Alexxx
Dec 19 2007, 10:51 AM
Am observat ca de aprox 2 saptamani de cand am inceput sa merg cu masine pe temperaturi cu -x grade consumul a crescut de la 12% cat imi lua media in Bucuresti masina mea (chiar 11% condus mai "cuminte") la 13.8-14.1%. Ar trebui sa ma alarmez? S-a defectat ceva? Sau este normal sa creasca consumul cu 2 % cand este foarte frig? Mentionez ca eu nu las masina sa se incalzeasca...nu sunt genul care sa o pornesc sa stau 2-3 minute ca e frig (si de aici sa fie consum mai mare)...am pornit...stau 20 S (pun centura, etc) si plec (schimband pana la 3.000 RPM pana se incalzeste motorul) la fel ca in zile normale.
Asadar...e OK sau ar trebui sa ma alarmez de aceasta crestere cu 2%? Masina e un E46 320i de 150 CP.
Multumesc!
bartro
Dec 19 2007, 11:18 AM
QUOTE (Alexxx @ Dec 19 2007, 10:51 AM)

Am observat ca de aprox 2 saptamani de cand am inceput sa merg cu masine pe temperaturi cu -x grade consumul a crescut de la 12% cat imi lua media in Bucuresti masina mea (chiar 11% condus mai "cuminte") la 13.8-14.1%. Ar trebui sa ma alarmez? S-a defectat ceva? Sau este normal sa creasca consumul cu 2 % cand este foarte frig? Mentionez ca eu nu las masina sa se incalzeasca...nu sunt genul care sa o pornesc sa stau 2-3 minute ca e frig (si de aici sa fie consum mai mare)...am pornit...stau 20 S (pun centura, etc) si plec (schimband pana la 3.000 RPM pana se incalzeste motorul) la fel ca in zile normale.
Asadar...e OK sau ar trebui sa ma alarmez de aceasta crestere cu 2%? Masina e un E46 320i de 150 CP.
Multumesc!
Nu e ceva neobisnuit.
Despre incalzire, BMW ( cel putin la masina mea ) asa recomanda; pornesti si pleci cu turatie moderate. Nu e recomandat pornire si lasat pe relantiu.
Alexxx
Dec 19 2007, 11:26 AM
Pai da, dar daca ar fi crescut cu 0.5...hai 1 mai ziceam...dar chiar asa?
alex230ro
Dec 19 2007, 11:55 AM
cam atat creste ,motorul ajunge mai tarziu la temperatura optima de functionare,amestec ceva mai bogat la rece..
TiL
Dec 19 2007, 12:31 PM
2% sau 20%?
Da, e normal ca la drumuri scurte consumul sa creasca iarna, pentru ca o buna parte din km ii faci cu motorul foarte rece, cand injectia debiteaza mai mult combustibil.
La drum lung insa, ar trebui sa consume la fel, sau poate chiar mai putin (?)
Referitor la modul de incalzire al motorului, sunt sigur ca "recomandarile" producatorilor sunt de fapt compromisuri intre ceea ce e bine pentru masina si ceea ce doreste clientul de la masina.
Clientul vrea sa puna contact, motorul sa plece la sfert si sa-i dea blana pana la serviciu. Despre motor... cred ca ar vrea putin incalzit la turatii cat mai mici dupa care poti sa-ti faci de cap cu el.
In cartea Maximum boost am citit despre o chestie interesanta: cu toate ca la turbo schimbul de ulei trebuia facut mai des decat la motoare aspirate, producatorii nu au recomandat asta, cel putin nu la aparitia primelor motoare turboalimentate pe piata, pentru a nu speria clientii. Iar asta a dus la multe turbine stricate in termen scurt, plus uzura mai rapida a motoarelor respective.
io'sŪ
Dec 19 2007, 12:39 PM
normal ca e normal, sau tu acum mergi prima data cu o masina pe timp de iarna? .. sau sa nu-mi spui ca la celelalte masini pe care le-ai avut nu ai simtit creterea consumului pe timp de iarna
celelalte explicatii le-ai primit de la colegii de forum , mai sus

