Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mutat bateria in spate
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Pages: 1, 2
Mihai_AMD
as fi si eu interesat de un cablu pt pus bateria in spate.la mine la e12 bateria a fost pusa in spatele farurilor de stanga,din fabrica.acum ca iam luat faruri de e34 cu smylei cand va fi masina gata vreau so pun in spate ca farurile de la e34 sunt f lungi(fata de cum erau ale mele de e12)si nu imi mai are loc bateria si as vrea so mut in spate implicit.acu ramane sa imi zica si mie cineva niste chestii.
1.va trebui sa prelungesc ambele cabluri de si de - si +?
2.ce grosime trsa aiba cablu(rile) prelungite?tot ca cele scurte originale litzate?adica cam cat creionul?sau mai groase?
3.daca prelungesc eu astea si duc bateria in spate nu imi ia din curent la pornire?poate cele care au asta din fabrica au vreun amplificator ceva? blink.gif
butcky
Am eu pentru e30, dar nu cred ca merge la tine sad.gif
TiL
Nu cred ca-i ajunge cablul de la urs, decat daca reuseste sa puna bateria sub bancheta. Dar nu cred ca incape acolo.
Cred ca un cablu gros pentru + e suficient. Si inca unul scurt, gros ca sa-l legi la caroserie.
bartro
Numai + trebuie prelungit. - conectez undeva in portbagaj la sasiu, cum ai acuma in fata. Sasiu conduce mai bine decat orice cablu.

Pot sa folosesti cablu folosita la aparate de sudura. E foarte gros si cu siguranta duce curentul necesar. - am legat la o prindere de centura spate, pentru ca nu am centuri in spate oricum.

La mine am mutat bateria in spate pentru ca nu mai aveam loc in fata. Am folosit un cablu generic cu 4 faze de 2,5mm (cred) litat si nu am probleme la pornire. Probabil pierde ceva pe cablu, dar nu pot sa spun ca sa invarte elctromotor mai incet decat inainte. Chiar si iarna a pornit bine. Cablu nu se incalzeste.

Masini care din fabrica baterie in spate tot asa au, un cablu pentru + si atat.
Mihai_AMD
mda..ramane de vazut cand aduc masina acasa,eu teoretic am zis ca nu o sa am loc de baterie la motor dar practic poate gasim..oricum chiar daca o sai gasesc loc la motor-putin probabil- tot in spate o sa incerc so pun ,mia placut idea asta de cand am vazut prima oara la un serie 7 prin '98,avea un an masina..de fapt mia zis omu ca acolo e bateria ca de vazut nu se vedea si daca se vedea un pustan ca mine atunci jura ca e vreun geamantan nicidecum baterie acolo biggrin.gif
TiL
Si eu as vrea sa mut bateria in spate, dizelul cu aer conditionat e deja prea greu pentru puntea fata. Trebuie facut cumva un locas pentru baterie ca sa stea bine. Ar fi fost ideal daca incapea sub bancheta, dar spatiul nu e suficient de inalt din cate am vazut.
bartro
QUOTE (TiL @ Sep 20 2007, 05:43 PM) *
Si eu as vrea sa mut bateria in spate, dizelul cu aer conditionat e deja prea greu pentru puntea fata. Trebuie facut cumva un locas pentru baterie ca sa stea bine. Ar fi fost ideal daca incapea sub bancheta, dar spatiul nu e suficient de inalt din cate am vazut.


Eu am folosit o solutia Romaneasca: am luat o tava de baterie de dacia cu tot de la targ si am prins cu suruburi si suporti de cauciuc in portbagaj intre oale de roti spate. Nu arate rau. Dar simt ca s-a micsorat ceva portbagaj. Asta e si singura piese non-BMW pe masina din cate stiu eu. Pe langa niste suruburi.

O sa pun si un strut bar spate, nu stiu daca mai ramana loc atunci pentru baterie acolo. Poate o mut la loc, sau iau ceva mai mic.

