![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Deschid discutie separata de alegerea motorului pentru E28. Asadar, cat de greu e sa pun turbo pe M20?
Stiu un 2.0 cu Le-Jetronic in stare foarte buna. Ii lipsesc niste chestii printre care: radiator, pompa benzina si tobe. Ma gandesc sa-l iau si intr-un viitor apropiat sa-i pun turbina care ramane de la td, turbina reconditionata in ianuarie. Imi vin in minte tot felul de probleme: - merge cutia de la M21 pe M20? - e greu de montat pompa de benzina? Eu cred ca nu-i chiar mare lucru. - daca pun turbina, ce fac cu vacuumurile? Cum isi mai ajusteaza avansul daca nu are vacuum? Cum fac cu servofrana? Pot avea probleme cu vacuumurile si in alta parte? Cam atat deocamdata, mai scriu daca-mi amintesc de ceva. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
De mult n-am mai citit cu atata pofta cum citesc pdf-ul Maximum boost. Face sa para ca totul e usor de facut, explica dedesubturile supraalimntarii si de ce solicitarile din motor nu cresc in aceeasi masura in care creste puterea produsa. Mai e si un bun manual de mecanica. Urmeaza sa trec la capitolul cu supraalimentarea cu carburatie, abia astept sa inteleg si eu cum functioneaza unul, ca nu m-am atins de carburatoare pana acum, nici de Dacie nici de alt fel.
Deocamdata concluziile sunt urmatoarele: Pana in 0.5 bar, la injectie ma pot descurca doar cu injectoarele originale + regulator de presiune benzina. Eventual se poate umbla si in debitmetru. Injectoarele de 2.0 sunt identice cu cele de pe 2.3, deci suficiente ca sa debiteze benzina pana la 150 cp, cel putin. As prefera totusi niste injectoare mai mari... Bypass-ul e necesar, nu stiu cum arata si cat incurca la tubulatura. Un intercooler e bun pentru ca scade riscul detonatiilor. Cat ar costa unul? As pune doar unul cu aer, nu cu apa. Problema e ca nu prea se mai gaseste loc pentru el, am deja 3 radiatoare. Mi-am dat seama de inca o chestie: motorul aspirat trage aer de la culbutori. Presupun ca nu pot sa-l las asa daca pun turbo. Probabil trebuie o solutie ca la td: un fel de filtru-separator de ulei pus la gaura aia si intrerupt comunicatia catre zona presurizata a admisiei. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 4th August 2025 - 01:23 PM |