cutie automata |
cutie automata |
Aug 9 2007, 02:50 PM
Post
#1
|
|
55% BMW corupt Group: Members Posts: 613 Joined: 8-August 07 Member No.: 1,066 Car: E39 Engine: e12 |
e12 525 1979 6 cil. carb
cutia e ZF 3HP22 Stie cineva sau am sanse sa gasesc undeva rapoartele cutiei? Sunt curios sa fac o comparatie cu rapoartele cutiei pe care urmeaza sa o pun. Avand in vedere ca cea pe care o am acuma are doar 3 trepte banuiesc ca rapoartele sunt destul de lungi. Din cauza asta nu am pus cutie manuala in 4+1 trepte pana acuma, cu toate ca as fi avut ocazia. -------------------- I can take you there faster....
|
|
|
Aug 30 2007, 02:33 AM
Post
#2
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 43 Joined: 11-June 07 Member No.: 966 Car: E12 Engine: M20 2.0 122CP |
Un e 12 am si eu daca vreau sa i pun cutie in 5 trebuie sa mai fac ceva modoficari
-------------------- B 04 DMM
|
|
|
Aug 30 2007, 07:35 AM
Post
#3
|
|
> Membru de onoare < Group: Members Posts: 3,521 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 |
Un e 12 am si eu daca vreau sa i pun cutie in 5 trebuie sa mai fac ceva modoficari Daca il ai manual in 4,nu e nevoie de modificari,dar cutie in 5 de e12 se mai gaseste cam greu..iar de e28 daca pui nu iti va mai merge vitezometrul,la e12 vitezometrul e pe cablu prins pe cutie iar la e28 e pe grup si e electronic.. -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
Sep 24 2007, 05:16 PM
Post
#4
|
|
55% BMW corupt Group: Members Posts: 613 Joined: 8-August 07 Member No.: 1,066 Car: E39 Engine: e12 |
Deci... sa revenim.
Am tot ce imi trebuie pt a ma apuca de facut schimbul cu o cutie manuala (mai lipseste volanta, dar sper ca se rezeolva si aia zilele urmatoare). Vroiam sa intreb ceva: cutia pe care vreau sa o pun e getrag si are un cod pe ea: 2600105091. Codul asta pt mine nu inseamna nimic. Stie careva sa mi-l "traduca"? Si inca o intrebare: cutia o am cu cardan cu tot, pana in grup. A fost pe un e28. Intrebarea e: priza si canelurile vor potrivi cu grupul meu sau va trebui sa pun prima jumatate de cardan de la e28 si jumatarea care intra in grup sa o las de la e12? Eu din cate stiu, la mine cu cutie automata, flansa de la cardan are 6 suruburi (ca la e28). Poate o sa scap de improvizatii... Si inca ceva: grupul e 3,64 daca stiu corect. Asta ce mai inseamna? -------------------- I can take you there faster....
|
|
|
Oct 11 2007, 09:51 AM
Post
#5
|
|
55% BMW corupt Group: Members Posts: 613 Joined: 8-August 07 Member No.: 1,066 Car: E39 Engine: e12 |
Despre grupul meu stiu ca are codul 33 10 1 206 248 si am mai gasit ceva.
I=40:11=3,64 Stie careve ce inseamna chestia asta? Si cum va merge grupul meu de pe masina in corelatie cu cutia Getrag 5+1 cu codul 2600105091 ? Adica, voi pierde din demaraj, de exemplu? sau voi avea turatie prea mare intr-a 5-a? Sau turatie prea mica? Banuiesc ca intelegeti ce vreau sa intreb, nu? Credeti ca ar fi bine sa imi caut si un grup, sa il schimb odata cu cutia? Grupul meu de pe masina e mai "special" avand in vedere ca , cutia e automata? -------------------- I can take you there faster....
|
|
|
Oct 11 2007, 11:58 AM
Post
#6
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
I=40:11=3,64 E raport. Adica la fiecare 3,64 rotatii de cardan iti invarte roata odata. 40:11 cred ca sunt dinti. 40/11 face 3,64. Vezi daca e bine pentru motorul tau de 2500cmc. Daca e altfel decat diferential care ai acuma o sa-ti schimbe raport turatia / viteze. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Oct 11 2007, 12:05 PM
Post
#7
|
|
55% BMW corupt Group: Members Posts: 613 Joined: 8-August 07 Member No.: 1,066 Car: E39 Engine: e12 |
E raport. Adica la fiecare 3,64 rotatii de cardan iti invarte roata odata. 40:11 cred ca sunt dinti. 40/11 face 3,64. Vezi daca e bine pentru motorul tau de 2500cmc. Daca e altfel decat diferential care ai acuma o sa-ti schimbe raport turatia / viteze. "Vezi daca e bine pentru motorul tau de 2500cmc." ce sa vad daca e bine si unde as putea vedea? Mentionez ca fazele astea cu rapoartele treptelor de viteze, raportul diferentialului nu inseamna absolut nimic pt mine. Sunt pe dinafara complet. Nu inteleg.. Ce sa fie altfel decat diferentialul pe care il am acuma? Eu nu schimb diferentialul. Intrebarea era: Ce modificari in comportamentul masinii s-ar putea sa apara avand in vedere ca acum diferentialul functioneaza pt o cutie automata in 3 trepte si in viitor va functiona cu o cutie manuala in 5 trepte? Adica diferentialul pt cutia mea automata e diferit/special fata de diferentialul pt cutii manuale? -------------------- I can take you there faster....