Si mie mi se pare ba greutate de baterie in fata masinei nu e tocmai bine amplasat. La 2002 e tot langa far stinga fata. La mine sub bancheta nu este destul de loc. Stiu ca VW boscuta are acolo baterie, si s-au ars unele pentru ca nu mai aveau capace de protectie pe borne si cand s-a asezat cineva pe banceta, s-a facut un scurt prin arcuri de canapea. Moral: aveti grija ca chiar daca e voltaj mic, curent poate fi foarte mare.
brown.shark
QUOTE (TiL @ Sep 20 2007, 05:43 PM) *
Si eu as vrea sa mut bateria in spate, dizelul cu aer conditionat e deja prea greu pentru puntea fata. Trebuie facut cumva un locas pentru baterie ca sa stea bine. Ar fi fost ideal daca incapea sub bancheta, dar spatiul nu e suficient de inalt din cate am vazut.

cit crezi tu ca ar cintari aerul cond ? sint curios de parerea ta .
TiL
Pai fiecare kg in plus pus pe puntea fata conteaza. Cred ca aerul conditionat face 10-15kg. Ai asa:
Compresor+suport - nu l-am cantarit, dar cred ca are cateva kg bune.
Butelia de freon - 1-2kg?
Condensator - destul de usor, maxim 1-2 kg
Electroventilator - asta-i greu, alte cateva kilograme bune

Toate astea impreuna au centrul de greutate in fata motorului, deci mult in fata puntii.

Mai sunt:
Conducte - 1-2 kg?
Aeroterma din habitaclu - cateva kg pentru ca are electroventilator propriu.
Shark
Oricum, la mutarea bateriei in spare recomand ATENTIE mare la tipul de izolatie pe care il are cablul respectiv. Cel mai bine ar fi, daca se poate, sa fie bagat intr-un furtun gros de cauciuc. La pornire, prin cablul ala vor trece 150-200 A, daca nu si mai mult, si de aia cablul trebuie sa fie foarte gros. Cred ca ala de sudura e chiar cam subtirel (ap de sudura are in general 15-80A).
Daca sa incalzeste foarte tare si se topeste pe undeva izolatia, se face un scurt de nu mai poate stinge nimeni incendiul! Masina se face scrum. Si cred ca explodeaza si bateria.
Bottom line: cablu cat mai gros si izolatie cat mai darnica!
brown.shark
probat !!!
masurati bine si cu rezervele necesare si montati tub de pexal DINTR-O BUCATA din portbagaj pina la motor , faceti curbele largi nu gituite, izolati bine capatul de la motor ca sa nu intre mizerie intre tub si cablu . dupa asta , cind ai chef , scoti cablul si verifici/inlocuiesti fara sa te mai deranjezi
TiL
Deci ai bateria in spate? La td trebuie cu siguranta cablu mai teapan decat la 2002-ul lui bart. Unde ai pozitionat bateria si cum ai fixat-o?
A, stii cumva cate kile are aerul conditionat?
bartro
QUOTE (TiL @ Sep 21 2007, 11:46 AM) *
Deci ai bateria in spate? La td trebuie cu siguranta cablu mai teapan decat la 2002-ul lui bart. Unde ai pozitionat bateria si cum ai fixat-o?
A, stii cumva cate kile are aerul conditionat?

Depinde de consum de electromotor.. stiu ca a mea cam consume, am terminat odata o baterie de 55ah in mai putin de 5 minute cu electromotorul meu de 40 de ani. Era rombat. cu fullmen nu am avut probleme.
TiL
Al meu cred ca termina bateria mea de 80 la fel de repede biggrin.gif Dizal power...
INTERCEPTOR
baterie in spate suck s.prea multe riscuri
baterie noua si eu am nevoie:(
enculescusorin
QUOTE (INTERCEPTOR @ Sep 21 2007, 10:49 PM) *
baterie in spate suck s.prea multe riscuri
baterie noua si eu am nevoie:(

