Help - Search - Members - Calendar
Full Version: cutie automata
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E12
Rares
e12 525 1979 6 cil. carb

cutia e ZF 3HP22

Stie cineva sau am sanse sa gasesc undeva rapoartele cutiei? Sunt curios sa fac o comparatie cu rapoartele cutiei pe care urmeaza sa o pun. Avand in vedere ca cea pe care o am acuma are doar 3 trepte banuiesc ca rapoartele sunt destul de lungi. Din cauza asta nu am pus cutie manuala in 4+1 trepte pana acuma, cu toate ca as fi avut ocazia.
ve
s-a stricat automata? sau de ce vrei sa pui manuala?
Rares
QUOTE (ve @ Aug 9 2007, 04:20 PM) *
s-a stricat automata? sau de ce vrei sa pui manuala?


nu s-a stricat, merge chiar foarte bine... cu toate ca e foarte comoda pt aglomeratia din oras si nu ai cum sa scapi masina in fata sau in spate in panta/rampa, pot fuma si pot vb la tel. super lejer...
nu imi place urmatoarele: masina e mai mult controlata de cutie si nu de mine, ca sa zic asa... Si pentru a scoate consum mai mic la drumuri lungi... si pt faptul ca nu are putere deloc la plecat de pe loc... cred ca si o dacie mai de Doamne-ajuta ma face la plecare de pe loc.... pana imi ajunge motorul peste 2500rpm e cam lenes... nu am burn-out, nu pot face figuri cu frana de mana (cu clichetul de blocare scos afara si lasat doar arcul de revenire). etc.
Nu exista placerea aia de a conduce, ca si atunci cand amesteci vitezele in cutie...
o sa imi fie dor de condus cu o mana si un picior. Dar o sa imi treaca. Repede. wink.gif
TiL
he he, cu motorisca aia s-ar putea sa nu ai nevoie de frana de mana. Dai a doua, tragi de volan si dai gaz.
Rares
QUOTE (TiL @ Aug 10 2007, 11:38 AM) *
he he, cu motorisca aia s-ar putea sa nu ai nevoie de frana de mana. Dai a doua, tragi de volan si dai gaz.


Am incercat. Daca e ud pe jos sau un pic de nisip.. pot rupe aderenta destul de usor. Chiar daca dupa aia ies de pe zona uda/nisipoasa, tot ies ceva cerculetze. Dar daca sunt conditii bune de aderenta, nu am nici o sansa: nu pot ridica motorul la o anumita turatie dupa care sa eliberez ambreiajul.
Si oricum, frana de mana nu o pot folosi acuma cam pt ce as vrea eu. Avand in vedere ca atunci cand "desenezi" pe asfalt, in momentul in care tragi frana de mana automat apesi ambreiajul, nu? Eu nu am ce ambreiaj sa apas. Idea e ca trag frana de mana dar cutie inca e "cuplata" si motorul e in sarcina. De aia ziceam la un mom. dat ca faza cu frana de mana o fac dupa schimbarea cutiei.
TiL
Stai putin, povestea mea era pentru cutie manuala. Nu-s nebun dupa invarteli si chestii de-astea, dar nu vad nici un fun in folosirea franei de mana... e adevarat nici nu am incercat. Dar am reusit sa le fac sa danseze din gaz (cu sau fara voia mea biggrin.gif) si-i al dracu de distractiv.
Rares
QUOTE (TiL @ Aug 10 2007, 12:04 PM) *
Stai putin, povestea mea era pentru cutie manuala.


La cutie manuala chiar si intr-a 3-a daca ii dau gaz si stiu cum sa las din ambreiaj tot patinez rotile... Daca nu reusesc, pun in aplicare chestia cu un pic de ulei pe cauciucuri... wink.gif
TiL
laugh.gif mai faci si pregatiri. Eu dupa cum ma apuca. De ex odata fugeam la o nunta, 5 insi in masina, 200km de drum judetean combinat cu national facuti in 2 ore jumate. De bucurie ca am ajuns la fix, i-am dat putin pe toti de fund, la intrarea pe o straduta cu nisip.

