![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
-------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (kali) presiunea maxima in intake manifold de 1.2bar boost [...] motorul ar dezvolta undeva intre 280 CP si 320CP (in functie de calitatea amestecului ..) .. dar, pt inceput n-as vrea sa maresc presiunea atit de mult ..
Parerea mea este ca, undeva, calculele sunt usor supra-estimate. Ce formula ai luat in considerare atunci cand ai calculat puterea estimata la supra-alimentare? Problema reala pe care o vad, insa, este presiunea de supra-alimentare: 1.2 bar boost este periculos de mult, din punct de vedere al fiabilitatii. Pe de o parte, pentru componente ale motorului, precum garnitura de chiulasa, pistoanele, bielele si chiar arborele cotit. In conditiile in care nu ai "turbo sweeties" precum supape de evacuare racite cu sodiu, pistoane racite cu jeturi de ulei, etc. Pe de alta parte, tot ce urmeaza de la volanta pana la roti va fi sub un cuplu mult peste ceea ce obisnuita sa scoata un M43TU, deci foarte probabil la limita rezistentei mecanice. Va functiona, dar va rezulta probabil o masina cu o fiabilitate greu de estimat, daca nu chiar precara. Poate ar fi o idee buna ca, la un raport de compresie de 8:1, sa ai in vedere o presiune maxima de supra-alimentare de 0.7 - 0.8 bari. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 27th June 2025 - 02:49 AM |