aici te contrazic...practic riscul e 0...eu am bateria pusa in spate de jumatate de an...si sincer nici nu mi-a luat foc masina,nu s-a topit nici cablul,nu imi consuma nici bateria(e de trailer)...deci ma repet riscuri = 0 daca pui un cablu bun,care sa nu fie intrerupt sau intepat...eu am pus un cablu identic cu cablul de la bornele de baterie...deci ii buna solutia...mai ales ca e28-urile au ditamai portbagajul...
TiL
Am pus si eu bateria in portbagaj de ceva vreme. Am luat un cablu de + din Obor, la sugestia lui Mad520.
Mai trebuie sa o fixez cumva ca se cam plimba prin portbagaj daca iau curbele in graba.
alexct
QUOTE (Shark @ Sep 21 2007, 10:33 AM) *
Oricum, la mutarea bateriei in spare recomand ATENTIE mare la tipul de izolatie pe care il are cablul respectiv. Cel mai bine ar fi, daca se poate, sa fie bagat intr-un furtun gros de cauciuc. La pornire, prin cablul ala vor trece 150-200 A, daca nu si mai mult, si de aia cablul trebuie sa fie foarte gros. Cred ca ala de sudura e chiar cam subtirel (ap de sudura are in general 15-80A).
Daca sa incalzeste foarte tare si se topeste pe undeva izolatia, se face un scurt de nu mai poate stinge nimeni incendiul! Masina se face scrum. Si cred ca explodeaza si bateria.
Bottom line: cablu cat mai gros si izolatie cat mai darnica!


Ai dreptate in ceea ce spui, dar aparatul de sudura are cam 50-60V, deci daca faci un calcul simplu matematic rezulta ca anume cablul aparatului de sudura este solicitat de 60V x sa zicem 50A=3000W cel putin. si eu unul nu am vazut un cablu dintr-ala cald vreodata. La masina pentru consumul de la pornire pe care l-ai spus e nevoie de 12v x 200A=2400W. Deci e sarcina mult mai mica si este doar pentru cateva secunde. Eu sincer stiam oricum ca ar avea decat vreo 600W electromotorul, dar nu bag mana in foc. Nu sunt specialist, dar am lucrat cu conductori electrici. Pentru mai multa rezistenta e nevoie de cupru 100%, "litzele" de pe cablu trebuie sa fie cat mai subtiri si cat mai multe pentru o transmitere mai buna a curentului electric. De obicei, cablurile multifilare care stiti voi ca sunt din cupru sunt de fapt aluminiu cuprat, din cauza asta se incalzesc si e nevoie de un cablu cat mai gros pentru solicitari intense. Sa ma corecteze cineva daca gresesc, nu vreau sa spun o prostie si sa fie luata de buna.
bartro
Ai gresit aici. Putere generata de aparat de sudura nu sa consuma prin cablu. Se consuma la arc electric. Cum si la pornire de masina, majoritate de putere scos din baterie sa consuma in electromotor, nu in cablu. Cablu sa incalzeste din cauza pierdere de energie acolo. Energie asta, exprimat in timp in Watts sau Joule/Secunda pot fi calculat daca sti rezistenta electrica de la cablu, si cat curent trece prin ea. Nu depinde de voltaj care e pe cablu. Poate sa fie 10.000 de volti pe cablu, daca nu curge curent nu va fi pierdere de energie in cablu si nu o sa se incalzeste. Invers, daca prin cablu trece 200A, iar rezistenta de cablu este de exemplu 0,01Ohm, atunci pe lungime respectiva de cablu o sa apara diferenta de potential se 200 * 0,01 = 2Volti. Putere pierduta in cablu este egal cu 2 * 200 = 400watts. Deci cablu sa va incalzi daca curentul de 200A trece ceva timp prin cablu.
De aici se vede ca e important ca rezistenta de calbu sa fie cat mai putin. Asta depinde de material, si de diametru. Diametru mai mare inseamna rezistenta mai mica. Si in plus, daca e mai mult material, proces de incalzire dureaza mai mult.
TiL
Corect. Este motivul pentru care exista "liniile de inalta tensiune" - stiu niste linii de 750.000V, dar in general tara e strabatuta de linii de 110.000V.
Ele transporta putere electrica. P=UxI Cresti tensiunea, scade curentul(amperajul) care circula prin fire. Deci scad pierderile pe linie.

Si ontopic... n-am mai spus aici ca am fixat bateria in spate. Am dat doua gauri in panoul de tabla din spatele banchetei. Am trecut prin ele doua tije filetate, care la capatul din spate strang o tija de fier, tija care strange bateria. Am pus piulite fluture la capatul din portbagaj, ca sa le desfac usor. Tijele le-am facut dintr-o tija filetata de un metru, luata din bricostore.

