Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleme litrometru
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
cristic
aceeasi problema am avut-o si eu cand am luat masina ... becurile de la bord nu mergeau, litrometrul si nici becurile de inspection+verzi++++

prima oara am schimbat becurile de la scrumiere + caldura + ce becuri mai sunt pe-acolo

de curand am schimbat si ceasurile complet

concluzia mea ... a fost o supratensiune(?!??) la un moment dat care a ars tot
speed
Am aceeasi problemea cu litrometrul. Cand a cedat s-a postat (ca sa zic asa) la maxim. Am scos ceaurile m-am uitat un pic pe acolo, verificat una alta si dupa ce am montat la loc ceasurile a mers vreo 2 zile si apoi s-a oprit si sta numai pe zero.....Nici eu nu stiu ce sa fac ...cred ca o sa incerccu alte ceasuri sa vad ......
cristic
cand ai chef de schimbari ne intalnim schimbam cesurile si vedem daca merge :unibrow:
TiL
Eu am aceeasi problema cu litrometrul si turometrul. Litrometrul merge f f f rar, cand e bordul incins de soare. Cred ca ar merge si daca l-as plesni putin, dar nu fac de-astea. Uneori mai merge dar arata jumatate din valoarea reala sau chiar mai putin.
Turometrul merge de obicei, dar mai face si figuri. Trebuie sa fie un contact imperfect pe undeva... am vazut ca s-a umblat cu pistolul de lipit la una din mufele bordului, cea de langa turometru. Sa mai incerc sa-l lipesc sau sa trag fire direct din computer?
poleposition
Vad ca e boala asta cu litrometru.... :paranoid:
Scuze ca ma bag peste ursi, dar si la mine face la fel (e34), litrometrul indica corect pana la jumate dupa care incremeneste acolo.... mai interesant este ca atunci cand mai am 3 litri in rezervor cade brusc pe rosu :eek: , macar ma avertizeaza biggrin.gif .

Iar zilele trecute mi-a facut figuri tot bordul, in sensul ca brusc , in mers, au cazut toate acele :eek: , dar si-au revenit in cateva secunde :paranoid:

nu inteleg.
speed
QUOTE (cristic)
cand ai chef de schimbari ne intalnim schimbam cesurile si vedem daca merge :unibrow:

Sa inteleg ca ale tele ceasuri merg perfect???
As vrea sa facem o astfel de schimbare.Poate wekend-ul urmator...ce zici?
florin83
cristic e din ploiesti tongue.gif
speed
QUOTE (florin83)
cristic e din ploiesti tongue.gif



Stiu asta...Dar nu cred ca 60 km sunt o piedica laugh.gif
speed
QUOTE (cristic)
de curand am schimbat si ceasurile complet  


Cat te-au costat ceasurile?
poleposition
QUOTE (jaffar)
litrometrul e indicatorul de consum instant, nu cel de nivel in rezervor smile.gif


Scuze, eram un pic "spart" cand am postat.... ohmy.gif

..hm, stiam eu ca nu trebuie sa ma bag peste ursi... smile.gif
Darren
Si eu stiam ca litrometrul e cel care masoara nivelul lichidului din rezervor. tongue.gif
cristic
de ceva timp indicatorul de temp a apei nu mai indica bine sad.gif( suspectez un contact imperfect ... dar care o fi ala? :crybaby:
jorj3l
si eu am probleme cu litrometrul(sau consumetru biggrin.gif )...sta la max dar cand schimb vitezele se mai misca putin 0--30,dupa care iar sta tzeapan la 30....exista vreo legatura intre el si sonda care`mi ia viteza(bordul a fost verificat si n`are nimic)?mentionez ca eu merg tot timpul cu 0km/h !
cristic
sa nu fie vreo sigurantza arsa :puke:
florin83
sau acumulatorii..
comisaru
QUOTE (cristic)
de ceva timp indicatorul de temp a apei nu mai indica bine sad.gif( suspectez un contact imperfect ... dar care o fi ala? :crybaby:

