IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Termostat 525i E34 05/1995, Termostat de 88 sau de 92 grade?
georgem
post Mar 6 2007, 05:59 PM
Post #1


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Am vazut ca pentru motorul meu exista 2 tipuri de termostat: de 88 si de 92 de grade Celsius.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35

Vreau sa-mi schimb termostatul si nu stiu de care sa iau. Cei de la AB mi-au dat un pret de 120 RON, dar nu mi-au zis de care e termostatul (88 sau 92 grade). In TIS am gasit ca ar fi (pe baza seriei BG72539 de la finalul seriei caroseriei) de 92 de grade, iar cei de la Augsburg mi-au facut oferta (tot pe baza lui bg72539) pentru termostat de 88 grade (Wahler, la 31.33 RON).

Vreau sa-mi schimb si cele 2 curele cu ocazia asta. Si pentru schimbarea termostatului trebuie scos o parte din antigel din motor. Cu tip de antigel se foloseste la E34? Stiu ca la masinile VAG cam de dupa 1998-2000 se foloseste un antigel special cu norma G12, exista si la BMW ceva de genul asta sau merge la E34 orice fel de antigel? Mai am pe acasa o sticla de 1.5 litri de antigel german HEPU (parca), asta e fi bun?
Si cum fac sa dau o parte din antigel jos, din surubul din partea de jos a radiatorului care seamana cu cel de aerisire? Sau altfel trebuie procedat?


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
georgem
post Mar 6 2007, 08:58 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Antigelul clar trebuie schimbat, in momentul in care am luat masina mi-au zis cei de la reprezentanta din cluj ca tine doar pana la -25 de grade, plus ca trebuie schimbat din 2 in 2 ani la motoarele M50. Ma gandeam sa-l schimb mai spre toamna, dar e mai bine sa-l schimb de acum. O sa dau pe la AB sa cumpar antigel, dar nu prea ma suprapun bine pe programul lor... Si dimineata e crima sa iesi din Bucuresti catre DN1. Dar vad eu cum fac.
O sa iau termostatul de 88 grade, daca ziceti ca asta ar fi mai bun. Eu inclinam spre cel de 92 de grade. Vreau sa-l schimb pentru ca in oras temperatura imi sta putin sub jumatate, iar in afara Bucurestiului sta spre liniuta din stanga (cea dintre unde se termina albastrul si cea centrala), si ma gandesc ca termostatul actual se deschide prea devreme. La Audi am suspectat acelasi lucru si dupa ce l-am schimbat mi-a scazut consumul in Bucuresti cu peste 2 litri la 100 km (in afara a ramas acelasi). Sper sa am si la bmw un comportament asemanator.
Curelele e normal sa le schimb, cea de la alternator e un pic crapata (imbatranita). Sa vad daca reusesc sa fac singur toate astea si cand reusesc, o sa astept o sambata cu soare.
Lichidul de frana ar mai trebui schimbat, dar cred ca o sa-l schimb la prima schimbare de placute (si poate si discuri). Ma mai gandesc, mai masor placutele si discurile sa vad.
Pana la primul schimb de ulei mai am vreo 6000 km, acum am Castrol 5W40 (din ce spunea fostul proprietar, dar nu stiu exact de care), ma gandesc sa-i pun Castrol TXT Softec 5W40. O sa vad ce au si cei de la AB pentru masina mea de vanzare, poate il iau de la ei.
Multumesc pentru sfaturi si daca mai aveti vreun sfat il primesc cu placere.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Mar 7 2007, 12:31 AM
Post #3


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



QUOTE (georgem @ Mar 6 2007, 08:58 PM) *
Pana la primul schimb de ulei mai am vreo 6000 km, acum am Castrol 5W40 (din ce spunea fostul proprietar, dar nu stiu exact de care), ma gandesc sa-i pun Castrol TXT Softec 5W40. O sa vad ce au si cei de la AB pentru masina mea de vanzare, poate il iau de la ei.
Multumesc pentru sfaturi si daca mai aveti vreun sfat il primesc cu placere.

ca ulei te sfatuiesc sa pui in motor exact ceea ce recomanda constructorul (am impresia ca 10W40, nu sunt convins, mai bine te interesezi)


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 20th June 2025 - 10:31 AM