Impresii... nu prea imi place ca am pus bateria pe partea soferului. Deci cand sunt singur, cele cateva galeti reprezentate de mine + bateria face ca masina sa fie mai grea pe stanga. Si patineaza prea repede roata dreapta. Ori mut bateria in portbagaj langa oala dreapta, ori pun blocant. Ori fac plinul, sa se echilibreze biggrin.gif
alexct
ai dreptate bartro. m-am exprimat cam aiurea, tot la rezistenta cablului trebuia sa bat un apropos, mersi pt corectare.
P.S. ma bucur ca mai sunt persoane care pot da sfaturi utile, vorbind in cunostinta de cauza, nu dat cu parerea.
eugene12
Vreau sa mut si eu bateria ,ori in portbagaj ori sub bancheta spate pentru ca nu am loc pentru filtrul de aer acum ca am trecut-o pe injectie,si mai am si vasul de la servo directie si debitmetrul in acelsi loc si sunt cam inghesuite.Acum intrebarea:eu am masa trasa de la baterie la motor;cum fac???trag alta masa de la caroserie la motor?cu firul de + am vazut.
Mihai_AMD
CITAT(eugene12 @ Apr 18 2009, 07:38 AM) *
Vreau sa mut si eu bateria ,ori in portbagaj ori sub bancheta spate pentru ca nu am loc pentru filtrul de aer acum ca am trecut-o pe injectie,si mai am si vasul de la servo directie si debitmetrul in acelsi loc si sunt cam inghesuite.Acum intrebarea:eu am masa trasa de la baterie la motor;cum fac???trag alta masa de la caroserie la motor?cu firul de + am vazut.

poi.....stiu ca decat plusul de prelungeste..
masa nu are rost,legi in spate langa baterie pe caroserie masa si in fata la fel tot acolo si prin caroserie fac ele masa buna...si mare,mai ales acu de paste smile.gif
Mihai_AMD
eu am deschis topicul asta..tot eu il si dezgrop smile.gif)
am pus si eu bateria in spate in portbagaj ieri...ca tot tr sami fac de lucru acum ca sta masina pe dreapta...
mai lipseau 2-3mm ca sa o sparg la accident..

am luat cablu de + de la e32,mi se pare destul de gros si solid...
ramane acum sa unesc plusul original cu asta pus de mine si sa fixez bateria
shapte
ar fi mai indicat ca plusul sa nu il inadesti si sa il faci din bucati, mai bine iti iei un cablu gros si mai lung cat sa iti ajunga din porbagaj la motor.
MeHigh
pai cablul care l-a pus e de E32...cred ca ajunge, ca e mai lung saptele...insa nu stiu cum poate sa il lege direct unde trebuie, fara sa innadeasca cu +-ul scurt de sub capota.
shapte
pai la mine ca tot e12 am, mi-am trecut bateria de pe stanga pe dreapta si am schimbat amandouaa firele de plus cel de la electromotor si cel de la cutia cu sigurante...in principiu cel de la electromotor ar trebui sa fie dintr-o bucata pt ca electromotorul consuma mult la bornire
bartro
Corect, Cel mai important e legatura direct de la baterie pana la electromotor.
Mihai_AMD
plusul de la e32 mi-a ajuns sa-l fac colac in portbagaj smile.gif))
glumeam,a fost exact cat trebuia..si legatura dintre plus de la e32 si plus de la motor am facut-o cu 2 papuci cat casa poporului,legati cu un surub cu piulita de 13.bine,un papuc era original legat pe + de e32,am pus altul la fel si l-am si cositorit acolo ca sa fie treaba treaba.
ramane sa fixez bateria in portbagaj acum
si a zis un amic ca imi da un cablu de - cu sigranta pe el,e de la un ford mondeo,in caz ca doamne fereste sa sara siguranta imediat
Shark
Cablu de - cu siguranta? Cum vine asta, n-am vazut niciodata. Siguranta de 100-200A???
Mihai_AMD
CITAT(Shark @ May 24 2010, 03:26 PM) *
Cablu de - cu siguranta? Cum vine asta, n-am vazut niciodata. Siguranta de 100-200A???

