![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 483 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 30 Car: 324 td e30 1989 Engine: M21 2.4TD 115CP ![]() |
de Revelion am fost in Bulgaria si pe drum a inceput sa se auda o bataie ritmica. am crezut ca e toba si am hotarat sa o rezolv in tara (se tine destul de bine). dupa vreo 150km, in parcare, am vazut ca roata spate stanga statea aiurea. ma uit cu atentie si stupoare: 2 prezoane lipsa (un cu totul, altul rupt), roate se mai tinea 2 prezoane alaturate (inclusiv antifurtul). nu stiu care e motivul, imi place sa cred ca am schimat roata de suficiente ori cat sa stiu sa strang prezoanele, pe de alta parte e ciudat a antifurtul a ramas cel mai bine ancorat.
intrebarea este: cum scot prezonul rupt? nu a mai ramas niciun mm afara... ![]() -------------------- 324 td
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() beemwe - ist ![]() Group: Members Posts: 251 Joined: 4-February 07 From: Drobeta Turnu Severin Member No.: 606 Car: 320i E36 coupe Engine: m50b20 S2 ![]() |
e extraordinar de simplu...desi vad ca nici un "expert de pe aici" nu te-a sfatuit...poti sa faci in felul urmator...dai gaura cu bormasina in centru prezonului....dupa care ii faci filet pentru un surub...dar sa ai grija ca sensul infiletarii surubului sa fie invers cu sensu infiletarii prezonului....eu asta o vad ca fiind cea mai simpla solutie...iti trebuie doar o bormasina,un tarod,o cheie si un surub din otel bun....ca sa nu te complici cu sudura si alte prostii...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
e extraordinar de simplu...desi vad ca nici un "expert de pe aici" nu te-a sfatuit...poti sa faci in felul urmator...dai gaura cu bormasina in centru prezonului....dupa care ii faci filet pentru un surub...dar sa ai grija ca sensul infiletarii surubului sa fie invers cu sensu infiletarii prezonului....eu asta o vad ca fiind cea mai simpla solutie...iti trebuie doar o bormasina,un tarod,o cheie si un surub din otel bun....ca sa nu te complici cu sudura si alte prostii... Esti sigur? ![]() De cate ori ai dat gaura in prezon cu bormasina? Crezi ca dai in lemn? Prezonul ala e f dur si stai cu bormasina pe el ore... Gandeste-te ca nu ai pozitie sa dai gaura, mai ales ca s-a rupt inauntru. Ne-am chinuit o groaza la masina lui Florin83 si abia am reusit... ![]() E multa munca! Mai bine duci masina la un service si pentru ceva maruntis scot aia prezonul. This post has been edited by butcky: Jan 5 2008, 06:55 PM -------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() beemwe - ist ![]() Group: Members Posts: 251 Joined: 4-February 07 From: Drobeta Turnu Severin Member No.: 606 Car: 320i E36 coupe Engine: m50b20 S2 ![]() |
Esti sigur? ![]() De cate ori ai dat gaura in prezon cu bormasina? Crezi ca dai in lemn? Prezonul ala e f dur si stai cu bormasina pe el ore... Gandeste-te ca nu ai pozitie sa dai gaura, mai ales ca s-a rupt inauntru. Ne-am chinuit o groaza la masina lui Florin83 si abia am reusit... ![]() E multa munca! Mai bine duci masina la un service si pentru ceva maruntis scot aia prezonul. daca ai doua maini stangi probabil e greu...eu personal am dat...stiu care e prezonul de la roata si stiu si ca e mai dur ca lemnul....ideea e ca daca sti sa dai o gaura in metal...adica in fier,otel etc poti sa scoti prezonul ala foarte usor...mai mult de atit nu mai zic...am patit-o si eu...si spun ce am facut...daca unora dintre noi li se pare foarte greu sau imposibil sa dai o gaura si un filet intr-un prezon asta nu mai e problema mea... ![]() p.s : cei care au doua maini stangi sau care au degetele rare presupun ca ar fi mai bine sa nu mai dea sfaturi practice.... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,111 Joined: 18-February 07 Member No.: 659 Car: e 28 Engine: m 21 ![]() |
daca ai doua maini stangi probabil e greu...eu personal am dat...stiu care e prezonul de la roata si stiu si ca e mai dur ca lemnul....ideea e ca daca sti sa dai o gaura in metal...adica in fier,otel etc poti sa scoti prezonul ala foarte usor...mai mult de atit nu mai zic...am patit-o si eu...si spun ce am facut...daca unora dintre noi li se pare foarte greu sau imposibil sa dai o gaura si un filet intr-un prezon asta nu mai e problema mea... ![]() p.s : cei care au doua maini stangi sau care au degetele rare presupun ca ar fi mai bine sa nu mai dea sfaturi practice.... ![]() ![]() 1 . sensul de infiletare al prezonului este cel orar privind din exterior spre axa longitudinala a masinii 2 . sensul de invirtire al burghielor uzuale pt metale este spre dreapta , adica acelasi ![]() 3 . daca incerci sa dai gaura in acest mod nu reusesti decit sa infiletezi mai adinc partea de prezon rupta {vezi ca mai sus l-am intrebat daca e vreo parte de filet rupta in asa fel sa tina prezonul pe loc...) 4 . daca vrei sa folosesti varianta cu bormasina trb sa ai una cu 2 sensuri si burghie speciale , "pe stinga" dupa ce dai gaura , folosesti un extractor de suruburi / prezoane ca doar de asta s-au inventat... ![]() 5 . deja , daca prezoanele au fost curatate periodic , sint sanse mari sa inceapa sa se desurubeze in timpul operatiei de gaurire deoarece forta de aschiere e mai mare decit forta de frecare de pe suprafata filetului...(asta daca ai ales diametrul burghiului cum trb...) 6 . este inutil sa folosesti intr-o pozitie incomoda si doar pt o singura data , cu riscurile evidente de a-l distruge , un tarod pe stinga ,destul de rar dealtfel , mai ales ca trb sa dai gaura suficient de adinca , asta chiar daca ai avea tarod "universal" dar de fund de gaura , probabilitatea de a-l avea la dimensiunea ceruta e cam scazuta...si ar trb sa ai un surub pt tarodul respectiv de o duritate mult mai mare decit a prezonului ,care nu-i nici el de mamaliga...ca nu-i de logan... asta , asa , ca sa lamurim si colegii care au mai putina experienta in domeniu ( dar vor sa capete cunostinte practice reale , viabile , pe care sa le poata folosi in realitate ) si ar putea lua de bune unele posturi facute doar de dragul de a fi facute... ![]() ![]() PS :sint perfect de acord cu "ps"-ul tau...sa inteleg ca pina la urma t-i l-ai insusit?... ![]() This post has been edited by brown.shark: Jan 6 2008, 08:40 PM |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 10:34 AM |