![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Vroiam de mult sa aduc in discutie problema asta, am vazut ca exista in destule locuri pe forum discutii inrudite si m-am gindit sa pornesc un topic separat.
Vreau sa va zic observatiile mele personale in doua situatii: Cazul 1 E30-ul meu (316i, 1989, M40B16) Jante de al BBS 14'' x J(nu mai stiu, 5 sau 6parca) x ET mic (standard) Cauciucuri Global 185x65x14. Problema consumului a aparut odata cu modificarea treptata a turatiei de relanti, care a devenit treptat foarte neregulata, cu accelerari ezitante. Dupa ce m-am chinuit o gramada cu tot felul de verificari, am ajuns la concluzia ca problema era foarte simpla: depunerile mari de gudroane de pe injectoare si din galeria de admisie. Dupa curatarea meticulasa cu spray de carburatoare, parca a devenit alta masina. Consum: in oras 10, in afara (cu 2 persoane si regim 80-100km/h) 6,9. Pe bune! Exact cum scrie la carte. Minunat. Dupa aceea a urmat upgrade-ul la jante. Cazul 2 Jante Bortbet T 16''xJ9xET35 (preferatele mele sau "maaaama, ce oale!" cum spun altii ![]() Cauciucuri Toyo Proxes T1R 225x40x16. Modificari: - directia merge mult mai USOR (da, n-am scris gresit, mult mai usor decit cu cele vechi). Asta se coreleaza si cu un grad mai mic de "independenta" a drectiei adica: la vechile roti, daca faceam un viraj si apoi luam miinile de pe volan, rotile reveneau brusc la directia inainte, atit de brusc incit nu era folositor, ca nici un viraj nu se termina asa de brusc ... La astea noi, revenirea se face treptat, mai lent, asa ca de multe ori este necesar sa ajustez directia doar pina la mijlocul virajului, in rest masina se conduce singura. Explicatie nu am, singura idee care mi-a venit a fost urmatoarea: la noile jante, din cauza ET-ului mare, punctul in care pivoteaza roata pe asfalt este foarte apropiat de centrul axial al rotii, deci fortele care actioneaza pe stinga si pe dreapta punctului asta sunt cam egale si ea se simte "bine" si virata, nu numai drept, pe cind la celelalte punctul este foarte in afara si de aia toate fortele actioneaza pe interior aduncind rotile brusc la drept, pina se egalizeaza fortele cu cele de la roata aialalta. - tinuta de drum este incredibila. In curbe am posibilitatea sa izbesc literalmente ocupantii masinii cu capetele de geamurile laterale fara scrirtiituri de roti. Frinarile sunt muuult mai eficiente decit la majoritatea masinilor din jurul meu iar fumul de cauciuc la demaraje .... din pacate a disparut complet ![]() -consumul. Aici e problema. Recent mi-am dat seama ca am un consum imens: in oras 13.1, in afara cu 2 oameni si 120-160kmh 8 si cu mine singur 160-180kmh 8,4. Consuma atit de mult incit suspectez ca mi-a murit de tot senzorul de O2 si nu se datoreaza totul jantelor. Voi ce parere aveti? Oricum, motorul fiind atit de micut, am constatat ca este influentat foarte mult la consum de numarul de oameni in masina si de viteza. Din pacate n-am putut sa masor consumul cu noile jante si la 80-90kmh. Pur si simplu merge atit de superb in noua configuratie, ca nu mai am rabdare sa merg cot-la-cot cu daciile. Inainte, pe la 140-160 parca semnaliza masina pericol-pericol, nici frinarile nu erau grozave, acum insa, am ajuns de multe ori la limita fizica a motorului 180kmh in treapta 5 la redline si sta asa mult si bine, merge de parca n-are nici o treaba! Dar ce-i cu consumul? -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Nu, sonda lambda n-a fost schimbata niciodata. De fapt chiar arata ca naiba: cu firele imbatrinite, izolatia cojita, etc. Am mai peticit-o eu pe ici-colo dar tot nu imi place. Am vrut sa o schimb acum citiva ani dar cind am vazut cit costa una originala ....
![]() In alta ordine de idei nu ma lamuresc: cum ai reusit sa faci autostrada cu 200? Aveai ceva modificari la masina? Ca eu ma gindesc asa: 6000rpm(redline) x treapta a V-a din cutie x diferentialul (4.27 parca) = 182 kmh (precis!, pt ca asa scrie in carte). Din cauza rotilor probabil ca vor aparea diferente la viteza maxima reala, dar acul vitezometrului teoretic nu poate urca mai mult de vmax 182 kmh fara modificari. Si in plus, probabil ca ai mers tot timpul la redline! N-a crapat nimic? Cind ai ajuns la capat, mai aveai ulei? -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 32 Joined: 14-June 06 From: IASI Member No.: 350 Car: E36 Engine: M43-1.6CMC,105CP ![]() |
Nu, sonda lambda n-a fost schimbata niciodata. De fapt chiar arata ca naiba: cu firele imbatrinite, izolatia cojita, etc. Am mai peticit-o eu pe ici-colo dar tot nu imi place. Am vrut sa o schimb acum citiva ani dar cind am vazut cit costa una originala .... ![]() In alta ordine de idei nu ma lamuresc: cum ai reusit sa faci autostrada cu 200? Aveai ceva modificari la masina? Ca eu ma gindesc asa: 6000rpm(redline) x treapta a V-a din cutie x diferentialul (4.27 parca) = 182 kmh (precis!, pt ca asa scrie in carte). Din cauza rotilor probabil ca vor aparea diferente la viteza maxima reala, dar acul vitezometrului teoretic nu poate urca mai mult de vmax 182 kmh fara modificari. Si in plus, probabil ca ai mers tot timpul la redline! N-a crapat nimic? Cind ai ajuns la capat, mai aveai ulei? UITE.EU AM 316 DIN 95 MOTOR M43.ARE 102 CP.IN AFARA DE TOBA FINALA NU ARE NICI O MODIFICARE.AM MERS CU EA CU 208 KM.AVEAM APROAPE 6100 RPM.APROPO,JANTELE MELE SUNTDE R16 CU 205-55,7J.CHIAR SUNT CURIOS DE CE AM ATINS VITEZA ASTA.SI ACU ATING 200 SI CEVA.CARE E EXPLICATIA.MOTORU NU CONSUMA GRAM SI FOLOSESC CASTROL 5W40. -------------------- BIMMER FOR LIFE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 19th June 2025 - 11:28 AM |