sad.gif
lucian
design discutabil pt. modelele dupa e 39.
cu toate astea au vandut de au rupt.
Ciupanezu
Ei construiesc maşini pentru cei care le cumpără nu pentru pasionaţii de E30 sau de rechini.
io's®
nu am nimic cu designul exterior al modelelor noi , exceptie facand spatele serie 7 si poate putin din 6 insa la interior.... nu-mi plac deloc, bordul ala drept.. ingust... linia panourilor de usi... mai au putin sa schimbe sigla si gata,, s-a dus dreaq marca sad.gif
ionusunt
QUOTE (io`s @ Jan 14 2009, 08:35 PM) *
nu am nimic cu designul exterior al modelelor noi , exceptie facand spatele serie 7 si poate putin din 6 insa la interior.... nu-mi plac deloc, bordul ala drept.. ingust... linia panourilor de usi... mai au putin sa schimbe sigla si gata,, s-a dus dreaq marca sad.gif

multi pt asta si le cumpara.daia se vand. si cine vrea bmw pt ceea ce inseamna bmw nu pt ce crede lumea isi ia unu performant (un m )
Ciupanezu
QUOTE (lucian @ Jan 14 2009, 11:18 AM) *
nu mai e Bangle.
supervizeaza, dar nu mai are rol creativ- etrecut pe "linie moarta"
olandezul face treaba.


Crezi că dacă e şeful departamentului de design nu se ţine cont şi de el?
lucian
QUOTE (Ciupanezu @ Jan 15 2009, 10:12 PM) *
Crezi că dacă e şeful departamentului de design nu se ţine cont şi de el?

tocmai asta am vrut sa spun, isi da cu parerea dar nu mai face munca de proiectare, creativa.
bartro
QUOTE (Ciupanezu @ Jan 15 2009, 09:12 PM) *
Crezi că dacă e şeful departamentului de design nu se ţine cont şi de el?

Ca Putin la rusi poate smile.gif
nmg
QUOTE (ionusunt @ Jan 15 2009, 10:36 AM) *
multi pt asta si le cumpara.daia se vand. si cine vrea bmw pt ceea ce inseamna bmw nu pt ce crede lumea isi ia unu performant (un m )


Inainte, cine cumpara un BMW, o facea pentru stil, performante si placerea de a conduce. Acum, cred ca 90% din cei care il cumpara o fac pentru marca&fitze. OMG, am un BMW, uitati-va lume, sunt cel mai tare !

Si pe urma isi pun presuri si perdelutze cu Mickey Mouse in geam ...
Ciupanezu
Să nu confundăm lumea īntreagă cu Romānia.

La noi nimic nu e normal.
Ciupanezu
QUOTE (Robert @ Jan 6 2006, 12:19 AM) *
Seria 5 E39: Claus Luthe


Greşit.

Joji Nagashima a desenat E39.
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Feb 4 2009, 11:08 AM) *

bine ca s-a dus,poate urmatorul bmw va arata chiar a bmw
sau parca asa stiu eu,ca bangle asta a dat startul rautatilor mai exact a designului avangardist si total fara legatura cu modelele anteriaore bmw,prin desenarea e65-ului in 2001(bine,in 2001 s-a lansat,a fost desenat mai demult)///
TiL
Yessss!
Acum cu criza asta, singura solutie pentru supravietuire e sa-ti regasesti identitatea smile.gif Chiar daca asta inseamna sa te restrangi un pic. Ma astept sa faca si BMW treaba asta, ca sunt oameni destepti, ce dreacu.

http://www.petitiononline.com/mod_perl/sig...gi?STOPCB&1 biggrin.gif
Silviu
Putin probabil sa mai faca BMW masinile asa cum le faceau mai demult; acum o masina trebuia "sa prinda" la cat mai multa lume (cu bani), nu isi pot permite sa faca o masina "a driver's car", pentru ca daca ar face asa cu siguranta ar avea vanzari mai mici. Masina trebuie facuta in primul rand ca sa se vanda.
Cat despre design, noul model trebuie sa fie cat mai diferit fata de cel vechi tocmai pentru ca omul de rand sa faca diferenta intre el si cel vechi: altfel isi va spune "ce rost are sa cumpar noul model daca seamana cu cel vechi?"

De exemplu, noul S-klasse mi se pare chiar urat, seamana cu un Ford Mondeo mai mare. Dar atata timp cat se vinde si face fata concurentilor A8 si serie 7, inseamna ca e bun.
Porsche, in schimb, pentru 911, a revenit la designul clasic cu farurile rotunde. Si bine a facut. smile.gif 911 mi se pare ca are cea mai curata linie din 1965 pana acum . Toate modelele "seamana" intre ele.
bartro
QUOTE (Silviu @ Feb 5 2009, 01:06 PM) *
Porsche, in schimb, pentru 911, a revenit la designul clasic cu farurile rotunde. Si bine a facut. smile.gif 911 mi se pare ca are cea mai curata linie din 1965 pana acum . Toate modelele "seamana" intre ele.

Da, dar au facut si cayenne diesel biggrin.gif
Mihai_AMD
CITAT(Silviu @ Feb 5 2009, 01:06 PM) *
Porsche, in schimb, pentru 911, a revenit la designul clasic cu farurile rotunde. Si bine a facut. smile.gif 911 mi se pare ca are cea mai curata linie din 1965 pana acum . Toate modelele "seamana" intre ele.

intr-adevar,porsche e printre sg marci care chiar si-a pastrat liniile din anii 60,poate la un moment dat chiar s-au plictisit si iubitorii marcii de aceleasi forme de peste 40ani
si sa nu uitam sa mentionam si dacia care a avut aceasi caroserie din 70 pana in 2000 laugh.gif bine,aproape
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.