IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Imi fura curent??
Mihai_AMD
post Jan 4 2009, 06:25 PM
Post #1


> Membru de onoare <
*****

Group: Members
Posts: 3,522
Joined: 18-June 07
From: Gaesti,Dambovita
Member No.: 988
Car: E12, E34
Engine: M20B20, M50B20



am si eu o mica problema...
de cand am schimbat injectia si am pus motornicul(posibil sa fie o coincidenta) am obs ca pe zi ce trecea pornea cam greu de la baterie,pana intro dimineata geroasa cand abia a invartit si pa pa baterie.am pus o alta baterie,nu noua,de ford mondeo de cca 3 ani.bateria a stat juma de an degeaba si cum am puso a invartit tare,asa cum e normal.si a mers si asta la fel cateva zile ok.apoi de cateva zile incoa,simt a iar abia invarte,am noroc ca dim pe frg o ia din prima ca a2a oara nar mai porni...
azi am pus de la un ami alta baterie,care la fel ca cea de ford da in automat de nu se poate.sa vedem peste cateva zile-o saptamana cum o sa faca...
consumabile ceva aiurea eu zic ca nu am,am probat luand borna si am puso iar,incet,stiu ca daca aveam ceva care consuma(de ex portbagaj deschis ca sa aprinda becul) facea un mic plici acolo la borna si scanteie.nu da nimic.
sau alt mod cum pot verifica daca ceva imi fura curent in mers sau stationare??
posibil sa imi fure si electromotorul la pornire?dar porneste bine...
de incarcat incarca alternatorul,se obs si la bord daca pornesc cu pozitiile aprinse,dupe ce a pornit imediat de intensifica lumina din bord(noaptea).am inteles ca tr sa imi incarce intre 13.8v si 14.2v
posibil sa nu ma incadrez in aceaste valori si daia sa imi termine bateria?sad.gif


--------------------
BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995
BMW E39 530d M57,since 1999
BMW E39 530d M57,since 2002
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
Shark
post Jan 5 2009, 02:37 AM
Post #2


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



QUOTE (dydysoft @ Jan 5 2009, 12:17 AM) *
explica ce inseamna acea inertie enorma despre care vorbesti si despre ce amortizor electric este vorba la varfurile de tensiune din motor, este prima data cand citesc despre asa ceva.
inclin sa cred ca ai vrut sa scrii despre altceva dar nu te-ai exprimat bine.

Ok, atunci mai detaliez.
In mod normal alternatorul oricarei masini furnizeaza o tensiune sinusoidala, redresata apoi cu diodele redresoare specifice de pe el. De obicei bobinajele alternatoarelor moderne sunt facute in asa fel incat genereaza nu una ci trei unde cu un anumit defazaj intre ele. Daca ai pune un osciloscop pe iesirea de la alternator ai vedea acolo niste unde ca niste onduleuri destul de ample (in functie de alternator), la care maximul creste uneori cu mult peste 16v. Mai mult, amplitudinea undelor variaza cu turatia motorului, cu cat motorul e mai turat, amplitudinea e mai mare.
Asta este rau pentru orice sistem electronic. Sistemele auto functioneaza de obicei cu tensiune DC, constanta, ca o linie dreapta (pe osciloscop). Variatiile de tensiune sunt cel mai rau lucru posibil pentru electronice.
In plus, pe langa alternator mai sunt si alte sisteme electrice, motoare, etc, intr-un cuvant inductori. Cand acestea pornesc creeaza in sistem niste varfuri de tensiune foarte scurte dar uriase ca valoare (uneori sute de volti). Astea sunt cele mai bune distrugatoare de electronice.

Singurul dispozitiv care se impotriveste aceste "jungle" de tensiuni este bateria. Atunci cand tensiunea din sistem creste (peste tensiunea ei nominala) ea absoarbe energia respectiva (prin incarcare) si in acest fel filtreaza varfurile de tensiune.
Invers e la fel, cand tensiunea din sistem scade sub tesniunea nominala (de ex. fiecare "gol" de unda a alternatorului) bateria suplineste lipsa de tensiune din energia ei interna (prin descarcare). Deci ea actioneaza exact ca amortizorul la suspensie. Spuneam ca ea are aceasta "inertie" enorma (nu stiu cum sa-i zic altfel) pentru e capabila sa absoarba socuri de tensiune extrem de mari, care ar carboniza instantaneu multe componente electronice.
Astfel, prin acest mod de functionare, bateria este principalul protector electric al unei masini.