da,omu lucreaza la un dealer ford,si zice ca pe la Mondeo sunt cabluri de minus cu siguranta de 240A,,,

stie cineva unde sunt doapele de aerisire portbagaj la e12?sau cum se face aerisirea la e12?ca probabil cand am facut tinichigeria mi lea astupat,ca gasesc ereu ce am prin portbagaj (cric,cheie cric,etc) brumate,si acum vad ca dimineata gasesc bateria cu bruma pe ea....ceuzeaza ceva?posibil "apa" aia de pe ea sa faca vreun scurt? :?
bartro
QUOTE (db85amd @ May 24 2010, 09:14 PM) *
posibil "apa" aia de pe ea sa faca vreun scurt? :?

Nu, dar nu e bine atatea umezeala in portbagaj..
Ciupanezu
Umezeala duce la rugină.
Shark
QUOTE (db85amd @ May 24 2010, 09:14 PM) *
da,omu lucreaza la un dealer ford,si zice ca pe la Mondeo sunt cabluri de minus cu siguranta de 240A,,,

Foarte interesanta treaba asta... Habar n-aveam ca exista masini cu siguranta "generala". Cred ca totusi se pot gasi suficiente fire (din cele nu prea groase) care daca fac scurt sa dea foc masinii si siguranta sa nu se arda. tongue.gif
TiL
QUOTE (db85amd @ May 24 2010, 09:14 PM) *
da,omu lucreaza la un dealer ford,si zice ca pe la Mondeo sunt cabluri de minus cu siguranta de 240A,,,

stie cineva unde sunt doapele de aerisire portbagaj la e12?sau cum se face aerisirea la e12?ca probabil cand am facut tinichigeria mi lea astupat,ca gasesc ereu ce am prin portbagaj (cric,cheie cric,etc) brumate,si acum vad ca dimineata gasesc bateria cu bruma pe ea....ceuzeaza ceva?posibil "apa" aia de pe ea sa faca vreun scurt? :?


Ursul avea guri de aerisire sub bara, dar E12/E28 stiu ca au ca dacia, aerisire pe stalpii din spate.
shapte
aerisirile alea nu sunt de fapt doar scurgerile pt trapa? pt masinile cu trapa? mellow.gif
bartro
QUOTE (shapte @ May 26 2010, 01:10 AM) *
aerisirile alea nu sunt de fapt doar scurgerile pt trapa? pt masinile cu trapa? mellow.gif

Scurgerile de la trapa cred ca ies in praguri..
Daca te uiti in manual de E12 o sa gasesti un desen care arate ca in interior sub si peste luneta sunt aerisiri care ies prin stalpii.
Din portbagaj nu stiu, insa in timp o sa apara singur niste gauri pe acolo tongue.gif
TiL
dap, la E28 furtunele de la trapa trec prin cei patru stalpi din fata/spate si se varsa in praguri. Nu mai retin daca cele din spate varsa de fapt pe gurile de ventilatie sau ajung tot in prag. Dar furtunele din fata sigur ajung in praguri.

La urs, gurile au si rol de ventilatie (aerul din habitaclu trece in portbagaj, dupa care iese prin cele doua guri) dar si scurgere pentru trapa.
MeHigh
la e28 gurile de scurgere de la trapa, cele 2 din spate merg in stalpi si pe langa lamelele alea aparente se scurge apa. cred ca e simplu de facut testul cu un bidon de 2l si masina in cauza cu trapa.
acum, gurile de ventilare ale portbagajului nu stiu unde sunt, la E34 erau sub bara spate pe lateral, la ursache nu le-am cautat si nici gasit pana acum.
TiL
In fine, cred ca problema initiala era: ce-i cu condensul in portbagaj de E12. Raspunsul meu ar fi:
1. pica apa in portbagaj pe la chederul lunetei, al portbagajului sau al stopurilor.
2. contraaripi ruginite iar roata arunca apa in mers prin balti/ploaie.