ai grija cu el, sa nu-ti faca surprize(sa se-ncinga motorul si el sa tina secret), mai ales daca vrei sa faci cu ea Transfagarasanu' sambata.
cristic
sa dau ceasurile de bord jos acum e cam problematic... ploua :crybaby: daca se indreapta vremea ma ocup wink.gif
alex230ro
S-ar putea sa iti trebuiasca alt bord(alta placa) la mine facea figuri si era din placa,poti sa incerci sa schimbi doar ceasul de tempertatura sa vezi ce se intampla biggrin.gif
81DMC77
Am vazut ca este mai veche problema cu litrometrul, dar m-am gandit ca poate pot ajuta pe cineva cu acest nou post. La chestia cu litrometrul, daca nu merge nici kilometrajul poate fi dezlipita o chestie galbena patratoasa, ceva tranzistor cred, care cred ca este parca in spatele ceasului de kilometraj. M-am uitat acum pe un ceas de bord sa dau si un cod, dar se pare ca nu este numai pe cele cu litrometrul, acesta avand doar turometru. Eu am patit chestia asta la un 318i si m-a chinuit aproape un an. Cam dupa ce faceam in jur de 50 de km isi dadea drumul si mergea foarte bine. Era un contact prost aproape insesizabil. I-am tras o lipitura si de atunci are 4 ani de cand nu mai are probleme. La 324-le, i-am schimbat ceasurile de bord din cauza ca cineva ''priceput'' a intervenit pe placuta principala (sa zic asa) cu niste lipituri aiurea si din cauza lor imi indica temperatura la apa tot pe rosu-capatul din dreapta. In urma schimbarii ceasurilor de bord, am si la acesta problema cu litrometrul. Imi sta tot pe 30 si doar la porire si la oprire misca. Celalalt ceas nu avea litrometru. Daca stie cineva unde ar trebui legat la diesel il rog foarte mult sa ma ajute, pt ca mie imi place sa mearga toate. Va multumesc anticipat!
81DMC77
Ma refeream la "consumetru".
Shark
Mai baieti, rad de ma prapadesc citind topicul asta! Problemele sunt reale, nu contest, dar chestia asta cu .. nomenclatura ... este absolut bestiala!!! lgh (12).gif CONSUMETRU!!! lgh (24).gif
Haideti sa ne lamurim o data: ala care indica nivelul de benzina/motorina din rezervor se numeste LITROMETRU, iar ala care indica in fiecare moment consumul, desi poarta diverse denumiri lungi (precum indicator consum instant) haideti sa-l denumim ECONOMIZOR. Nu de alta, dar macar nu ne mai incurcam.

In privinta litrometrului, problemele vin de obicei de la sonda din rezervor care se uzeaza. Plutitorul antreneaza cursorul unui potentionetru, pe o scala rezistiva, acesta indicind nivelul de combustibil. In timp, scala se roade, semnalul trimis de potentinetru dispare.
Fenomenul este acesta:
Click to view attachment
Solutie nu prea este. Trebuie schimbat senzorul cu totul.

O alta defectiune este decalibrarea acului din bord. Daca in bord s-a umblat mai demult, eventul de catre fostul proprietar cu patentul si ciocanul (sculele romanesti stramosesti!), este posibil ca acul sa fi fost mutat de pe pozitie. Se poate incerca o calibrare folosind pe post de sonda un simplu potentiometru:
Click to view attachment


In privinta economizorului, stiu doar ca semnalul lui este dat de computerul motorului in functie de semnalul trimis la injectoare (turatie) si de semnalul primit din diferential (viteza). Prin urmare orice defectiune in aceste doua semnale se regaseste in functionarea economizorului. Aici intra si bord luat de pe diesel si pus pe benzina sau bord de 4cyl pus pe 6cyl.

O alta problema comuna pt toate indicatoarele din bord, este masa, care in timp se oxideaza. Toate ceasurile sunt prinse cu un surub si o piulita (de 6 parca) la masa. Incercati sa mai stringeti putin piulita aia. De obicei face minuni.

Cam asta .... Sper sa ajute.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.