![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Lista de mai jos prezinta numele celor care au contribuit in mod major la design-ul diferitelor modele BMW. Datorita acestor oameni, BMW-urile au infatisarea pe care o stim.
Informatiile trebuie privite pur informativ si cu o oarecare marja de eroare. Aceasta pentru ca, la un model proiectat sub conducerea unui anumit sef al departamentului de deisgn, este foarte probabil ca numele acestui director sa fie mentionat in design-ul modelului respectiv, fara insa sa fi avut o contributie majora - de exemplu contributia lui Paul Bracq la E21, sau a lui Chris Bangle la E46. Dupa al doilea razboi mondial si pana in prezent BMW a avut foarte putini sefi ai departamentului de design, in ordine: Paul Bracq, Claus Luthe, Chris Bangle, Adrian Von Hooydonk. Se pare insa ca mai este si un al cincilea, dar nu am reusit sa aflu nici numele sau, nici unde se pozitioneaza cronologic. Daca intr-adevar a existat al cincilea, cel mai probabil l-a precedat pe Paul Bracq. Seria 5 E12: Paul Bracq, Claus Luthe si Ercole Spada Seria 3 E21: Claus Luthe si Paul Bracq Seria 7 E23: Claus Luthe si Ercole Spada Seria 6 E24: Paul Bracq M1 E26: Giugiaro Seria 5 E28: Ercole Spada Seria 3 E30: Claus Luthe Seria 8 E31: J Mays Seria 7 E32: Claus Luthe si Ercole Spada Seria 5 E34: Claus Luthe, J Mays si Ercole Spada Seria 3 E36: Claus Luthe Seria 5 E39: Claus Luthe Seria 3 E46: Ian Cameron, Boyke Boyer, Erik Goplen si Chris Bangle Z8 E52: Henrik Fisker X5 E53: Chris Bangle Seria 5 E60: Chris Bangle Seria 7 E65: Adrian Von Hooydonk X5 E70: Chris Bangle (urmatoarea generatie X5) Z4 E85: Anders Warming |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Paul Bracq s-a nascut la 13 dec 1933 in Bordeaux, Franta.
Intre 1957 si 1967 este director de design la Mercedes. Participa la proiectarea modelelor diferitelor modele Mercedes - poate cel mai spectaculos a fost 230 SL. Intre 1967 si 1970 se intoarce in Franta si participa la proiectarea TGV (trenul de mare viteza). Intre 1970 si 1974 este director de design la BMW. Participa la proiectarea Seriei 5 E12, Seriei 3 E21, Seriei 6 E24, 2002 Turbo, posibil si Seriei 7 E23. Paul Bracq considera insa ca cea mai mare realizare a sa in domeniul design-ului auto este prototipul BMW Turbo - design care a stat la baza modelelor de serie M1 E26 si Seria 8 E31. Din 1974 revine in Franta si participa la proiectarea interiorului modelelor Peugeot 305, 505, 205, 405, 106, 406 si 206. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 14th August 2025 - 11:23 AM |