|
|
|
Oct 11 2007, 02:47 PM
Post
#8
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
"Vezi daca e bine pentru motorul tau de 2500cmc." ce sa vad daca e bine si unde as putea vedea? Mentionez ca fazele astea cu rapoartele treptelor de viteze, raportul diferentialului nu inseamna absolut nimic pt mine. Sunt pe dinafara complet. Nu inteleg.. Ce sa fie altfel decat diferentialul pe care il am acuma? Eu nu schimb diferentialul. Intrebarea era: Ce modificari in comportamentul masinii s-ar putea sa apara avand in vedere ca acum diferentialul functioneaza pt o cutie automata in 3 trepte si in viitor va functiona cu o cutie manuala in 5 trepte? Adica diferentialul pt cutia mea automata e diferit/special fata de diferentialul pt cutii manuale? Sorry, am ramas cu impresia ca vrei sa schimb si diferential. Ca idea, BMW a adaptat in functie de putere de motor raport de diferential. Cu un motor mai puternic, viteza la o anumite turatia de motor o sa fie mai mare decat cu un motor mai mic. Asa e facut ca sa fie un compromis bun intre acceleratia si viteza maxima. La cutie de viteze sunt diferente in functie de motorizare. La toate cutiile cu 4 trepte (cel putin la masini mai veche stiu ca asa e), treapta a 4-a are raport 1:1. Adica, la fiecare 360 de grade de motor, cardan tot sa invarte 360 de grade. Parca la cutiile automata in viteza 3 au un raport de 1:1. Asta inseamna daca tu schimbi cutia ta pentru una cu 4 trepte manual, in viteza 4 o sa merge cum merge masina acuma in vitreza 3. La cutiile cu 5 trepte sunt 2 variante, varianta sport are trepta 5 raport de 1:1, varianta economic are tot in viteza 4 raport 1:1, si in viteza 5 0,83:1 (aproximativ, nu mai stiu exact cat). Daca pui o cutie de viteza manuala cu 5 trepte economic, atunci o sa scade in viteza 5 turatia motorului cu cam 20% relativ la cutie ta automata in trepta 3. Nu cred ca diferentialul tau este specific pentru cutie automata. Dar poate alcineva stie mai bine. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Oct 11 2007, 03:40 PM
Post
#9
|
|
55% BMW corupt Group: Members Posts: 613 Joined: 8-August 07 Member No.: 1,066 Car: E39 Engine: e12 |
La cutie de viteze sunt diferente in functie de motorizare. La toate cutiile cu 4 trepte (cel putin la masini mai veche stiu ca asa e), treapta a 4-a are raport 1:1. Adica, la fiecare 360 de grade de motor, cardan tot sa invarte 360 de grade. Parca la cutiile automata in viteza 3 au un raport de 1:1. Asta inseamna daca tu schimbi cutia ta pentru una cu 4 trepte manual, in viteza 4 o sa merge cum merge masina acuma in vitreza 3. La cutiile cu 5 trepte sunt 2 variante, varianta sport are trepta 5 raport de 1:1, varianta economic are tot in viteza 4 raport 1:1, si in viteza 5 0,83:1 (aproximativ, nu mai stiu exact cat). Daca pui o cutie de viteza manuala cu 5 trepte economic, atunci o sa scade in viteza 5 turatia motorului cu cam 20% relativ la cutie ta automata in trepta 3. Nu cred ca diferentialul tau este specific pentru cutie automata. Dar poate alcineva stie mai bine. Ok. Asta vroiam sa stiu. M-am lamurit. Multumesc de explicatii. Acuma mai ramane de vazut daca stie cineva daca diferentialul este sau nu este unul mai special/specific pt cutiile automate. Mersi inca o data. -------------------- I can take you there faster....
|
|
|
Oct 11 2007, 05:48 PM
Post
#10
|
|
100% BMW corupt Group: Members Posts: 1,111 Joined: 18-February 07 Member No.: 659 Car: e 28 Engine: m 21 |
Ok. Asta vroiam sa stiu. M-am lamurit. Multumesc de explicatii. Acuma mai ramane de vazut daca stie cineva daca diferentialul este sau nu este unul mai special/specific pt cutiile automate. Mersi inca o data. diferential : ridica masina de spate pe ce poti , curata suruburile de prindere ale capacului , daca a umblat numai lume civilizata pe acolo trb sa gasesti prinsa sub un surub o piesa ca o saiba ce are o continuare de 1cm x 3-4cm . pe aceasta trb sa fie poansonat tipul grupului . AR FII BINE SA dai usor cu peria si dupa ce dai jos noroiul uscat sa dai cu motorina pe tot grupul cu o pensula sau pompa manuala de lichid pt spalat geamurile , asa se va imbiba toata suprafata grupului cu motorina si se curata usor si praful lipit de rugina .mai uda si filetele si se desfac mai usor , suruburile originale au fost galvanizate si se cam sudeaza de filetul de fonta din grup... altfel risti sa cureti cu peria si stratul de rugina de pe placuta cu raportul o data cu tot ce scrie...in mod normal ar trb sa ai diferential autoblocant pt automata , ATENTIE LA ULEIUL DE AUTOBLOCANT...nu e la fel ca cel normal . |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 14th June 2024 - 02:34 AM |