![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 232 Joined: 14-June 07 From: Bucuresti Member No.: 975 Car: 2 x E30 Engine: M20 2.5 171CP ![]() |
Salutare!
Acum ceva timp am luat acest 325iX (fostul BUT) pt drift. Masina avea diferentialul fata spart asa ca l-am inlocuit, curios fiind, cum se comporta masina cu 4x4. La cercuri e tare pt ca se invarte ca un titirez, dar in rest nimic special, avand in vedere ca la prima ninsoare era incontrolabila la peste 40 km/h. Pe 30 dec in drum spre pitesti s-a dus flansa din fata, si cu toate ca nu era in plan chiar acum, am inceput cu ajutorul unui mecanic, sa o modific. Masina nu mai are interior de cand am cumparat-o, acum sunt doar 2 scaune Sparco. Momentan am facut urmatoarele: 1.montat cutie normala, pt ca am grup 3.91, deci destul de scurt pt o cutie ZF 2.frane schimbate 3.filtru de aer K&N 4.short-shift 5. kit distributie Sunt multe de facut la ea, dar o iau incetul cu incetul. Vreau sa va rog sa-mi spuneti ce credeti voi ca ar trebui pus pe ea si ce nu, incepand de la spoilere pana la jante. Caut jante albe sau negre mat pt ea. ceva poze? Multumesc si numai bine P.S.: revin cu poze maine This post has been edited by Vlad_RLG: Jan 9 2009, 02:27 AM |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() jah soldier ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,737 Joined: 5-May 06 From: cocalartown berceni Member No.: 276 Car: E46 sedan 2.0d Engine: M47TUD20 nusestieCP ![]() |
una peste alta, rlg-eule merge cazanu? i-ai dat de cap?
PS: nu arunca banii pe lucruri inutile( jantele de 17" ) -------------------- Bob
Marley and the Wailers OO=[][]=OO |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 232 Joined: 14-June 07 From: Bucuresti Member No.: 975 Car: 2 x E30 Engine: M20 2.5 171CP ![]() |
una peste alta, rlg-eule merge cazanu? i-ai dat de cap? PS: nu arunca banii pe lucruri inutile( jantele de 17" ) M-am saturat frate de tablele astea... trebuia sa mai schimb ceva Bine... inca o data incerc sa iti demonstrez ca am dreptate . De data asta am facut o schema. Se dau aceiasi coeficienti de franare dintre roata MARE si sol si dintre roata mica si sol; la fel si dintre discuri si placute... In cazul de fata automobilul se deplaseaza spre stanga DATORITA fortei de frecare dintre cauciuc si asfalt. Asta e pentru cine nu stia. De aceea pe gheata nu poti pleca la fel de repede ca de pe asfalt. Deci cand automobilul se deplaseaza spre stanga forta de tractiune este orientata spre dreapta iar forta de frecare spre stanga. Si astfel automobilul se deplaseaza . ![]() Cand franezi cuplul de franare este orientat spre stanga iar forta de frecare te incetineste. Invers ca atunci cand autovehiculul e in accelerare . Pana aici e simplu si logic . Tu daca vrei sa imprimi o decelerare cat mai mare a masinii trebuie ca practic Ff sa fie cat mai mare . Dar practic Ff' te incetineste. Adica degeaba ai tu frane super-bune pe gheata, pentru ca Ff' pe gheata va fi foarte mic si masina nu va decelera foarte repede . Clar pana aici ? Ff creeaza un cuplu : Ff x D . Cuplul acesta "M" trebuie "invins" de catre cuplul creat dintre placute si discuri notat "m" . Daca cuplul m este mic ( de exemplu apesi frana foarte usor ) atunci si cuplul M va fi mic si prin urmare masina va avea o decelerare mica . Daca realizezi un cuplu foarte mare ( apesi pedala pana la fund ) atunci cuplul va fi foarte mare, Ff va fi foarte mare, roata se va bloca . ok ? Acum urmeaza comparatia dintre cele 2 roti . La roata mica bratul fortei dintre placute si disc este aproape la fel de mare ( numai in desen ![]() Deci drept urmare pentru a realiza o forta de franare de 400 dintre guma si roata, forta de franare ce trebuie aplicata pe disc ( Fd ) va fi 400x 2/1 = 800 . Acum dam jos roata mica si o montam pe cea mare . Raportul respectiv se schimba, sa zicem ca ajunge la 1/3 . Vrem sa franam cu Ff=400, la fel ca in cazul precedent. Acum va trebuie sa ajungem la un Fd= 400 x 3/1 = 1200 . Adica pentru a frana la fel ca cu roata mica, la roata mare trebuie sa aplicam o forta mai mare pe disc, adica sa apasam mai tare pe pedala de frana, adica presiune mai mare, adica caldura mai multa, adica discurile se vor incalzi mai repede, adica vom ramane fara frane mai repede . Acum sper ca am lamurit problema. Daca nici acum nu intelegi/nu ma crezi... cere-i un profesor de fizica sa iti explice. M-ai lasat masca ! :-O mi se pare ffff. amuzanta discutia.... ![]() totusi cauciucurile de spate in maxim 10 min. ajung la ghena... pui ce gasesti 14...15 ce mai conteza cat mai carnoase sa fie sa tina cat mai mult.... ![]() Ai dreptate uwe |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 25th June 2025 - 02:01 PM |