Am avut:
problema nr 1 la E28, apa intrata pe la stopuri si pe la luneta;
problema nr 2 la urs, arunca apa pe la imbinarea aripa/contraaripa. Greu am gasit sursa. Semnul ar fi ca te trezesti cu portbagajul inundat (da, multa apa) doar cand mergi prin ploaie, dar daca masina sta in ploaie nu intra apa.
TiL
QUOTE (TiL @ Nov 12 2008, 04:20 PM) *
Am pus si eu bateria in portbagaj de ceva vreme. Am luat un cablu de + din Obor, la sugestia lui Mad520.
Mai trebuie sa o fixez cumva ca se cam plimba prin portbagaj daca iau curbele in graba.


Ca o completare, de ceva vreme am facut si dispozitivul de fixare a bateriei in portbagaj, ca ma trezeam cu ea decuplata de fiecare data cand plecam mai fasnet sau luam o curba la stanga mai tare.

Materiale:
- o tija de 1metru filetata M6
- 4 piulite cap hexagon M6
- 2 piulite cap fluture M6
- 4 saibe pentru filetata de 6 mm
- tija profil U, ramasa de la un mecanism de trapa demontat. Profilul U ii da rezistenta la torsionare.

Apoi:
1. taiat din tija filetata doua bucati, nu mai stiu ce dimensiuni, cat sa prinda bine bateria din lateral.(latimea bateriei + 10-15cm)
2. dat gauri in panoul din spatele spatarului spate, panoul care separa habitaclul de portbagaj. O gaura in stanga portbagajului, alta spre dreapta, la distanta de lungimea bateriei + 3-5cm. Gaurile date la inaltime ~70% din inaltimea bateriei.
3. dat gauri in tija profil U la aceeasi distanta ca si cele date in panoul portbagaj/habitaclu.
4. pus cate doua piulite la un capat al fiecarei tije filetate si strans intre ele, ca sa nu se miste. Apoi infipt lungul surub rezultat dinspre habitaclu spre portbagaj prin cele doua gauri.
Aici de fapt ar fi trebuit sa pun piulitele in asa fel incat sa stranga tija pe panoul de tabla, ca sa stea tija teapana - adica o piulita in portbagaj, una in habitaclu, nu ambele in habitaclu.
5. pus bateria, tija profil U peste ea, infipta pe cele doua tije filetate, pus saibele si piulitele fluture si gata smile.gif Bateria nu se mai misca de acolo.

Ideal ar fi fost sa o asez in partea dreapta, pentru ca pe stanga exista deja sofer+roata de rezerva si observ clar tendinta ca masina sa patineze intai cu roata dreapta. Dar am pus-o asa pentru ca venea borna de minus fix langa oala si-am conectat-o cu un cablu neizolat pe oala.
Mihai_AMD
dupa accident,in mai 2010,am pus bateria in portbagaj
vara asta am bagat-o sub bancheta,daca tot s-a papusit ea acolo a fost loc
aveam un capac de plastic care o acopera de la e34,pt ca + sa nu atinga de bancheta-de arcurile ei- cadn sta cineva peste ea in dreapta spate,capac care,na,nefiind original acolo nu se clipsa prea ok,il mai verificam eu asa din cand in cand...
ieri,m-am pus cu genunchii pe bancheta-pe baterie- ca sa umblu un pic la diuzoarele spate...in momentu ala mi s-a oprit muzica,nu am banuit nimic,am zis ca s-a miscat vreo mufa de la magazie,ca si magazia de cd e tot sub bancheta,in stanga...cred ca am stat asa pe bancheta apasat peste baterie 2minute....cand m-am dat jos,am zis sa repornesc muzica..curent canci....mi-am dat seama de ce se intamplase..am saltat bancheta,si cablul gros de + era cald...cand ma uit si pe spatele banchetei,in punct de "sudura" asa de diametrul unei mine de pix...tocmai pusesem bateria in scurtcircuit biggrin.gif:D
daca facea atingere pe suprafata mai mare probabil parlea instalatia....faza e ca bateria s-a distrus din clipa aia,am bagat-o la incarcat 12h si nici claxon nu aveam apoi smile.gif)
ma multumesc ca nu am plecat undeva la drum,sa stea cineva aoclo in spate si sa nu se mai dea jos dupa 2 minute cum m-am dat eu si sa iau dracu foc
cauza:s-a miscat capacu ala de protectie la baterie,si a facut masa cu spatele banchetei.....nu stiu de ce nu am facut asta de la inceput,insa acum am pus pe spatele banchetei o mocheta,ca sa nu mai aiba sanse de scurt cu plusul..
bine ca nu era noua bateria,e a 3a iarna,maine o sa ma aleg cu o varta noua vrut-nevrut biggrin.gif
bartro
Eu cred ca ai avut noroc de o baterie slaba. Daca era buna, sa inchingea metal asa de cel putin facea fum.
S-au ars desulte VW broscuta din cauza asta. Ai grija, fa ceva ca lumea acolo.
Halogen
hmm nu puteai sa o pui in portbagaj sa-i faci un suport metalic ceva ? sa fie mult mai sigur cine stie poate mocheta aia in timp se poate toci..zic si eu biggrin.gif oricum bine ca nu a fost mai rau smile.gif
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Jan 15 2012, 09:00 PM) *
Eu cred ca ai avut noroc de o baterie slaba. Daca era buna, sa inchingea metal asa de cel putin facea fum.
S-au ars desulte VW broscuta din cauza asta. Ai grija, fa ceva ca lumea acolo.

