IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Motor 2.4td - il schimb sau il repar?
TiL
post Mar 20 2007, 07:03 PM
Post #1


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,512
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Motorul meu pierde compresie la greu. Nu sunt hotarat cum ar fi mai bine, sa-l repar sau sa-l schimb.

Reparatia as incerca s-o fac cat mai ieftin, schimbat segmenti, cuzineti, garnituri, fara sa rectific cilindrii sau arborele cotit.

Cealalta varianta ar fi alt motor. Am vazut azi un E34 524td adus din austria, nerulat aici. Trage mult mai bine decat al meu, am desfacut capacul de la ulei si nu pufaie atat de mult ca al meu, dar totusi da gaze, foarte putin, mai putin decat o facea al meu acum un an. Uzura in cocoasa axei cu came e cam aceeasi ca la al meu. M-am uitat doar la cea vizibila prin gura de umplere cu ulei.
Motorul are altfel de turbina decat a mea (e ca la urs) si are pompa electronica. Mi-e teama ca intr-un an ajunge sa fie pufaie ca al meu. In plus, nu stiu daca ar fi bine sa-i iau doar "hardul" sau sa-i pun si instalatia electrica.

Tot acolo am vazut un 324d care mergea curat fara sa pufaie absolut deloc. Oare sa-l iau pe asta si sa-i pun turbina mea sau nu tine? Motorul asta ar fi si mai ieftin decat td-ul de pe E34.

Turbina mea e model vechi (melcul de la evacuare e mai mare) si a fost rectificata de curand.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
TiL
post Mar 21 2007, 12:00 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,512
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Cum ramane cu asta:
QUOTE
From 1986 a naturally-aspirated version of the diesel engine was also offered, developing 86 bhp in the BMW 324d. Among the cost-saving measures in this engine were the removal of the turbocharger as well as the internal piston cooling and the oil cooler. The camshaft was redesigned to give longer duration and higher valve lift. The inlet and exhaust manifolds were adapted to the changed installation conditions and reduced stresses.

http://www.bmwworld.com/engines/m21.htm

Bag seama ca e posibil sa scot putere ceva mai mare din aspirat + turbo, dar nu stiu pentru cat timp... to_pick_ones_nose2.gif

Singura problema pe care o extrag de aici e "the removal of ...... the internal piston cooling". Oil cooler si turbina am eu pe masina smile.gif Despre compresie inca nu mi-e clar. Am gasit ca td-ul are 22. Atunci d-ul cat sa aiba?

LE: vad in aceeasi pagina ca d si td au acelasi raport de compresie: 22.0. Intr-un fel mi se pare normal... la dizel trebuie compresie, nu prea am auzit sa decomprimi tractor...

So, singura problema ramane racirea cu ulei a pistoanelor?


LLE: Inca ceva de verificat: daca pun d-ul trebuie sa vad pe unde scot conductele de ulei care merg la turbina si radiatorul de ulei.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enculescusorin
post Mar 21 2007, 01:16 PM
Post #3


beemwe - ist
*

Group: Members
Posts: 251
Joined: 4-February 07
From: Drobeta Turnu Severin
Member No.: 606
Car: 320i E36 coupe
Engine: m50b20 S2



QUOTE (TiL @ Mar 21 2007, 12:00 PM) *
Cum ramane cu asta:

http://www.bmwworld.com/engines/m21.htm

Bag seama ca e posibil sa scot putere ceva mai mare din aspirat + turbo, dar nu stiu pentru cat timp... to_pick_ones_nose2.gif

Singura problema pe care o extrag de aici e "the removal of ...... the internal piston cooling". Oil cooler si turbina am eu pe masina smile.gif Despre compresie inca nu mi-e clar. Am gasit ca td-ul are 22. Atunci d-ul cat sa aiba?

LE: vad in aceeasi pagina ca d si td au acelasi raport de compresie: 22.0. Intr-un fel mi se pare normal... la dizel trebuie compresie, nu prea am auzit sa decomprimi tractor...

So, singura problema ramane racirea cu ulei a pistoanelor?
LLE: Inca ceva de verificat: daca pun d-ul trebuie sa vad pe unde scot conductele de ulei care merg la turbina si radiatorul de ulei.

