IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> probleme litrometru
Guest_jaffar_*
post Oct 31 2005, 11:21 AM
Post #1





Guests






in weekend am facut oarece lucrari la masina, care au inclus demontarea completa a bordului.
am montat totul la loc cu un mare morcov ca n-o sa mai functioneze nimic (pe linga firele originale, mai sint multe fire trase de mine - inchidere, alarma etc). totul merge bine si frumos, cu exceptia litrometrului. am mai investigat problema asta, dar de obicei statea la maxim, deci era clar ca nu primeste semnalul "fuel rate". ei bine, de data asta el sta frumusel la 0 si nu se misca de acolo in nici un fel (pornire, oprire, mers, frina de motor, cald, rece etc).

intrebarea e simpla: ce are ? faptul ca sta la 0 (ca in pozitia de motor oprit) ma duce cu gindul la faptul ca nu se alimenteaza. am verificat toate sigurantele, sint bune.

a, si odata cu el au murit si becurile din bord. din bord, nu din instrumente, adica beculetele care lumineaza linga butoanele de pozitie/faza scurta, ceata, controalele de temperatura, ventilator si cele doua scrumiere. o parte din ele nu mergeau oricum (nu aveam tensiune pe ele), dar cele din scrumiere si unul din bord mergeau. e vreo legatura ? daca nu, cum ma prind de ce nu merg ?

instalatia electrica nu are defecte vizibile, oricum bordul nu parea sa mai fi fost demontat vreodata.

multumesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
Shark
post Aug 6 2007, 04:43 PM
Post #2


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



Mai baieti, rad de ma prapadesc citind topicul asta! Problemele sunt reale, nu contest, dar chestia asta cu .. nomenclatura ... este absolut bestiala!!! lgh (12).gif CONSUMETRU!!! lgh (24).gif
Haideti sa ne lamurim o data: ala care indica nivelul de benzina/motorina din rezervor se numeste LITROMETRU, iar ala care indica in fiecare moment consumul, desi poarta diverse denumiri lungi (precum indicator consum instant) haideti sa-l denumim ECONOMIZOR. Nu de alta, dar macar nu ne mai incurcam.

In privinta litrometrului, problemele vin de obicei de la sonda din rezervor care se uzeaza. Plutitorul antreneaza cursorul unui potentionetru, pe o scala rezistiva, acesta indicind nivelul de combustibil. In timp, scala se roade, semnalul trimis de potentinetru dispare.
Fenomenul este acesta:
Attached Image

Solutie nu prea este. Trebuie schimbat senzorul cu totul.

O alta defectiune este decalibrarea acului din bord. Daca in bord s-a umblat mai demult, eventul de catre fostul proprietar cu patentul si ciocanul (sculele romanesti stramosesti!), este posibil ca acul sa fi fost mutat de pe pozitie. Se poate incerca o calibrare folosind pe post de sonda un simplu potentiometru:
Attached Image



In privinta economizorului, stiu doar ca semnalul lui este dat de computerul motorului in functie de semnalul trimis la injectoare (turatie) si de semnalul primit din diferential (viteza). Prin urmare orice defectiune in aceste doua semnale se regaseste in functionarea economizorului. Aici intra si bord luat de pe diesel si pus pe benzina sau bord de 4cyl pus pe 6cyl.

O alta problema comuna pt toate indicatoarele din bord, este masa, care in timp se oxideaza. Toate ceasurile sunt prinse cu un surub si o piulita (de 6 parca) la masa. Incercati sa mai stringeti putin piulita aia. De obicei face minuni.

Cam asta .... Sper sa ajute.


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 6th September 2025 - 01:32 PM