![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
Am observat ca de aprox 2 saptamani de cand am inceput sa merg cu masine pe temperaturi cu -x grade consumul a crescut de la 12% cat imi lua media in Bucuresti masina mea (chiar 11% condus mai "cuminte") la 13.8-14.1%. Ar trebui sa ma alarmez? S-a defectat ceva? Sau este normal sa creasca consumul cu 2 % cand este foarte frig? Mentionez ca eu nu las masina sa se incalzeasca...nu sunt genul care sa o pornesc sa stau 2-3 minute ca e frig (si de aici sa fie consum mai mare)...am pornit...stau 20 S (pun centura, etc) si plec (schimband pana la 3.000 RPM pana se incalzeste motorul) la fel ca in zile normale.
Asadar...e OK sau ar trebui sa ma alarmez de aceasta crestere cu 2%? Masina e un E46 320i de 150 CP. Multumesc! |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
2% sau 20%?
Da, e normal ca la drumuri scurte consumul sa creasca iarna, pentru ca o buna parte din km ii faci cu motorul foarte rece, cand injectia debiteaza mai mult combustibil. La drum lung insa, ar trebui sa consume la fel, sau poate chiar mai putin (?) Referitor la modul de incalzire al motorului, sunt sigur ca "recomandarile" producatorilor sunt de fapt compromisuri intre ceea ce e bine pentru masina si ceea ce doreste clientul de la masina. Clientul vrea sa puna contact, motorul sa plece la sfert si sa-i dea blana pana la serviciu. Despre motor... cred ca ar vrea putin incalzit la turatii cat mai mici dupa care poti sa-ti faci de cap cu el. In cartea Maximum boost am citit despre o chestie interesanta: cu toate ca la turbo schimbul de ulei trebuia facut mai des decat la motoare aspirate, producatorii nu au recomandat asta, cel putin nu la aparitia primelor motoare turboalimentate pe piata, pentru a nu speria clientii. Iar asta a dus la multe turbine stricate in termen scurt, plus uzura mai rapida a motoarelor respective. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 29th June 2025 - 04:36 AM |