@bart,stiu povestea la Kafer-uri...
despre baterie...era ok,pornea dimineata bine si la frig,insa e posibil sa fi fost si un pic slaba pe moment,caci tocmai ma jucasem un pic pe la motor si am dat vreo 10-12 chei cu 20minute inainte plus ca ascultasem muzica la fel vreo 2 ore pe cd changer...
@halogen...e ok mocheta,daca stii,e de e36,care se pune in spatele banchetei in portbagaj,e rigida,nu are cum sa se uzeze si aia,ca nu se freaca nimeni de ea,si numai o persoana peste 100kg ca mine poate apasa bancheta atat cat sa atinga fundul ei de baterie,ceea ce se intampla rar biggrin.gif
bartro
Eu la 2002 am mutat baterie in spate folosind un suport baterie de dacie berlina, prins de podea.. Statea foarte ok pe tava aia.
TiL
intre timp am mutat bateria in partea in care o au si ursuletii (in dreapta-spate). Cred ca se simte un pic mai echilibrata masina, dar tot ar mai trebui ceva greutate acolo. Un plin de benzina ar fi o idee buna biggrin.gif

Azi m-am bucurat de comoditatea pozitiei, ca dupa aproape 2 luni de stat, bateria s-a cam golit si am avut nevoie s-o leg la cabluri 10 min ca sa pornesc. Nimic mai simplu, deschis portbagajul, legat cablurile wink.gif

Pozitia de sub bancheta mi se parea si mie f interesanta, dar cred ca as fi incercat sa turtesc tabla acolo ca sa intre bateria mai bine. Plus un capac gros de plastic sau lemn peste baterie. Asa ca de lene, ramane in portbagaj.
georgem
QUOTE (TiL @ Jan 15 2012, 11:35 PM) *
Un plin de benzina ar fi o idee buna biggrin.gif

Un plin de benzina? Cine mai are atatia bani sa faca plinul zilele astea? sad.gif
Cred ca am mai mult de jumatate de an de cand am facut ultima data plinul... Ultima data am pus sambata dimineata de la Rompetrol de 150 ron putin peste 26 de litri, cu 5,7 litrul. Am facut un calcul, un plin la mine ar fi putin peste 450 ron la pretul asta (si daca as avea rezervorul gol).

On-topic, la mine sub bancheta (am bateria din fabrica acolo) e un strat rigid, abia apoi vine bateria, probabil special pentru situatii de genul asta, sa nu atinga bancheta de baterie daca e greutate mare pe bancheta.
Mihai_AMD
CITAT(TiL @ Jan 15 2012, 11:35 PM) *
Pozitia de sub bancheta mi se parea si mie f interesanta, dar cred ca as fi incercat sa turtesc tabla acolo ca sa intre bateria mai bine

asta am facut si eu,am turtit acolo podeaua,pe forma bateriei,sta ca intr-o tavita,de instabilitate nu poate fi vorba...dar uite ca a fost vorba de ceva cretinitate din partea mea sa o scurtcircuitez smile.gif)))
bartro
Tu ai calculat asa lucrarea ca sa sta numai domnisoare cu 90-60-90 acolo laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.