![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Cu ocazia ultimului drum in afara Bucurestiului am simtit pentru prima data la bmw efectul de fading al franelor. Dupa cateva franari de la viteza mai mare nu mai tinea bine frana, trebuia sa am rabdare cativa km pana se raceau franele si tineau din nou. Asa ca ma gandesc ca la primul schimb de placute sa schimb si discurile (care sunt destul de uzate) si sa pun unele mai bune (cu santuri cum sunt ale lui Florin83 cred ca sunt mai bune decat cele cu gaurele) si probabil sa trec si la lichid de frana dot 5.1, care rezista la temperaturi mult mai mari. Eventual lichidul de frana pot sa-l schimb mai devreme, ca sa vad si diferentele, sa stiu care e imbunatatirea de la lichid si care e de la discuri si placute noi.
-------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
merge si la urs? Pai lichidul de frana dot5.1 e perfect compatibil cu dot4 care e folosit in majoritatea masinilor (a nu se confunda dot5 cu dot5.1, sunt complet diferite). Numai ca are temperatura de fierbere mult mai mare, si daca fierbe pe conducte produce fading. Ceea ce nu-mi e mie foarte clar e daca atunci cand se schimba lichidul de frana se schimba si lichidul de la ambreiaj sau daca circuitele acestora comunica sau nu... sau poti lua si cu discuri si cu gauri ![]() Am citit mai demult despre gauri si am ajuns la concluzia ca sunt ornamentale. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 372 Joined: 30-December 06 From: Bucuresti Member No.: 499 Car: E23 Engine: M30 2,8 135 kW ![]() |
Ceea ce nu-mi e mie foarte clar e daca atunci cand se schimba lichidul de frana se schimba si lichidul de la ambreiaj sau daca circuitele acestora comunica sau nu... Circuitul pompei de frana nu are nici o legatura cu circuitul pompei de ambreiaj, vorbesc aici de acea parte a circuitului dintre pompa si etrierii de frana, sunt doua chestii complet separate. Poti schimba lichidul dintr-un circuit fara nici o grija ca l-ar afecta pe celalalt. Cum il poti goli complet pe cel de frana, asta e alta poveste. Eu as desface toate conductele de la etrieri, si pe urma as incerca sa bag pe undeva aer comprimat in circuitul de frana ca sa elimin orice resturi din vechiul lichid. Gasisem pe undeva o pagina care explica cum se face treaba asta la E23 dar nu mai stiu pe unde e. Oricum, tipul de acolo adaptase un stutz pe un capac vechi de pompa de frana prin care baga aer comprimat in instalatie. Acum, esti sigur ca noul tip de lichid este 100% compatibil cu cel vechi ? Intreb pentru ca oricat de bine ai goli instalatia, tot vor ramane ceva urme din vechiul lichid si sa nu cumva sa iti distruga garniturile. LE: Gaurile din discurile de frana nu sunt ornamentale. In primul rand reduc greutatea discului de frana, si in al doilea rand, datorita curentului de aer care se formeaza intre canalul central si gauri ajuta la o si mai buna ventilatie a discului prin marirea suprafetei de contact a discului cu agentul de racire (aerul). De asemenea, imbunatateste evacuarea gunoaielor rezultate din uzura placutelor. Mi-as lua si eu discuri perforate daca as dispune de ceva finante ... ![]() This post has been edited by nmg: May 7 2007, 08:29 AM -------------------- Life is too short to drive anything less than a BMW ...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Gaurile din discurile de frana nu sunt ornamentale. In primul rand reduc greutatea discului de frana, si in al doilea rand, datorita curentului de aer care se formeaza intre canalul central si gauri ajuta la o si mai buna ventilatie a discului prin marirea suprafetei de contact a discului cu agentul de racire (aerul). De asemenea, imbunatateste evacuarea gunoaielor rezultate din uzura placutelor. Eu stiam ca santurile sunt mai bune decat gaurile (mai ales pentru evacuarea prafului de la placutele de frana). M-am uitat si la masinile de raliu si mi s-a parut ca au santuri in discuri, nu gauri. O sa ma mai uit sa vad. Probabil ca si santurile si gaurile ajuta, parerea pe care mi-am format-o e ca santurile ajuta mai mult. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 20th June 2025 - 01:51 PM |