P.S. ma gandesc ca suntem offtopic, dar nu prea suntem. Te motivez sa pui manuala biggrin.gif
ve
nu stiu de ce zici ca nu ai plecare de pe loc. daca turezi in N si bagi in D ai un burnout de toata frumusetea.
cat despre controlat nu stiu cum e la e12 dar la mine se controleaza perfect masina dn acceleratie. schimba exact cand vreau eu.

e adevarat ca la cerculete nu e buna. daca asta vrei pune-i manuala.
Rares
[quote name='ve' date='Aug 13 2007, 06:33 PM' post='54361']
nu stiu de ce zici ca nu ai plecare de pe loc. daca turezi in N si bagi in D ai un burnout de toata frumusetea.

Hm... nu-mi place cum suna idea sa il turez si apoi sa ii dau D. Ma gandesc la ce se intampla p-acolo daca pe la 3000 rpm (sau mai mult) bag "in viteza".... poate o sa incerc dupa ce am tot ce trebuie pt cutia manuala. Dar nu prea cred... tongue.gif
ve
pai la manuala ce crezi ca se intampla daca ii dai 3000rpm si ridici ambreiajul? smile.gif
alex230ro
E12 nu prea e masina de cerculete si burn mai bine strangi un ban si iei un urs smile.gif sau un e21
Rares
QUOTE (alex230ro @ Aug 15 2007, 05:47 PM) *
E12 nu prea e masina de cerculete si burn mai bine strangi un ban si iei un urs smile.gif sau un e21


Am avut bani de urs si nu am vrut. tongue.gif Am preferat e12. Dar suntem offtopic... wink.gif
TiL
E 12 rulz, e masina pe care visez sa o dau copiilor mei sa invete soferie (cu motor 1.8-2.0). Dar din pacate nici eu nu o am deocamdata. Sotie nici atat biggrin.gif

Pe de alta parte:
QUOTE (Rares @ Aug 17 2007, 07:39 PM) *
Carburator. Solex 4A1.
Mai am o chestie de zis, care se incadreaza si aici, chiar daca tine de transmisie.
Eu inca am cutie automata 3+1 trepte. Sunt curios... Daca aveam 5+1 si mergeam tot cu max. 110km/h in a 5a, oare cat consumam? Sau cu ce viteza trebuia sa merg in a 5a ca sa consum tot 9L/100km?

@TiL: treapta 3 la mine e foarte lunga: merg cu ea de la 50km/h pana la 192km/h (vit. max. constructiva)


inclin sa cred ca treapta a treia la tine e ca treapta a 4-a la cutiile obisnuite - 1:1
Zic asta pentru ca la 525i-ul E28 pe care l-am avut eu se intampla asa (teste facute de mine):
- viteza maxima: ~196 km/h in treapta a patra la 5500rpm
- viteza maxima in treapta a V-a: ~180 km/h. Cuplul demultiplicat de treapta a V-a nu facea fata rezistentei aerodinamice la viteza mai mare, cu toate ca la 180 intr-a 5-a era in zona de cuplu maxim, pe la 4000rpm.

So, treapta a 5-a era foarte utila la drum intins, mers normal. Dar am avut zile in care, pe un drum de 20km cu destule viraje, nu mai apucam sa-i dau a 5-a. Statea intr-a 4-a intre 100 (in viraje) si 140 km/h. wub.gif iar ma chinuiesc amintirile biggrin.gif jos palaria pentru motorul asta.
nooka
Un e 12 am si eu daca vreau sa i pun cutie in 5 trebuie sa mai fac ceva modoficari
Mihai_AMD
QUOTE (nooka @ Aug 30 2007, 02:33 AM) *
Un e 12 am si eu daca vreau sa i pun cutie in 5 trebuie sa mai fac ceva modoficari

Daca il ai manual in 4,nu e nevoie de modificari,dar cutie in 5 de e12 se mai gaseste cam greu..iar de e28 daca pui nu iti va mai merge vitezometrul,la e12 vitezometrul e pe cablu prins pe cutie iar la e28 e pe grup si e electronic..
Rares
Deci... sa revenim.
Am tot ce imi trebuie pt a ma apuca de facut schimbul cu o cutie manuala (mai lipseste volanta, dar sper ca se rezeolva si aia zilele urmatoare).

