IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Despre frane, ce se poate imbunatati la sistemul de franare
georgem
post May 2 2007, 06:52 PM
Post #1


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Cu ocazia ultimului drum in afara Bucurestiului am simtit pentru prima data la bmw efectul de fading al franelor. Dupa cateva franari de la viteza mai mare nu mai tinea bine frana, trebuia sa am rabdare cativa km pana se raceau franele si tineau din nou. Asa ca ma gandesc ca la primul schimb de placute sa schimb si discurile (care sunt destul de uzate) si sa pun unele mai bune (cu santuri cum sunt ale lui Florin83 cred ca sunt mai bune decat cele cu gaurele) si probabil sa trec si la lichid de frana dot 5.1, care rezista la temperaturi mult mai mari. Eventual lichidul de frana pot sa-l schimb mai devreme, ca sa vad si diferentele, sa stiu care e imbunatatirea de la lichid si care e de la discuri si placute noi.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
florin83
post May 3 2007, 08:46 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



QUOTE (georgem @ May 2 2007, 07:52 PM) *
probabil sa trec si la lichid de frana dot 5.1


merge si la urs?

QUOTE (iulian325 @ May 3 2007, 07:36 AM) *
eu stiam ca santurile sau gaurile de pe discuri sunt pt. a evacua apa nicidecum pt a creste eficacitatea franarii pe'uscat'


gresit! tongue.gif

citeste aici
si vezi filmuletul asta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post May 3 2007, 09:42 AM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



QUOTE (florin83 @ May 3 2007, 09:46 AM) *
merge si la urs?

Pai lichidul de frana dot5.1 e perfect compatibil cu dot4 care e folosit in majoritatea masinilor (a nu se confunda dot5 cu dot5.1, sunt complet diferite). Numai ca are temperatura de fierbere mult mai mare, si daca fierbe pe conducte produce fading.

Ceea ce nu-mi e mie foarte clar e daca atunci cand se schimba lichidul de frana se schimba si lichidul de la ambreiaj sau daca circuitele acestora comunica sau nu...



QUOTE (florin83 @ May 3 2007, 10:00 AM) *
sau poti lua si cu discuri si cu gauri tongue.gif

Am citit mai demult despre gauri si am ajuns la concluzia ca sunt ornamentale.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nmg
post May 7 2007, 08:15 AM
Post #4


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 372
Joined: 30-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 499
Car: E23
Engine: M30 2,8 135 kW



QUOTE (georgem @ May 3 2007, 10:42 AM) *
Ceea ce nu-mi e mie foarte clar e daca atunci cand se schimba lichidul de frana se schimba si lichidul de la ambreiaj sau daca circuitele acestora comunica sau nu...


Circuitul pompei de frana nu are nici o legatura cu circuitul pompei de ambreiaj, vorbesc aici de acea parte a circuitului dintre pompa si etrierii de frana, sunt doua chestii complet separate. Poti schimba lichidul dintr-un circuit fara nici o grija ca l-ar afecta pe celalalt.

Cum il poti goli complet pe cel de frana, asta e alta poveste. Eu as desface toate conductele de la etrieri, si pe urma as incerca sa bag pe undeva aer comprimat in circuitul de frana ca sa elimin orice resturi din vechiul lichid. Gasisem pe undeva o pagina care explica cum se face treaba asta la E23 dar nu mai stiu pe unde e. Oricum, tipul de acolo adaptase un stutz pe un capac vechi de pompa de frana prin care baga aer comprimat in instalatie.

Acum, esti sigur ca noul tip de lichid este 100% compatibil cu cel vechi ? Intreb pentru ca oricat de bine ai goli instalatia, tot vor ramane ceva urme din vechiul lichid si sa nu cumva sa iti distruga garniturile.

LE:
Gaurile din discurile de frana nu sunt ornamentale. In primul rand reduc greutatea discului de frana, si in al doilea rand, datorita curentului de aer care se formeaza intre canalul central si gauri ajuta la o si mai buna ventilatie a discului prin marirea suprafetei de contact a discului cu agentul de racire (aerul).
De asemenea, imbunatateste evacuarea gunoaielor rezultate din uzura placutelor.

Mi-as lua si eu discuri perforate daca as dispune de ceva finante ...smile.gif

This post has been edited by nmg: May 7 2007, 08:29 AM


--------------------
Life is too short to drive anything less than a BMW ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post May 7 2007, 12:01 PM
Post #5


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



QUOTE (nmg @ May 7 2007, 09:15 AM) *
Gaurile din discurile de frana nu sunt ornamentale. In primul rand reduc greutatea discului de frana, si in al doilea rand, datorita curentului de aer care se formeaza intre canalul central si gauri ajuta la o si mai buna ventilatie a discului prin marirea suprafetei de contact a discului cu agentul de racire (aerul).
De asemenea, imbunatateste evacuarea gunoaielor rezultate din uzura placutelor.

