![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,341 Joined: 24-November 05 From: IASHIngton- bacau Member No.: 103 Car: e30 Engine: m20 2.0 129CP ![]() |
de 200 de mii de eli... adica rezerva fac 30-40 km............. cam asa... vi se pare normal? ultima oara am facut 28 de km mai exact. acest nr de km e facut mers in trafic. dimineatza, si in astia 30 de km multe porniri.
diff 4.27, jante pe 16 si gume 205-55-16 si relantiul nu sta. e neregulat. ce poate fi? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
flo320, asta cred ca e o gluma! (si inca una cam nesarata). O sonda buna ii arde degetele de nu se vede. Ramane bietu' mertan ciung! Chiar si o sonda proasta ii arde degetele.
Verificarea de care zici tu nu arata decat daca rezistenta incalzitoare din sonda functioneaza. Atceva nimic! Si se poate vedea asta foarte bine si fasa sa scoti sonda. Se masoara cu un voltmetru pus pe scara 0-20V tensiunea la cele 2 fire albe. Cu motorul pornit trebuie sa fie 12v (sonda alimentata). Se poate masura si consumul de curent al rezistentei incazitoare (~2A). Pentru verificarea propriuzisa a sondei insa, se masoara cu un voltmetru pus pe scara 0-2V tensiunea PE CARE O DA SONDA (dupa circa 1-2 min de functionare a motorului, ca sa fie calda). Masuratoarea se face pe firele negru si gri, unde negrul este semnal si gri-ul masa. In mod normal, in functionare, valoare trebuie sa sara zglobie sus-jos, in jurul valorii de 0,45v. Daca valoarea nu variaza, sonda e defecta. Daca valoarea este mai mare de 1v sau mai mica de 0,2v, sonda e defecta. Daca valoarea se modifica incet-incet dar totusi se modifica, sonda inca nu e defecta dar nici mult nu mai are. In privinta consumului ridicat, sunt milioane de cauze: de la injectoare murdare si pina la valve uzate. Offtopic: Deocamndata si eu am un consum urias la E30 M40B16, sonda era bulita, am schimbat-o, consumul s-a imbunatatit un pic dar nu mult. Mi-am facut un analizor de gaze (un convertor AD cu afisaj electronic cu 12 leduri motat pe firul de semnal al sondei lambda) si am vazut care e problema. Motorul merge foarte bogat. Cu sonda decuplata, este in permanenta prea bogat. Cu sonda cuplata, MOTRONIC-ul se straduieste el sa regleze amestecul din timpul de injector dar nu prea ii iese. Injectoarele, galeriile, rampa le-am curatat. Filtrul de benzina e nou. Compresia e buna. Sonda lambda noua. Urmeaza la verificare (si reglare) debitmetrul de aer. Oricum, e problema mare pina se rezolva chestiunea consumului. Interesant este ca dupa ce am schimbat sonda lambda, consumul extraurban a ajuns de la 8,4 la 6,2 !!! dar urban a ramas 14-15! This post has been edited by Shark: Oct 15 2007, 09:30 PM -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 9th August 2025 - 09:23 AM |