Vroiam sa intreb ceva: cutia pe care vreau sa o pun e getrag si are un cod pe ea: 2600105091. Codul asta pt mine nu inseamna nimic. Stie careva sa mi-l "traduca"?

Si inca o intrebare: cutia o am cu cardan cu tot, pana in grup. A fost pe un e28. Intrebarea e: priza si canelurile vor potrivi cu grupul meu sau va trebui sa pun prima jumatate de cardan de la e28 si jumatarea care intra in grup sa o las de la e12? Eu din cate stiu, la mine cu cutie automata, flansa de la cardan are 6 suruburi (ca la e28). Poate o sa scap de improvizatii...

Si inca ceva: grupul e 3,64 daca stiu corect. Asta ce mai inseamna?
Rares
Despre grupul meu stiu ca are codul 33 10 1 206 248 si am mai gasit ceva.

I=40:11=3,64

Stie careve ce inseamna chestia asta? Si cum va merge grupul meu de pe masina in corelatie cu cutia Getrag 5+1 cu codul 2600105091 ?

Adica, voi pierde din demaraj, de exemplu? sau voi avea turatie prea mare intr-a 5-a? Sau turatie prea mica? Banuiesc ca intelegeti ce vreau sa intreb, nu?

Credeti ca ar fi bine sa imi caut si un grup, sa il schimb odata cu cutia? Grupul meu de pe masina e mai "special" avand in vedere ca , cutia e automata?
brown.shark
QUOTE (Rares @ Oct 11 2007, 10:51 AM) *
Despre grupul meu stiu ca are codul 33 10 1 206 248 si am mai gasit ceva.

I=40:11=3,64

Stie careve ce inseamna chestia asta? Si cum va merge grupul meu de pe masina in corelatie cu cutia Getrag 5+1 cu codul 2600105091 ?

Adica, voi pierde din demaraj, de exemplu? sau voi avea turatie prea mare intr-a 5-a? Sau turatie prea mica? Banuiesc ca intelegeti ce vreau sa intreb, nu?

Credeti ca ar fi bine sa imi caut si un grup, sa il schimb odata cu cutia? Grupul meu de pe masina e mai "special" avand in vedere ca , cutia e automata?

INCEARCA SA TE MAI GINDESTI INCA O DATA !!! E PACAT SA STRICI ASA MASINA LA BURN-OUT . CU CE BANI BAGI IN ASA MODIFICARE MAI BINE RESTAUREZI CE E DE FACUT LA ESTETICA SI STINGI LUMINA CIND APARI CU "UNICATUL"!!!AI SA PLINGI DUPA EA IN 4-5 ANI....DECIT FIGURI SA STRICI MASINA MAI BINE SUPER LUX...ORCUM ALEGEREA TA...SUCCES!!!
Rares
QUOTE (brown.shark @ Oct 11 2007, 11:00 AM) *
INCEARCA SA TE MAI GINDESTI INCA O DATA !!! E PACAT SA STRICI ASA MASINA LA BURN-OUT . CU CE BANI BAGI IN ASA MODIFICARE MAI BINE RESTAUREZI CE E DE FACUT LA ESTETICA SI STINGI LUMINA CIND APARI CU "UNICATUL"!!!AI SA PLINGI DUPA EA IN 4-5 ANI....DECIT FIGURI SA STRICI MASINA MAI BINE SUPER LUX...ORCUM ALEGEREA TA...SUCCES!!!


