![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
am si eu o mica problema...
de cand am schimbat injectia si am pus motornicul(posibil sa fie o coincidenta) am obs ca pe zi ce trecea pornea cam greu de la baterie,pana intro dimineata geroasa cand abia a invartit si pa pa baterie.am pus o alta baterie,nu noua,de ford mondeo de cca 3 ani.bateria a stat juma de an degeaba si cum am puso a invartit tare,asa cum e normal.si a mers si asta la fel cateva zile ok.apoi de cateva zile incoa,simt a iar abia invarte,am noroc ca dim pe frg o ia din prima ca a2a oara nar mai porni... azi am pus de la un ami alta baterie,care la fel ca cea de ford da in automat de nu se poate.sa vedem peste cateva zile-o saptamana cum o sa faca... consumabile ceva aiurea eu zic ca nu am,am probat luand borna si am puso iar,incet,stiu ca daca aveam ceva care consuma(de ex portbagaj deschis ca sa aprinda becul) facea un mic plici acolo la borna si scanteie.nu da nimic. sau alt mod cum pot verifica daca ceva imi fura curent in mers sau stationare?? posibil sa imi fure si electromotorul la pornire?dar porneste bine... de incarcat incarca alternatorul,se obs si la bord daca pornesc cu pozitiile aprinse,dupe ce a pornit imediat de intensifica lumina din bord(noaptea).am inteles ca tr sa imi incarce intre 13.8v si 14.2v posibil sa nu ma incadrez in aceaste valori si daia sa imi termine bateria? ![]() -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Pai asta e rolul bateriei: sa ofere amperajul necesar starterului si apoi sa atenueze toate socurile electrice.
In timpul functionarii motorului apar variatii de tensiune, pozitive sau negative. Pe motoarele care au carburatie sau injectie mecanica, daca scoti borna de la baterie, nu-i mare branza. Daca-i cade curentul cand nu e in mers si nu poate reporni din inertie, se opreste. Daca-i vorba de o supratensiune, topeste firul cu rezistenta cea mai scazuta. Totusi motoarele care au injectia controlata electronic sunt mai sensibile catre aceste "spike"-uri. Majoritatea n-au fost gandite sa mearga fara baterie, mai alese cele ieftine, deci nu exista o protectie a circuitelor. Este necesar ca in cazul in care iti moare bateria si pornesti pe cablu, sa nu decuplezi bateria. Chiar daca e moarta, inca poate absorbi socurile electrice. LE: A explicat Laur mult mai detaliat in timp ce postam si eu. ![]() This post has been edited by xox: Jan 5 2009, 02:49 AM -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 8 Joined: 27-December 08 Member No.: 2,413 Car: E34 Engine: M50 2.0i 150 CP ![]() |
Pai asta e rolul bateriei: sa ofere amperajul necesar starterului si apoi sa atenueze toate socurile electrice. In timpul functionarii motorului apar variatii de tensiune, pozitive sau negative. Pe motoarele care au carburatie sau injectie mecanica, daca scoti borna de la baterie, nu-i mare branza. Daca-i cade curentul cand nu e in mers si nu poate reporni din inertie, se opreste. Daca-i vorba de o supratensiune, topeste firul cu rezistenta cea mai scazuta. Totusi motoarele care au injectia controlata electronic sunt mai sensibile catre aceste "spike"-uri. Majoritatea n-au fost gandite sa mearga fara baterie, mai alese cele ieftine, deci nu exista o protectie a circuitelor. Este necesar ca in cazul in care iti moare bateria si pornesti pe cablu, sa nu decuplezi bateria. Chiar daca e moarta, inca poate absorbi socurile electrice. LE: A explicat Laur mult mai detaliat in timp ce postam si eu. ![]() la mine a explodat bateria pur si simplu. am fost fortat de imprejurari sa merg fara baterie, dar nu s-a defectat nimic la masina bateria nu a fost fixata si la o frana puternica borna + a intrat in contact cu masa masinii, in loc sa arda sigurantele, a puscat efectiv, s-a desfacut ca o floare... in fine... si eu am citit destule site-uri, pe langa asta am si osciloscop si am facut electronica destui ani, dar din experienta ce am avut-o, va spun ca n se strica nimic la masina, cel putin la a mea nu s-a intamplat. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
am si osciloscop si am facut electronica destui ani, dar din experienta ce am avut-o, va spun ca n se strica nimic la masina, cel putin la a mea nu s-a intamplat. Pai de asta conduci un M50 si nu cielo ![]() Ai dreptate, la relanti, pentru cateva secunde, sansele de un spike sunt foarte mici. Si de aici a pornit de fapt offtopic-ul. Discutam, teoretic, riscurile care apar in momentul in care este deconectata borna + a masinii la un drum mai lung. Dupa cum ai spus, a ta a fost norocoasa (german engineering) si n-a patit nimic. Dar asta nu inseamna ca un logan de exemplu sau matiz n-ar crapa intr-o experienta de genul asta. Cele 3 cauze enumerate de tine sunt cele mai des intalnite. As mai adauga defect de fabricatie pe o baterie noua. Daca ai "impuscat" bateria ca nu ai prins-o la locul ei cum trebuie sau nu ai stiut ca nu se tine ca lumea, asta e. Nu-i ca si cum o frana atat de puternica sa o mute din loc nu e justificata. Se intampla. Eu a trebuit sa opresc la o trecere de pietoni ca fugea cineva si nu-l vazusem, am apasat pe toate pedalele care am apucat (port 44) de mi s-a rupt suportul pentru cablul de acceleratie si a ramas in 5000 ture dupa frana. M-am dat jos, l-am pus la locul lui dar macar n-am dat peste nimeni. In concluzie, e de bine ce s-a spus pana acum, dar n-are nici un sens ca sa mergem mai departe. -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 17th June 2025 - 08:24 PM |