Eu stiam ca santurile sunt mai bune decat gaurile (mai ales pentru evacuarea prafului de la placutele de frana). M-am uitat si la masinile de raliu si mi s-a parut ca au santuri in discuri, nu gauri. O sa ma mai uit sa vad.
Probabil ca si santurile si gaurile ajuta, parerea pe care mi-am format-o e ca santurile ajuta mai mult.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- georgem   Despre frane   May 2 2007, 06:52 PM
- - io`s   QUOTE (georgem @ May 2 2007, 07:52 PM) .....   May 3 2007, 12:23 AM
|- - Gabi_323i   QUOTE (io`s @ May 3 2007, 01:23 AM) d...   May 9 2007, 11:27 PM
|- - io`s   QUOTE (Gabi_323i @ May 10 2007, 12:27 AM)...   May 9 2007, 11:35 PM
- - iulian325   eu stiam ca santurile sau gaurile de pe discuri su...   May 3 2007, 06:36 AM
- - florin83   QUOTE (georgem @ May 2 2007, 07:52 PM) pr...   May 3 2007, 08:46 AM
|- - georgem   QUOTE (florin83 @ May 3 2007, 09:46 AM) m...   May 3 2007, 09:42 AM
||- - nmg   QUOTE (georgem @ May 3 2007, 10:42 AM) Ce...   May 7 2007, 08:15 AM
||- - georgem   QUOTE (nmg @ May 7 2007, 09:15 AM) Gauril...   May 7 2007, 12:01 PM
||- - nmg   De fapt, si santurile si gaurile, au cam pe acelas...   May 7 2007, 12:08 PM
|- - io`s   QUOTE (florin83 @ May 3 2007, 09:46 AM) g...   May 3 2007, 01:00 PM
|- - florin83   QUOTE (io`s @ May 3 2007, 02:00 PM) s...   May 3 2007, 02:23 PM
|- - io`s   QUOTE (florin83 @ May 3 2007, 03:23 PM) b...   May 3 2007, 06:57 PM
- - florin83   QUOTE (georgem @ May 2 2007, 07:52 PM) cu...   May 3 2007, 09:00 AM
- - TiL   Eu credeam ca apa nu are ce cauta pe discuri... de...   May 3 2007, 01:13 PM
- - io`s   nope, nici TRW si nici lucas   May 3 2007, 01:35 PM
- - TiL   Acum am si eu o intrebare: TRW e de la Lucas sau n...   May 3 2007, 01:37 PM
- - TiL   Ideea e ca mediul in care se produce frecarea plac...   May 4 2007, 11:35 AM
|- - georgem   QUOTE (TiL @ May 4 2007, 12:35 PM) george...   May 4 2007, 11:39 AM
- - georgem   M-am uitat ieri la placutele de frana si am vazut ...   May 6 2007, 09:59 PM
- - georgem   Sunt sigur ca lichidul dot5.1 e perfect compatibil...   May 7 2007, 11:55 AM
- - nmg   Da, cred ca ar merge si asa, cu singura conditie s...   May 7 2007, 12:01 PM
- - n3o   georgem de ce nu incerci sa schimbi discurile cu e...   May 7 2007, 11:50 PM
- - Darren   stii cumva si la ce preturi sunt etrierii pt E36 l...   May 8 2007, 07:20 AM
- - Sorin   am fost la Vtm in weekend si dupa ultimele discuti...   May 8 2007, 08:51 AM
- - georgem   M-am gandit la discuri ATE PowerDisc si placute Fe...   May 8 2007, 10:00 AM
- - comisaru   Eu am procedat in felul urmator cand am schimbat l...   May 8 2007, 01:48 PM
- - comisaru   Ceva interesant: Lichid Dot 4: punct fierbere la u...   May 8 2007, 01:55 PM
- - TiL   QUOTE (comisaru @ May 8 2007, 02:48 PM) ....   May 8 2007, 02:25 PM
- - comisaru   1 L si mi-a si ramas dupa toata aerisirea.   May 8 2007, 08:56 PM
- - Darren   mie mi-au mai ramas vreo 4 sticle cu lichid OMV DO...   May 8 2007, 10:01 PM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 20th June 2025 - 01:51 PM