stai linistit, nu e nimic stricat la masina
Alexxx
Dec 19 2007, 12:45 PM
Este prima iarna din viata cand conduc o masina cu computer de bord!
io'sŪ
Dec 19 2007, 12:48 PM
consumul aratat de BC este orientativ, cel mai bine faci consum "la pompa"
eu de fiecare data fac consumul la pompa, merg numai din plin in plin si de fiecare data imi arata ba mai mult.. ba mai putin, e adevarat ca nu cu mult, 0.5 sau 1 l maxim
alex230ro
Dec 19 2007, 01:24 PM
si mai este o explicatie celebra:"iarna nu e ca vara"
.gif)
oricum 13-14% e parfum cam atat ia un Oltcit pe vremea asta
ionusunt
Dec 19 2007, 01:27 PM
si fara suparare esti de-a dreptul obsedat de consum..si nu vreau sa cred ca faci parte din categoria aia imi iau dizel ca nu consuma

ca daia ti-ai luat 6 cil 24valve..sa fuga.si ca sa fuga bea,oricum gandeste-te ca pt o masina maricica cu motor cu 6 cilindrii mananca f bine ,tine cont si de raportul asta....distractia costa nene!!si iarna nu-i ca vara..
io'sŪ
Dec 19 2007, 01:31 PM
QUOTE (alex230ro @ Dec 19 2007, 01:24 PM)

si mai este o explicatie celebra:"iarna nu e ca vara"
.gif)
oricum 13-14% e parfum cam atat ia un Oltcit pe vremea asta

cand am avut si eu oltcit.. odata de muuult, am reusit consum record de 17%
alex230ro
Dec 19 2007, 01:46 PM
Slab slab m-am dus pe 20% mers "sportiv" traseu Iancului-Piata Muncii-Liceu Spiru Haret(Rosetti)-Iancului a halit 2 litri(adica ramasesem in pana aproape de Iancului am impins masina acasa am luat 2 litri si am facut traseul asta masina oprindu-se fix cand o bagam in parcare,cat am impins la masina aia ...)
Sorin
Dec 19 2007, 03:29 PM
vezi ca eu am 1.9 motorul de 105 cai si face 12.3 in oras iar toamna mai mult de 11.5 nu a sarit
Alexxx
Dec 19 2007, 04:57 PM
Pai asa e OK...sa creasca cu pana in 1%...dar pana la 14!!! Eu in mod normal am 11.7-12!
PS: Nu sunt obsedat de consum sunt obsedat de bunul mers al masinii! Daca lua 14 de la inceput aia era, dar cand creste iti pui intrebari daca masina merge in parametrii!
TiL
Dec 20 2007, 01:26 PM
Merge in parametri
Sorin
Dec 20 2007, 02:38 PM
stai sa vezi ca o sa-i mai scada un pic
hayhooy
Dec 21 2007, 09:47 PM
masina nu are nimic! iti faci probleme degeaba, e si normal ca atunci cand aerul e prea rece (grade minus!), computerul sa aleaga varianta de a merge pe benzina pana se incalzeste... abia atunci aerul se amesteca cu benzina, pana in momentul ala mergi numai pe "gas".
e foarte bine ca nu stai sa o incalzesti pe loc, cum faceam cu daciile pe vremuri.... e ca si cum ai incalzi un om stand pe loc, si dupa aia il pui sa alerge pe o vreme cu temperaturi negative... iti da imediat in primire!
concluzia: e normal sa creasca si consumul atunci cand e foarte frig afara!
PS: iar ideea ca acel OBC iti da un consum aproximativ o consider gresita... altfel spus, calculul de la "plin la plin" e supus mult mai multor variabile decat cel de pe OBC.
alex230ro
Dec 23 2007, 11:15 AM
citez:
"Consum de iarna FIESTA 1.3
Salut.
Sunt un pic speriat.
In prezent inregistrez consum de 12-13% in oras.
E devarat, parcurg distante de doar cativa KM zilnic. Dar tot mi se pare exagerat. Vara ma duce la 9, dar acum mi se pare enorm 12-13.
Ce ziceti? "
Sorin
Dec 23 2007, 11:33 AM
io zic ca e mult
bartro
Dec 23 2007, 03:06 PM
QUOTE (Sorin @ Dec 23 2007, 11:33 AM)

