Mai baieti, rad de ma prapadesc citind topicul asta! Problemele sunt reale, nu contest, dar chestia asta cu .. nomenclatura ... este absolut bestiala!!!
.gif)
CONSUMETRU!!!
Haideti sa ne lamurim o data: ala care indica nivelul de benzina/motorina din rezervor se numeste LITROMETRU, iar ala care indica in fiecare moment consumul, desi poarta diverse denumiri lungi (precum indicator consum instant) haideti sa-l denumim ECONOMIZOR. Nu de alta, dar macar nu ne mai incurcam.
In privinta litrometrului, problemele vin de obicei de la sonda din rezervor care se uzeaza. Plutitorul antreneaza cursorul unui potentionetru, pe o scala rezistiva, acesta indicind nivelul de combustibil. In timp, scala se roade, semnalul trimis de potentinetru dispare.
Fenomenul este acesta:
Click to view attachmentSolutie nu prea este. Trebuie schimbat senzorul cu totul.
O alta defectiune este decalibrarea acului din bord. Daca in bord s-a umblat mai demult, eventul de catre fostul proprietar cu patentul si ciocanul (sculele romanesti stramosesti!), este posibil ca acul sa fi fost mutat de pe pozitie. Se poate incerca o calibrare folosind pe post de sonda un simplu potentiometru:
Click to view attachmentIn privinta economizorului, stiu doar ca semnalul lui este dat de computerul motorului in functie de semnalul trimis la injectoare (turatie) si de semnalul primit din diferential (viteza). Prin urmare orice defectiune in aceste doua semnale se regaseste in functionarea economizorului. Aici intra si bord luat de pe diesel si pus pe benzina sau bord de 4cyl pus pe 6cyl.
O alta problema comuna pt toate indicatoarele din bord, este masa, care in timp se oxideaza. Toate ceasurile sunt prinse cu un surub si o piulita (de 6 parca) la masa. Incercati sa mai stringeti putin piulita aia. De obicei face minuni.
Cam asta .... Sper sa ajute.