![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 232 Joined: 14-June 07 From: Bucuresti Member No.: 975 Car: 2 x E30 Engine: M20 2.5 171CP ![]() |
Salutare!
Acum ceva timp am luat acest 325iX (fostul BUT) pt drift. Masina avea diferentialul fata spart asa ca l-am inlocuit, curios fiind, cum se comporta masina cu 4x4. La cercuri e tare pt ca se invarte ca un titirez, dar in rest nimic special, avand in vedere ca la prima ninsoare era incontrolabila la peste 40 km/h. Pe 30 dec in drum spre pitesti s-a dus flansa din fata, si cu toate ca nu era in plan chiar acum, am inceput cu ajutorul unui mecanic, sa o modific. Masina nu mai are interior de cand am cumparat-o, acum sunt doar 2 scaune Sparco. Momentan am facut urmatoarele: 1.montat cutie normala, pt ca am grup 3.91, deci destul de scurt pt o cutie ZF 2.frane schimbate 3.filtru de aer K&N 4.short-shift 5. kit distributie Sunt multe de facut la ea, dar o iau incetul cu incetul. Vreau sa va rog sa-mi spuneti ce credeti voi ca ar trebui pus pe ea si ce nu, incepand de la spoilere pana la jante. Caut jante albe sau negre mat pt ea. ceva poze? Multumesc si numai bine P.S.: revin cu poze maine This post has been edited by Vlad_RLG: Jan 9 2009, 02:27 AM |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 381 Joined: 5-May 08 From: Buzau Member No.: 1,626 Car: 2x E30 Engine: 2x M20 ![]() |
QUOTE Roata nu trebuie să aibă alt diametru, jantele nu se montează după ureche. Am vazut un Clio cu jante pe 17". Alea erau montate dupa ureche. QUOTE Există calculatoare de dimensiuni pentru pneuri astfel încât să nu difere diametrul când schimbi jantele. Pai interesul era sa pui roti mai mici decat cele din talon. QUOTE Dacă pui jante după ureche, nici măcar viteza din bord nu va mai fi afişată corect. Nici nu ai nevoie de vitezometru. QUOTE Maşinile puternice au discuri mari pentru că acestea disipă mai bine căldura, astfel se răcesc mai repede. Corect. QUOTE Cum adică o roată mai mare înmagazinează mai multe energie? E vorba de greutate nu de "energie înmagazinată". Ba da, e vorba de energie. De exemplu cand te duci in Carrefour iti e mult mai usor sa te plimbi cu caruciorul gol decat daca pui 2 baxuri de bere in el. O roata mai mare are alta "inertie" decat una mica. De exemplu, daca ridici masina pe cric iti va fi destul de usor sa rotesti roata cu mana decat daca ai ridica un camion si ai incerca sa ii rotesti roata cu mana . Si asta pentru ca roata de camion are masa mai mare si diametrul mai mare. Alt exemplu: daca ai 2 roti de mase egale, dar una cu diametrul de 40cm si una cu diametrul de 80cm iti va fi mult mai usor sa o pui in miscare pe cea de 40 decat cea de 80 . ( tinand cont ca incerci sa le rotesti de la 10cm fata de centru ) . Alt exemplu : mergi cu bicicleta cu 20 km/h . Iti este usor sa misti ghidonul stanga-dreapta . Daca mergi cu 80 km/h iti va fi muuult mai greu sa misti de ghidon, si asta pentru ca roata acumuleaza energie. Alt exemplu: titirezul. Asta cred ca e cel mai bun exemplu. Titirezul cu cat se roteste mai repede cu atata este mai "stabil". Cans viteza lui unghiulara scade, el se va dezechilibra si va pica . Sper sa fi inteles si sa imi dai dreptate. ![]() Inca o data, repet, sunt multi care monteaza rotile dupa "ureche", pun roti mai mari doar pentru ca arata mai bine. ps: eu am avut pe masina 195.50r16 ... acelasi diamtru ca cel din talon . Dar erau mai putin confortabile decat 205.55r15 . -------------------- [OO==[][]==OO]
"Nu e arma ca agheu', nici masina ca bemveu'." |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() zijdelings geďnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Aici sunt 2 fenomene:
1. Energia kinetica rotativa: http://en.wikipedia.org/wiki/Rotational_energy ( de pus in miscare e mai greu roata de camion, dar odata pus in miscare e mai greu de oprit, asa functioneaza si volanta. La masini de performante sa mai da si jos greutate din volanta ). 2. Conservation of angular momentum http://en.wikipedia.org/wiki/Angular_momentum (de ce tie mai greu sa rotesti ghidon la bicicleta cand mergi mai repede). Methoda 2 este folosit la gyroscop http://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscope si a fost folosit pentru a dovedi ca pamantul sa roteste de catre Foucault http://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_Foucault This post has been edited by bartro: Feb 6 2009, 10:53 AM -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
Ba da, e vorba de energie. De exemplu cand te duci in Carrefour iti e mult mai usor sa te plimbi cu caruciorul gol decat daca pui 2 baxuri de bere in el. O roata mai mare are alta "inertie" decat una mica. De exemplu, daca ridici masina pe cric iti va fi destul de usor sa rotesti roata cu mana decat daca ai ridica un camion si ai incerca sa ii rotesti roata cu mana . Si asta pentru ca roata de camion are masa mai mare si diametrul mai mare. Alt exemplu: daca ai 2 roti de mase egale, dar una cu diametrul de 40cm si una cu diametrul de 80cm iti va fi mult mai usor sa o pui in miscare pe cea de 40 decat cea de 80 . ( tinand cont ca incerci sa le rotesti de la 10cm fata de centru ) . Alt exemplu : mergi cu bicicleta cu 20 km/h . Iti este usor sa misti ghidonul stanga-dreapta . Daca mergi cu 80 km/h iti va fi muuult mai greu sa misti de ghidon, si asta pentru ca roata acumuleaza energie. Alt exemplu: titirezul. Asta cred ca e cel mai bun exemplu. Titirezul cu cat se roteste mai repede cu atata este mai "stabil". Cans viteza lui unghiulara scade, el se va dezechilibra si va pica . Sper sa fi inteles si sa imi dai dreptate. ![]() Inca o data, repet, sunt multi care monteaza rotile dupa "ureche", pun roti mai mari doar pentru ca arata mai bine. ps: eu am avut pe masina 195.50r16 ... acelasi diamtru ca cel din talon . Dar erau mai putin confortabile decat 205.55r15 . Dacă pui 2 baxuri de bere în carucior va creşte greutatea, sau tu pui roţi mai mari şi la caruciorul de Carrefour? ![]() Cred că n-ai înţeles ce am zis. Nici nu se pune problema să pui jante mai mari în diametru, e o prostie imensă. Ideea este că dacă ai jante pe 17 de aproape acelaşi diametru ca cele pe 15, vei face cercuri la fel de uşor. Există o diferenţă de greutate între nişte jante pe 15 şi unele pe 17 însă dacă maşina este cât de cât puternică, această diferenţă nu este sesizabilă. Aici sunt 2 fenomene: 1. Energia kinetica rotativa: http://en.wikipedia.org/wiki/Rotational_energy ( de pus in miscare e mai greu roata de camion, dar odata pus in miscare e mai greu de oprit, asa functioneaza si volanta. La masini de performante sa mai da si jos greutate din volanta ). Atâta timp cât roţile sunt de diametru apropiat şi de greutate apropiată, degeaba mai vorbim de energie cinetică rotativă. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() zijdelings geďnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Atâta timp cât roţile sunt de diametru apropiat şi de greutate apropiată, degeaba mai vorbim de energie cinetică rotativă. La roti da. Distributie de greutate cred ca nu difera mult. Vroiam sa adaug o nota teoretica la discutia. Cu roti mai mici totusi ar trebui sa ajunge o forta mai mare pe asfalt, cuplu pe planetarea ramana la fel, iar cu diametru de roata mai mica rezulta forta mai mare pe asfalt. Normal ca nu e ce a fost intentionat de producator, dar titlu tipicul fiind 'drift car' cred ca justifica sa ignoram spec-uri de fabrica. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 25th June 2025 - 08:37 PM |