![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
as fi si eu interesat de un cablu pt pus bateria in spate.la mine la e12 bateria a fost pusa in spatele farurilor de stanga,din fabrica.acum ca iam luat faruri de e34 cu smylei cand va fi masina gata vreau so pun in spate ca farurile de la e34 sunt f lungi(fata de cum erau ale mele de e12)si nu imi mai are loc bateria si as vrea so mut in spate implicit.acu ramane sa imi zica si mie cineva niste chestii.
1.va trebui sa prelungesc ambele cabluri de si de - si +? 2.ce grosime trsa aiba cablu(rile) prelungite?tot ca cele scurte originale litzate?adica cam cat creionul?sau mai groase? 3.daca prelungesc eu astea si duc bateria in spate nu imi ia din curent la pornire?poate cele care au asta din fabrica au vreun amplificator ceva? ![]() -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Oricum, la mutarea bateriei in spare recomand ATENTIE mare la tipul de izolatie pe care il are cablul respectiv. Cel mai bine ar fi, daca se poate, sa fie bagat intr-un furtun gros de cauciuc. La pornire, prin cablul ala vor trece 150-200 A, daca nu si mai mult, si de aia cablul trebuie sa fie foarte gros. Cred ca ala de sudura e chiar cam subtirel (ap de sudura are in general 15-80A).
Daca sa incalzeste foarte tare si se topeste pe undeva izolatia, se face un scurt de nu mai poate stinge nimeni incendiul! Masina se face scrum. Si cred ca explodeaza si bateria. Bottom line: cablu cat mai gros si izolatie cat mai darnica! -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 67 Joined: 24-November 08 From: Constanta Member No.: 2,355 Car: e30 Engine: m40 1.6 102Cp ![]() |
Oricum, la mutarea bateriei in spare recomand ATENTIE mare la tipul de izolatie pe care il are cablul respectiv. Cel mai bine ar fi, daca se poate, sa fie bagat intr-un furtun gros de cauciuc. La pornire, prin cablul ala vor trece 150-200 A, daca nu si mai mult, si de aia cablul trebuie sa fie foarte gros. Cred ca ala de sudura e chiar cam subtirel (ap de sudura are in general 15-80A). Daca sa incalzeste foarte tare si se topeste pe undeva izolatia, se face un scurt de nu mai poate stinge nimeni incendiul! Masina se face scrum. Si cred ca explodeaza si bateria. Bottom line: cablu cat mai gros si izolatie cat mai darnica! Ai dreptate in ceea ce spui, dar aparatul de sudura are cam 50-60V, deci daca faci un calcul simplu matematic rezulta ca anume cablul aparatului de sudura este solicitat de 60V x sa zicem 50A=3000W cel putin. si eu unul nu am vazut un cablu dintr-ala cald vreodata. La masina pentru consumul de la pornire pe care l-ai spus e nevoie de 12v x 200A=2400W. Deci e sarcina mult mai mica si este doar pentru cateva secunde. Eu sincer stiam oricum ca ar avea decat vreo 600W electromotorul, dar nu bag mana in foc. Nu sunt specialist, dar am lucrat cu conductori electrici. Pentru mai multa rezistenta e nevoie de cupru 100%, "litzele" de pe cablu trebuie sa fie cat mai subtiri si cat mai multe pentru o transmitere mai buna a curentului electric. De obicei, cablurile multifilare care stiti voi ca sunt din cupru sunt de fapt aluminiu cuprat, din cauza asta se incalzesc si e nevoie de un cablu cat mai gros pentru solicitari intense. Sa ma corecteze cineva daca gresesc, nu vreau sa spun o prostie si sa fie luata de buna. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Ai gresit aici. Putere generata de aparat de sudura nu sa consuma prin cablu. Se consuma la arc electric. Cum si la pornire de masina, majoritate de putere scos din baterie sa consuma in electromotor, nu in cablu. Cablu sa incalzeste din cauza pierdere de energie acolo. Energie asta, exprimat in timp in Watts sau Joule/Secunda pot fi calculat daca sti rezistenta electrica de la cablu, si cat curent trece prin ea. Nu depinde de voltaj care e pe cablu. Poate sa fie 10.000 de volti pe cablu, daca nu curge curent nu va fi pierdere de energie in cablu si nu o sa se incalzeste. Invers, daca prin cablu trece 200A, iar rezistenta de cablu este de exemplu 0,01Ohm, atunci pe lungime respectiva de cablu o sa apara diferenta de potential se 200 * 0,01 = 2Volti. Putere pierduta in cablu este egal cu 2 * 200 = 400watts. Deci cablu sa va incalzi daca curentul de 200A trece ceva timp prin cablu.
De aici se vede ca e important ca rezistenta de calbu sa fie cat mai putin. Asta depinde de material, si de diametru. Diametru mai mare inseamna rezistenta mai mica. Si in plus, daca e mai mult material, proces de incalzire dureaza mai mult. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 19th June 2025 - 01:52 PM |