Poate m-am exprimat eu gresit la un moment dat. Eu nu vreau sa pun cutia manuala special pt burn-uri si cerculete. Nu stiu cum sa zic...
Pt masina e mult mai mult decat un mijloc care la duce de la punctul A la puntul B. Masina pt mine e un hobby, e un mijloc de entertainment, ca sa zic asa. E unul din lucrurile care imi ia gandul de la toate problemele de zi cu zi, ma calmeaza, s.a.m.d. Si cutia automata nu imi confera placerea aia (nebuna, cateodata) de a amesteca treptele in cutie. Cu cutie automata nu ai "Placerea de a conduce". Cel putin, eu nu o am. E drept ca e foarte comoda, dar daca ar fi sa ma iau numai dupa comoditate atunci nu as mai verifica uleiul, presiune in cauciucuri, etc.
Plus ca fac foarte multi km cu ea si atunci trebuie sa ma gandesc si la consum, nu? De ce sa nu fac ceva care ar scadea consumul? Am facut intr-o luna aproape 4.000km. deci ma intereseaza coonsumul. Am consumat benzina de ~1.400 lei. biggrin.gif Daca pot face ceva sa consum mai putin, o sa fac. wink.gif Dar cu masina asta, nu cu alta.
Am fost la mare cu e12-le si as fi putut sa ma duc cu un Polo. Jumatate de consum. ~5L/100km. Dar am preferat sa stau comod in BMW, decat sa stau cu genunchii la gura in Polo.

Deci, daca schimb cutia si pun manuala nu o fac pt a-mi bate joc de masina si pt a o termina in cativa ani.
Si banuiesc ca pt majoritatea celor de pe forum masina inseamna mult mai mult decat un mijloc de transport. Si atunci, de ce sa nu fac masina sa fie exact asa cum vreau si cum mi-ar placea sa fie?
bartro
QUOTE (Rares @ Oct 11 2007, 10:51 AM) *
I=40:11=3,64


E raport. Adica la fiecare 3,64 rotatii de cardan iti invarte roata odata. 40:11 cred ca sunt dinti. 40/11 face 3,64. Vezi daca e bine pentru motorul tau de 2500cmc.
Daca e altfel decat diferential care ai acuma o sa-ti schimbe raport turatia / viteze.
Rares
QUOTE (bartro @ Oct 11 2007, 12:58 PM) *
E raport. Adica la fiecare 3,64 rotatii de cardan iti invarte roata odata. 40:11 cred ca sunt dinti. 40/11 face 3,64. Vezi daca e bine pentru motorul tau de 2500cmc.
Daca e altfel decat diferential care ai acuma o sa-ti schimbe raport turatia / viteze.



"Vezi daca e bine pentru motorul tau de 2500cmc." ce sa vad daca e bine si unde as putea vedea? Mentionez ca fazele astea cu rapoartele treptelor de viteze, raportul diferentialului nu inseamna absolut nimic pt mine. Sunt pe dinafara complet.

Nu inteleg.. Ce sa fie altfel decat diferentialul pe care il am acuma?
Eu nu schimb diferentialul.
Intrebarea era: Ce modificari in comportamentul masinii s-ar putea sa apara avand in vedere ca acum diferentialul functioneaza pt o cutie automata in 3 trepte si in viitor va functiona cu o cutie manuala in 5 trepte?

Adica diferentialul pt cutia mea automata e diferit/special fata de diferentialul pt cutii manuale?
bartro
QUOTE (Rares @ Oct 11 2007, 01:05 PM) *
"Vezi daca e bine pentru motorul tau de 2500cmc." ce sa vad daca e bine si unde as putea vedea? Mentionez ca fazele astea cu rapoartele treptelor de viteze, raportul diferentialului nu inseamna absolut nimic pt mine. Sunt pe dinafara complet.

Nu inteleg.. Ce sa fie altfel decat diferentialul pe care il am acuma?
Eu nu schimb diferentialul.
Intrebarea era: Ce modificari in comportamentul masinii s-ar putea sa apara avand in vedere ca acum diferentialul functioneaza pt o cutie automata in 3 trepte si in viitor va functiona cu o cutie manuala in 5 trepte?

