![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
am si eu o mica problema...
de cand am schimbat injectia si am pus motornicul(posibil sa fie o coincidenta) am obs ca pe zi ce trecea pornea cam greu de la baterie,pana intro dimineata geroasa cand abia a invartit si pa pa baterie.am pus o alta baterie,nu noua,de ford mondeo de cca 3 ani.bateria a stat juma de an degeaba si cum am puso a invartit tare,asa cum e normal.si a mers si asta la fel cateva zile ok.apoi de cateva zile incoa,simt a iar abia invarte,am noroc ca dim pe frg o ia din prima ca a2a oara nar mai porni... azi am pus de la un ami alta baterie,care la fel ca cea de ford da in automat de nu se poate.sa vedem peste cateva zile-o saptamana cum o sa faca... consumabile ceva aiurea eu zic ca nu am,am probat luand borna si am puso iar,incet,stiu ca daca aveam ceva care consuma(de ex portbagaj deschis ca sa aprinda becul) facea un mic plici acolo la borna si scanteie.nu da nimic. sau alt mod cum pot verifica daca ceva imi fura curent in mers sau stationare?? posibil sa imi fure si electromotorul la pornire?dar porneste bine... de incarcat incarca alternatorul,se obs si la bord daca pornesc cu pozitiile aprinse,dupe ce a pornit imediat de intensifica lumina din bord(noaptea).am inteles ca tr sa imi incarce intre 13.8v si 14.2v posibil sa nu ma incadrez in aceaste valori si daia sa imi termine bateria? ![]() -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
explica ce inseamna acea inertie enorma despre care vorbesti si despre ce amortizor electric este vorba la varfurile de tensiune din motor, este prima data cand citesc despre asa ceva. inclin sa cred ca ai vrut sa scrii despre altceva dar nu te-ai exprimat bine. Ok, atunci mai detaliez. In mod normal alternatorul oricarei masini furnizeaza o tensiune sinusoidala, redresata apoi cu diodele redresoare specifice de pe el. De obicei bobinajele alternatoarelor moderne sunt facute in asa fel incat genereaza nu una ci trei unde cu un anumit defazaj intre ele. Daca ai pune un osciloscop pe iesirea de la alternator ai vedea acolo niste unde ca niste onduleuri destul de ample (in functie de alternator), la care maximul creste uneori cu mult peste 16v. Mai mult, amplitudinea undelor variaza cu turatia motorului, cu cat motorul e mai turat, amplitudinea e mai mare. Asta este rau pentru orice sistem electronic. Sistemele auto functioneaza de obicei cu tensiune DC, constanta, ca o linie dreapta (pe osciloscop). Variatiile de tensiune sunt cel mai rau lucru posibil pentru electronice. In plus, pe langa alternator mai sunt si alte sisteme electrice, motoare, etc, intr-un cuvant inductori. Cand acestea pornesc creeaza in sistem niste varfuri de tensiune foarte scurte dar uriase ca valoare (uneori sute de volti). Astea sunt cele mai bune distrugatoare de electronice. Singurul dispozitiv care se impotriveste aceste "jungle" de tensiuni este bateria. Atunci cand tensiunea din sistem creste (peste tensiunea ei nominala) ea absoarbe energia respectiva (prin incarcare) si in acest fel filtreaza varfurile de tensiune. Invers e la fel, cand tensiunea din sistem scade sub tesniunea nominala (de ex. fiecare "gol" de unda a alternatorului) bateria suplineste lipsa de tensiune din energia ei interna (prin descarcare). Deci ea actioneaza exact ca amortizorul la suspensie. Spuneam ca ea are aceasta "inertie" enorma (nu stiu cum sa-i zic altfel) pentru e capabila sa absoarba socuri de tensiune extrem de mari, care ar carboniza instantaneu multe componente electronice. Astfel, prin acest mod de functionare, bateria este principalul protector electric al unei masini. Sigur ca la masinile mai vechi, in special la cele cu carburator, sistemele electronice lipseau cu desavarsire, singurele componente indispensabile (electrice) erau bujiile, asa ca nu prea conta daca scoteai bateria. Varfurile de tensiune nu prea aveau ce sa arda. La masinile cu injectie insa se schimba povestea. Cu cat e mai noua masina si are un sistem electronic mai performant, cu atat e mai sensibila la variatiile de tensiune. Cam asta ar fi in cateva cuvinte. Poti cauta si pe net, toata lumea interzice manevrea asta de decuplare a bateriei in timpul mersului. Uite si aici: http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq14.htm#test Daca vrei, poti citi mai multe despre toate treburile astea aici: http://www.batteryfaq.org/. Asta este, cred eu, cel mai tare site in domeniu. Iar daca tu zici ca ai venit fara baterie 14km evident ca te cred si in plus te felicit (cu ambele maini); ai fost extrem de baftos daca nu s-a ars nimic. -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 17th June 2025 - 06:47 AM |