Sigur ca la masinile mai vechi, in special la cele cu carburator, sistemele electronice lipseau cu desavarsire, singurele componente indispensabile (electrice) erau bujiile, asa ca nu prea conta daca scoteai bateria. Varfurile de tensiune nu prea aveau ce sa arda. La masinile cu injectie insa se schimba povestea. Cu cat e mai noua masina si are un sistem electronic mai performant, cu atat e mai sensibila la variatiile de tensiune.

Cam asta ar fi in cateva cuvinte. Poti cauta si pe net, toata lumea interzice manevrea asta de decuplare a bateriei in timpul mersului. Uite si aici: http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq14.htm#test

Daca vrei, poti citi mai multe despre toate treburile astea aici: http://www.batteryfaq.org/. Asta este, cred eu, cel mai tare site in domeniu.

Iar daca tu zici ca ai venit fara baterie 14km evident ca te cred si in plus te felicit (cu ambele maini); ai fost extrem de baftos daca nu s-a ars nimic.


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- db85amd   Imi fura curent??   Jan 4 2009, 06:25 PM
- - Shark   Trebuie sa verifici consumul de stationare (sau de...   Jan 4 2009, 07:01 PM
|- - dydysoft   QUOTE (Shark @ Jan 4 2009, 07:01 PM) Treb...   Jan 4 2009, 08:11 PM
|- - bartro   QUOTE (dydysoft @ Jan 4 2009, 08:11 PM) e...   Jan 4 2009, 08:22 PM
- - Shark   QUOTE (dydysoft @ Jan 4 2009, 08:11 PM) e...   Jan 4 2009, 08:27 PM
|- - bartro   dupa ce ai scos borna cum ai zis merge bine nu te...   Jan 4 2009, 08:50 PM
|- - dydysoft   QUOTE (Shark @ Jan 4 2009, 08:27 PM) Pai ...   Jan 4 2009, 09:04 PM
- - db85amd   poi atunci...va multumesc pt sfaturi si desenul mi...   Jan 4 2009, 10:27 PM
|- - dydysoft   QUOTE (db85amd @ Jan 4 2009, 10:27 PM) po...   Jan 5 2009, 12:03 AM
- - Shark   E posibil si treaba asta. Daca tot pui mana pe apa...   Jan 4 2009, 11:12 PM
- - Shark   Nu, nu, nu!!! ATENTIE! NICIODATA n...   Jan 5 2009, 12:09 AM
|- - dydysoft   QUOTE (Shark @ Jan 5 2009, 12:09 AM) Nu, ...   Jan 5 2009, 12:17 AM
- - Shark   QUOTE (dydysoft @ Jan 5 2009, 12:17 AM) e...   Jan 5 2009, 02:37 AM
|- - dydysoft   QUOTE (Shark @ Jan 5 2009, 02:37 AM) Ok, ...   Jan 5 2009, 03:39 AM
- - xox   Pai asta e rolul bateriei: sa ofere amperajul nece...   Jan 5 2009, 02:44 AM
|- - dydysoft   QUOTE (xox @ Jan 5 2009, 02:44 AM) Pai as...   Jan 5 2009, 03:19 AM
|- - xox   QUOTE (dydysoft @ Jan 5 2009, 03:19 AM) a...   Jan 5 2009, 05:16 AM
- - xander   shark vad ca te pricepi bine la partea cu elcronic...   Jan 5 2009, 02:52 AM
- - alex230ro   off topic:asta cu bateria merge dar pentru o scurt...   Jan 5 2009, 08:11 AM
|- - bartro   Nu merita risc sa lasati motor pornit fara bateria...   Jan 5 2009, 09:40 AM
- - db85amd   pff...si cand te gandesti ca in prima zi cand nu m...   Jan 5 2009, 09:58 AM
- - Shark   Ok, astaptam cu sufletul la gura rezultatele teste...   Jan 5 2009, 11:11 AM
- - MeHigh   sau chiar la circulatia ingreunata a sarcinilor el...   Jan 5 2009, 01:12 PM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th June 2025 - 06:47 AM