Adica diferentialul pt cutia mea automata e diferit/special fata de diferentialul pt cutii manuale?


Sorry, am ramas cu impresia ca vrei sa schimb si diferential. Ca idea, BMW a adaptat in functie de putere de motor raport de diferential. Cu un motor mai puternic, viteza la o anumite turatia de motor o sa fie mai mare decat cu un motor mai mic. Asa e facut ca sa fie un compromis bun intre acceleratia si viteza maxima.

La cutie de viteze sunt diferente in functie de motorizare. La toate cutiile cu 4 trepte (cel putin la masini mai veche stiu ca asa e), treapta a 4-a are raport 1:1. Adica, la fiecare 360 de grade de motor, cardan tot sa invarte 360 de grade. Parca la cutiile automata in viteza 3 au un raport de 1:1.

Asta inseamna daca tu schimbi cutia ta pentru una cu 4 trepte manual, in viteza 4 o sa merge cum merge masina acuma in vitreza 3.
La cutiile cu 5 trepte sunt 2 variante, varianta sport are trepta 5 raport de 1:1, varianta economic are tot in viteza 4 raport 1:1, si in viteza 5 0,83:1 (aproximativ, nu mai stiu exact cat).
Daca pui o cutie de viteza manuala cu 5 trepte economic, atunci o sa scade in viteza 5 turatia motorului cu cam 20% relativ la cutie ta automata in trepta 3.

Nu cred ca diferentialul tau este specific pentru cutie automata. Dar poate alcineva stie mai bine.
Rares
QUOTE (bartro @ Oct 11 2007, 03:47 PM) *
La cutie de viteze sunt diferente in functie de motorizare. La toate cutiile cu 4 trepte (cel putin la masini mai veche stiu ca asa e), treapta a 4-a are raport 1:1. Adica, la fiecare 360 de grade de motor, cardan tot sa invarte 360 de grade. Parca la cutiile automata in viteza 3 au un raport de 1:1.

Asta inseamna daca tu schimbi cutia ta pentru una cu 4 trepte manual, in viteza 4 o sa merge cum merge masina acuma in vitreza 3.
La cutiile cu 5 trepte sunt 2 variante, varianta sport are trepta 5 raport de 1:1, varianta economic are tot in viteza 4 raport 1:1, si in viteza 5 0,83:1 (aproximativ, nu mai stiu exact cat).
Daca pui o cutie de viteza manuala cu 5 trepte economic, atunci o sa scade in viteza 5 turatia motorului cu cam 20% relativ la cutie ta automata in trepta 3.

Nu cred ca diferentialul tau este specific pentru cutie automata. Dar poate alcineva stie mai bine.



Ok. Asta vroiam sa stiu. M-am lamurit.
Multumesc de explicatii.
Acuma mai ramane de vazut daca stie cineva daca diferentialul este sau nu este unul mai special/specific pt cutiile automate.
Mersi inca o data.
TiL
Rares, cred ca tot 3.64 a fost pus si pe modelele cu cutie manuala, deci nu e nevoie sa umbli acolo. Iar daca ma insel si de fapt au pus 3.45 tot nu-i un capat de tara, diferenta intre 3.64 si 3.45 e acceptabila.
Nu stiu cum e cutia... cel mai probabil e una normala in 5 trepte cu treapta a 5-a subunitara. Asadar nu prea ai de ce sa-ti faci probleme. Numai sa le poti monta ok si sa mearga in siguranta.
brown.shark
ok . pastreaza ce dai jos ...nu se stie niciodata... in ceeace priveste pct tau de vedere privind automata fata de mecanica sintem de acord 100%....nu faci tu ce vrei cu masina , stai sa vezi daca vrea si cutia...numai ca o sa ai trb multa si dificila...grup (sa vedem daca sint prinderile aceleasi...) , cardan + intermediar , cutie (kilometraj!!!) , ambreiaj , volanta , electromotor...si sa imperechezi bine cutia cu grupul...MULTA BAFTA SI NERVI TARI...o sa ai nevoie...
brown.shark
QUOTE (Rares @ Oct 11 2007, 04:40 PM) *
Ok. Asta vroiam sa stiu. M-am lamurit.
Multumesc de explicatii.
Acuma mai ramane de vazut daca stie cineva daca diferentialul este sau nu este unul mai special/specific pt cutiile automate.
Mersi inca o data.