io zic ca e mult
Yaris 1.3 13% pe vremea asta pe traceu foarte aglomerat, cel putin asta e ce indica calc de bord.
batz
Dec 23 2007, 07:47 PM
eu ce sa mai zic ca mi-a urcat la 16.1??
.gif)
asa ca chill...imbraca-te mai gros si ia metrou
Zed
Dec 26 2007, 08:28 PM
De ce nu este recomandat lasatul la relanti a masinii ????? imi explica si mie cineva daca va rog ?
316i
Dec 26 2007, 09:34 PM
Pentru ca la rece uleiul este mai vascos, urca mai greu din baie pana sus in rampa si la relanti are o presiune semnificativ mai mica decat in sarcina si cum vrem ca mai ales la rece el sa unga cat mai repede componentele motorului este indicat sa nu lasi masina la relanti cu motorul rece mai mult de 1-2min si sa schimbi vitezele la o turatie moderata adica maxim 2500rpm. Asa scrie si in manualul de utilizare.
Sorin
Dec 26 2007, 11:35 PM
ia vezi ce presiune ai tu la relanti cand este motorul rece ///eu stiu ca ai presiune mult mai mare la rece decat atunci cand este uleiul cald la relanti
sarcina este alta poveste
George77
Dec 27 2007, 04:32 AM
la relati pe vreme rece ai putea avea si presiune maxima si asta chiar daca sa spunem ceasul de la apa se ridica un pic ,asta nu inseamna ca si uleiul s-a incalzit la aceeasi temperatura,ei spun treaba asta strict impotriva poluarii,si pt ca uzura prematura a cilindrilor si a segmentilor nu este semnificativ marita atubnci cand rulezi cu turatii moderate.Oricum in teorie numai segmentii si cilindrii ar avea de suferit de pe urma faptului ca uleiul fiind foarte vascos nu este aruncat la iesirea de pe fusurile bielelor ca lumea pe suprafata cilindrilor si de asemenea mai exista un inconvenient ,uleiul fiin de asemenea f vascos nu poate fi raclat corespunzator de catre segmeni si in acest caz poate ajunge ceva ulei in camera de ardere,este un fenomen diferit de fenomenul de" pompare " care se intampla atunci cand uleiul este prea subtire si spatiul dintre piston si segment s-a marit in urma uzurii,uleiul intra in acest spatiu si in urma miscarii de translatie a pistonului se formeaza ca o mica pompa care impinge uleiul in camera de ardere.
bytzu
Jan 17 2008, 02:25 PM
oki, si mie mi-a crscut consumul..in oras maxim 1l, dar afara de la max7 la 8-9-10...e enorm, plus de asta acul de temp sta un pic mai jos decat normal; termostatul nu prea deschide, am elice de dacie pusa pe direct, radiator d-ala imens cat tot botul, iar acum am pus si carton in bot..poate isi mai revine
cat despre pornire, eu o las cateva minute, pentru a-si trage ulei sus in rampa si pt a balbota si uleiul in cutie
apropo de oltcit...al meu a facut 60km cu benzina de 500k..cam cat vine asta...23%?..ceva de genul...asta ma refer acum, zilele astea..iar cu fordul, inainte sa-l trag pe dreapta..vreo 30-40%, asta cu flacari cat cuprinde...

..acum nu ma gandesc cat ar consuma...
Power by BMW
Jan 17 2008, 03:34 PM
QUOTE (Alexxx @ Dec 19 2007, 10:51 AM)

Am observat ca de aprox 2 saptamani de cand am inceput sa merg cu masine pe temperaturi cu -x grade consumul a crescut de la 12% cat imi lua media in Bucuresti masina mea (chiar 11% condus mai "cuminte") la 13.8-14.1%. Ar trebui sa ma alarmez? S-a defectat ceva? Sau este normal sa creasca consumul cu 2 % cand este foarte frig? Mentionez ca eu nu las masina sa se incalzeasca...nu sunt genul care sa o pornesc sa stau 2-3 minute ca e frig (si de aici sa fie consum mai mare)...am pornit...stau 20 S (pun centura, etc) si plec (schimband pana la 3.000 RPM pana se incalzeste motorul) la fel ca in zile normale.
Asadar...e OK sau ar trebui sa ma alarmez de aceasta crestere cu 2%? Masina e un E46 320i de 150 CP.
Multumesc!
pai sa itzi explic
un motor din fabrica ii calculat sa lucreze la o temperatura care ei o considera ideala pe fortza consum shi etc
iarna cand tuh pornesti bmw(diavolu) motoru acestuia este la o temperatura de minus x grade.e puterea motorului nu o sa fie de 150 de cai pe moment deoarece nu lucra la temperatura lui ideala.deci el merge chinuit pana ajunge la temperatura lui.cand el se chinuie el are nevoie de o mai mare concentratzie de conbustibil in amestecu de aer si benzina.sau mai exista posibilitatzi la motoarele diesel de ex un bmw e 39 care are si sirocol shi noh etc..
Power by BMW
Jan 17 2008, 03:51 PM
QUOTE (Zed @ Dec 26 2007, 08:28 PM)