faceam mai mult referire la chiulasa de diesel...cam asta e buba la e28-urile cu turbo...cel putin asa am patit eu si tot asa mi-au mai spus o groaza de propietari,mecanici...etc
deci stiu sigur ca chiulasa se poate pune de diesel...de fapt e mult mai buna...mai ales daca e fabricata mai tirziu de 89-90, cat despre bucsare...nu stiu ce sa zic...al meu avea mai mult de 400.000 de km motorul...si trebuia neaparat bucsat blocul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- TiL   Motor 2.4td - il schimb sau il repar?   Mar 20 2007, 07:03 PM
- - manole74   Crede-ma ca aceeasi dilema o traiesc si eu! Az...   Mar 20 2007, 09:20 PM
- - jorj3l   QUOTE (TiL @ Mar 20 2007, 07:03 PM) Motor...   Mar 20 2007, 09:24 PM
|- - nmg   QUOTE (jorj3l @ Mar 20 2007, 09:24 PM) am...   Mar 21 2007, 08:53 AM
|- - jorj3l   QUOTE (nmg @ Mar 21 2007, 08:53 AM) Cum a...   Mar 21 2007, 09:32 PM
|- - georgem   QUOTE (jorj3l @ Mar 21 2007, 09:32 PM) da...   Mar 21 2007, 09:46 PM
|- - jorj3l   QUOTE (georgem @ Mar 21 2007, 09:46 PM) C...   Mar 21 2007, 10:52 PM
|- - georgem   QUOTE (jorj3l @ Mar 21 2007, 10:52 PM) da...   Mar 22 2007, 07:48 AM
- - manole74   Ce motor ai tu???   Mar 20 2007, 09:45 PM
- - jorj3l   m10, 1,8 benzina, injectie... la cel care mi...   Mar 20 2007, 10:48 PM
- - TiL   Pai daca la 1.8 benzen, pe care-l stiu destul de f...   Mar 21 2007, 10:32 AM
- - Sorin   daca pui un alt motor traiesti cu frica ca o sa cr...   Mar 21 2007, 11:15 AM
|- - io`s   QUOTE (Sorin @ Mar 21 2007, 11:15 AM) iar...   Mar 21 2007, 01:17 PM
- - manole74   Stiu ca si la mine, mecanicul mi-a zis de supape c...   Mar 21 2007, 11:17 AM
- - sierra1771   QUOTE (TiL @ Mar 20 2007, 07:03 PM) Motor...   Mar 21 2007, 11:26 AM
- - sierra1771   deci...eu aproape am terminat de refacut motorul.....   Mar 21 2007, 11:35 AM
- - TiL   Sorin, prin septembrie am rugat pe cineva sa-i ia ...   Mar 21 2007, 11:37 AM
- - TiL   Cum ramane cu asta: QUOTE From 1986 a naturally-as...   Mar 21 2007, 12:00 PM
|- - sierra1771   QUOTE (TiL @ Mar 21 2007, 12:00 PM) Cum r...   Mar 21 2007, 01:16 PM
- - georgem   Par sa fie diferite si pompele de injectie, si pr...   Mar 21 2007, 12:32 PM
- - TiL   Pompa de TD ia printr-un furtunas presiunea din ad...   Mar 21 2007, 12:51 PM
- - manole74   Sigur difera pompele!   Mar 21 2007, 12:56 PM
- - Sorin   pistoanele, axa difera arborele este diferit f...   Mar 21 2007, 01:49 PM
- - jorj3l   iese bine.... f multa lume face treaba asta...eu u...   Mar 22 2007, 08:42 AM
- - TiL   Au sosit preturile Cuzineti arbore ...   Mar 22 2007, 03:10 PM
- - georgem   Garnitura de chiulasa sa o iei metalica. Unde-ti f...   Mar 22 2007, 03:21 PM
- - TiL   Mda, trebuie doar sa vad pe unde scot uleiul pentr...   Mar 22 2007, 03:27 PM
- - TiL   Maine sper sa ma hotarasc ce fac. Cred ca variante...   Mar 23 2007, 12:56 PM
|- - jorj3l   QUOTE (TiL @ Mar 23 2007, 12:56 PM) Maine...   Mar 23 2007, 02:26 PM
- - alex230ro   Baga un motor pe benzen si vopsesti masina   Mar 23 2007, 02:00 PM
- - georgem   E mai complicat cu motorul pe benzina... In afara ...   Mar 23 2007, 02:10 PM
- - TiL   O las gri. Cred ca sunt la mana interceptorului in...   Mar 23 2007, 02:55 PM
|- - sierra1771   QUOTE (TiL @ Mar 23 2007, 02:55 PM) O las...   Mar 24 2007, 08:53 AM
- - TiL   Nu trec pe benzina, e prea multa bataie de cap. V...   Mar 24 2007, 10:23 AM
- - Iulika0069   Nu vrei ursu' inapoi?   Mar 24 2007, 07:05 PM
- - TiL   Si-a gasit pisica?   Mar 24 2007, 08:24 PM
- - alex230ro   Si 400E e foarte mult M20 de 2 litrii gasesti la 2...   Mar 24 2007, 08:29 PM
- - manole74   M21, se gaseste la preturi incepand cu 300 de E pa...   Mar 24 2007, 09:02 PM
- - TiL   Nu e mult. Motorul e ca nou. M-am uitat la axa cu ...   Mar 24 2007, 09:06 PM
- - haifisch   un M20 2.0 cu inj motronic.....si ai scapat de gri...   Mar 24 2007, 11:25 PM
- - bytzu   ia mah ca o sa iau si eu niste preturi....am un pr...   Mar 27 2007, 01:55 PM
- - 84 HOT   Si eu am motor de 2,4 d... fara turbo.... pompa ar...   Mar 28 2007, 05:33 PM
- - TiL   84 HOT, inseamna ca pot pune baia mea de ulei si r...   Mar 29 2007, 01:20 PM
- - manole74   Eu nu renunt la ideea schimbatului de motor, fiind...   Mar 29 2007, 02:26 PM
- - TiL   N-am scos din calcul reparatia. Dar daca-l desfac ...   Mar 29 2007, 02:43 PM
|- - sierra1771   QUOTE (TiL @ Mar 29 2007, 03:43 PM) N-am ...   Mar 29 2007, 04:07 PM
- - 84 HOT   tu l-ai facut ca la carte? si cum merge? ai facut ...   Mar 30 2007, 10:51 AM
|- - sierra1771   QUOTE (84 HOT @ Mar 30 2007, 11:51 AM) tu...   Mar 30 2007, 03:15 PM
|- - sierra1771   QUOTE (84 HOT @ Mar 30 2007, 11:51 AM) tu...   Apr 18 2007, 10:51 AM
- - manole74   Bravo tati !!   Apr 18 2007, 09:11 PM
- - 84 HOT   nu pui te rog un filmuletz... sa-l auzim si noi? c...   Apr 19 2007, 10:22 AM
|- - sierra1771   QUOTE (84 HOT @ Apr 19 2007, 11:22 AM) nu...   Apr 19 2007, 12:54 PM
- - TiL   Am decis de ceva vreme: http://bmwzone.ro/forums/i...   Feb 28 2008, 08:28 PM


Closed TopicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th June 2025 - 05:23 AM