diferential : ridica masina de spate pe ce poti , curata suruburile de prindere ale capacului , daca a umblat numai lume civilizata pe acolo trb sa gasesti prinsa sub un surub o piesa ca o saiba ce are o continuare de 1cm x 3-4cm . pe aceasta trb sa fie poansonat tipul grupului . AR FII BINE SA dai usor cu peria si dupa ce dai jos noroiul uscat sa dai cu motorina pe tot grupul cu o pensula sau pompa manuala de lichid pt spalat geamurile , asa se va imbiba toata suprafata grupului cu motorina si se curata usor si praful lipit de rugina .mai uda si filetele si se desfac mai usor , suruburile originale au fost galvanizate si se cam sudeaza de filetul de fonta din grup... altfel risti sa cureti cu peria si stratul de rugina de pe placuta cu raportul o data cu tot ce scrie...in mod normal ar trb sa ai diferential autoblocant pt automata , ATENTIE LA ULEIUL DE AUTOBLOCANT...nu e la fel ca cel normal .
Rares
QUOTE (brown.shark @ Oct 11 2007, 06:34 PM) *
ok . pastreaza ce dai jos ...nu se stie niciodata... in ceeace priveste pct tau de vedere privind automata fata de mecanica sintem de acord 100%....nu faci tu ce vrei cu masina , stai sa vezi daca vrea si cutia...numai ca o sa ai trb multa si dificila...grup (sa vedem daca sint prinderile aceleasi...) , cardan + intermediar , cutie (kilometraj!!!) , ambreiaj , volanta , electromotor...si sa imperechezi bine cutia cu grupul...MULTA BAFTA SI NERVI TARI...o sa ai nevoie...


Mersi de sfaturi.
Idea e ca deja am tot ce am nevoie ca sa ma apuc sa fac schimbul de cutie. Singurul lucru care imi lipseste e timpul. sad.gif
Stiu ca nu imi va mai merge kilometrajul si vitezometrul. Asta e. Daca as fi gasit cutie de e12 in 5 trepte (desi sansele sunt mici) as fi luat de aia. Si apropo, crezi ca imi trebuie alt electromotor? Avand in vedere ca eu va trebui sa schimb si volanta, se poate sa ai dreptate. La asta (inca) nu m-am gandit.
Daca stie careva sigur ca trebuie/nu trebuie schimbat electromotorul, sa imi spuna.
As avea un electromotor de pe un e12 M10b20. Dar si acolo faza e ca fiind alt bloc motor probabil nici volanta nu e aceeasi cu cea pe care urmeaza sa o pun eu. Ceea ce inseamna ca nici electromotorul de pe acel e12 b=nu mi-ar fi bun. Ramane de vazut.Voi vedea.
Momentan astept sa intru in posesia unei alte masini si doar atunci voi incepe sa schimb cutia la bmw. Fiindca, avand alta masina, nu voi fi presat de timp. Si daca va mai trebui ceva piesa care imi va lipsi, voi avea timp destul sa caut.
Pana atunci, mai vedem...
brown.shark
da-mi ultimele 7 caractere din seria de sasiu (asta daca esti sigur ca motorul si cutia sint ale masinii ) si ma uit eu sa vad cum e cu electromotorul .
Rares
QUOTE (brown.shark @ Oct 11 2007, 08:05 PM) *
da-mi ultimele 7 caractere din seria de sasiu (asta daca esti sigur ca motorul si cutia sint ale masinii ) si ma uit eu sa vad cum e cu electromotorul .