De ce nu este recomandat lasatul la relanti a masinii ????? imi explica si mie cineva daca va rog ?
singura explicatzie plauzibila consuma conbustibil,uzeaza uleiul,shi 0.0000000000000000000000001% din motor
bytzu
Jan 17 2008, 11:23 PM
se uzeaza linia, ca si in cazul ambalarii pe loc si a burnoutului, ma refer la tot fortajul in viteza 1; toata forta, puterea, este transmisa si suportata direct de vilbrochen, fara a fi transmisa mai departe liniar; e adevarat, la relanti uzura nu e mare, dar exista, iar pompa de ulei nu unge la parametrii normali
Rares
Jan 18 2008, 01:45 PM
QUOTE (bytzu @ Jan 17 2008, 11:23 PM)

se uzeaza linia, ca si in cazul ambalarii pe loc si a burnoutului, ma refer la tot fortajul in viteza 1; toata forta, puterea, este transmisa si suportata direct de vilbrochen, fara a fi transmisa mai departe liniar; e adevarat, la relanti uzura nu e mare, dar exista, iar pompa de ulei nu unge la parametrii normali
1. Eu pornesc motorul si dupa vreo 2 minute o scot din garaj si plec. Cutia e automata, deci daca ma duc fin cu ea, schimba treptele cam la 2000 rpm. Ceea ce-i numa bine. La fel fac si vara.
2. Toata lumea se plange ca ii creste consumul iarna. Mie imi scade, findca termostatul vechi era stricat si mtoorul mergea rece. Acum motorul merge la temperatura optima, deci consumul scade.
316i
Jan 19 2008, 01:49 AM
Mie vad ca iarna imi ia la fel ca vara...vara ~12 si acum tot ~12 alergata putin.
io'sŪ
Jan 19 2008, 02:41 AM
QUOTE (316i @ Jan 19 2008, 01:49 AM)

Mie vad ca iarna imi ia la fel ca vara...vara ~12 si acum tot ~12 alergata putin.
vara cand mergi cu ACul
316i
Jan 19 2008, 08:20 PM
Nu folosesc A/C.

Am dat si compresorul jos ca sa nu mai traga cureaua aia degeaba. Nici la golf nu-l folosesc.
PushtiulK
Nov 15 2008, 01:36 PM
si mie imi creste consumul cum se lasa frigul cu 1-2 litri. eu intotdeauna pornesc masina, o las cat fumez o tigara si apoi plec, si daca nu plec cu ea, o pornesc o las 10 min pana se sting beculetele de la turometru si apoi o opresc.
Silviu
Nov 15 2008, 06:27 PM
Si mie mi-a crescut consumul . Pe de o parte se ieftineste benzina si pe de cealalta parte imi creste consumul

.
Diferenta nu se simte la drumurile lungi in afara, ci in oras unde am de mers numai pe distante scurte si cu pauze lungi ( timp in care motorul se raceste ) .
Parerea mea e ca motorul consuma mult mai mult doar atata timp cat este rece ! Cand ajunge sa lucreze in parametrii lui nu cred ca mai are importanta daca afara sunt 5 grade sau -5 . Nu ?
Zilele astea m-am pus sa ii fac din nou consumul si pana acum calculele spun cu aproximatie ca noul consum urban este de peste 14% .
Partea nasoala e ca ... dupa ce ca imi consuma mult, merg si incet cu ea !

Usor cu sarcina, usor cu turatia, usor cu schimbatul vitezelor ...
bartro
Nov 15 2008, 09:52 PM
A venit iarna, clar

, redeschidere de topic.
Uite un exemplu (nu stiu cat de actual). Motronic 1.3 nu foloseste sonda lambda cat timp motor e mai rece decat 70 de grade. Tot timp asta, sistem de injectie e setat sa regleaza amestes usor bogat. Iarna dureaza mai mult pana motor ajunge la 70 de grade, deci merge mai mult timp cu un amestec bogat.
Peter Pan
Nov 19 2008, 09:19 PM
si a mea ia 16-17 mers in aglomertia de pe podul de la ikea seara la 6
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.