4529611
toate sunt ale masinii, in afara de aripi fata si bara protectie fata smile.gif
Rares
QUOTE (brown.shark @ Oct 11 2007, 08:05 PM) *
da-mi ultimele 7 caractere din seria de sasiu (asta daca esti sigur ca motorul si cutia sint ale masinii ) si ma uit eu sa vad cum e cu electromotorul .


Am revenit.
Am verificat si eu. Electromotorul de pe masina mea a fost folosit si pe e28 la 525i si la 528i, pana in 1986, indiferent ca a fost cutie automata sau cutie manuala. Cel putin eu asa imi dau seama. Deci sper ca e28-ul 525i de pe care am cutia sa nu fi fost mai nou de decembrie 1986, inclusiv. biggrin.gif Sper ca nu am ghinionul asta. biggrin.gif
brown.shark
QUOTE (Rares @ Oct 11 2007, 08:12 PM) *
4529611
toate sunt ale masinii, in afara de aripi fata si bara protectie fata smile.gif

ok . piesele pe care vrei sa le montezi sint toate de pe aceeasi masina ? stii si la aceasta ultimele 7 caractere ?
sigur o sa ai de furca daca nu schimbi puntea de spate complet cu tot cu diff , prinderile pe punte si pe caroserie sint cam altfel , alti suporti , s-ar putea sa fie diferente si la flansele diferetialelor / cardanelor , sigur la cardan e diferenta de lungime .
brown.shark
QUOTE (brown.shark @ Oct 11 2007, 08:26 PM) *
ok . piesele pe care vrei sa le montezi sint toate de pe aceeasi masina ? stii si la aceasta ultimele 7 caractere ?
sigur o sa ai de furca daca nu schimbi puntea de spate complet cu tot cu diff , prinderile pe punte si pe caroserie sint cam altfel , alti suporti , s-ar putea sa fie diferente si la flansele diferetialelor / cardanelor , sigur la cardan e diferenta de lungime .

muchas baftas... thumbup1.gif
SUN 83
Nu mai speriati omul! lasati-l sa-si faca damblaua! operatiunea nu-i complicata, daca exista putina indemanare intr-o jumatate de zi e gata (spun asta ptr ca eu am facut-o dar in sens invers de la manuala la automata) ce-i drept pe E30 nu pe E12 dar operatiunea aste aceeasi. important este sa ai tot ce-ti trebuie: volanta, flansa distantier ptr suruburile volantei (un cerc cu gauri ptr suruburi), ambreiaj, disc, rulment, placa de presiune, rulment cap arbore cotit (intra priza de la cutie in el, la automata convertizorul se infige in locul rulmentului), electromotorul verifica-l pe volanta inainte de montare sa nu ai surprize, cutie, suporti cutie (sunt mai grasi la manuala), traversa cutie, prima bucata de cardan, suport de esapament este altfel la manuala, pompa de ambreiaj (din masina), cilindru receptor (pe cutie), furtunul aferent, conducta de ambreiaj, vasul de pe pompa de frana, pedala de frana, pedala de ambreiaj, axul care le tine pe amandoua, timonerie cuie, maciulie ptr mestecat in cuie, instalatie electrica ptr becuri marsalier (renunti la electrica cutiei automate mare grija la comanda starterului care este intrerupta prin timoneria cutiei automate, imediat dupa contact trebuie sa scoti instalatia cutiei auto iar firul starterului -galben- sa-l infigi in mufa contactului) si in rest chef de munca si timp. Sper sa nu fi uitat nimic....a multa BAFTA smile.gif Sper sa nu-ti para rau dupa automata. Diferentialul poti sa-l pasterzi dar de principiu trebuiesc inperechiate rapoartele dintre cuie si dif asta pentru performante maxime: demaraj, viteza maxima, consum! PS nu te astepta la mari minuni legate de consum! eu cu auto consum pe oras cu un litru in plus iar in afara cu 0.5 in minus (asta in conditii normale de exploatere)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.