![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Tocmai vin de la o sesiune de dat jos folia de pe geamuri (prestata in fata blocului, cu uscatorul de par), datorata faptului ca era sa urc pe capota un kinder aseara - a traversat in fuga, pe rosu, chiar la intrarea in cartier, unde idilii nostri s-au gandit ca nu e nevoie de iluminat stradal. Ca sa fiu mai explicit, eu fac stanga de pe strada principala, intr-o intersectie in care urmeaza un pod. De fapt o pasarela, iar vitezele sunt destul de mari, pentru oamenii fie urca fie coboara si nimeni n-are chef sa prinda semaforul.Cascadoriile incep cand vrea cineva sa faca stanga, de pe oricare sens. Ai de asteptat pana se face rosu si o tulesti inainte sa apuce cei din cartier sa se miste, fie o alergi putin si te rogi sa puna careva frana sau sa mearga mai incet.
Bun, eu veneam relativ ok, 50-60, si tocmai s-a facut rosu la noi, a dat verde la cartiere. Am vazut ca din cartierul din dreapta nu venea nimeni, aia din stanga semnalizau dreapta, am zis - asta-i momentul si ma bag destul de tare, cred ca 35-40. Masina stabila, se comporta bine fac dreapta la 90grade cu un 30-35 la ora dar nu vedeam nimic pe un unghi de 20-50grade din cauza foliei (mentionez ca-i o folie foarte deschisa la culoare, nu se cunoaste ca o am decat la o insepctie atenta, doar ca-i zgaraiata) si venind de pe strada luminata in zona intunecata... efectiv am facut o manevra ca liliacul. Am vazut un pustan care fugise peste strada la 3-4 metri de trecere, eram cu un ochi dupa el cand mai vad o mogaldeata de juma de metru fugind repede catre trotuar. Frana brusca, eram cu a 2-a, motorul nu s-a oprit si am reusit sa-l evit. Acu dau sa plec de pe loc, motorul turat la 2000 de unu singur. Socul electromecanic regleaza si turatia de ralenti, intr-o mica masura. Se pare ca nu i-a convenit manevra mea brusca fara apasarea ambreiajului si a devenit recalcitrant. Pana in parcare in fata blocului n-a vrut sa-mi lase motorul in pace, scadea turatia putin in sarcina, daca apasam ambreiajul cobora la 500 si dadea sa moara apoi repede urca in 2000 si tot asa. Am lasat-o in parcare putin pana s-a linistit. Am scris romanul asta cu o singura intamplare, pentru a explica un lucru. Desi iubesc carburatia, imi place cum sunt gandite carburatoarele, imi place senzatia si cum se aude motorul, imi place sa ma infund in pedala si s-o simt cum urca in turatie, pe atat de mult ma enerveaza cat de des pierde reglajele. Sunt convins ca-i de vina benzina, toate hartoapele de pe strazi care fac masina sa se zgaltaie in toate partile, si nu in ultimul rand .. pilotul. Incep sa-mi pierd rabdarea cu el si-l am abia de 2-3 luni. A dat frigul si nici nu mai stau asa pe capul lui ca inainte. Mi-ar place sa-mi cumpar o pisica, sa o am ca a doua masina, dar nu imi permit una acum, si mi-e cam frica de taxele pentru importuri care am inteles ca se modifica iar. Sunt ingrijorat si de faptul ca n-am euro pe urs. Concluzia e ca mi-as dori un motor mai nou, pe injectie, care sa mearga ok. Nu ma intereseaza restul masinii, imi place sa lucrez la ea, interior, exterior. As cauta o pisica, un 316i sau chiar 318i, dar intr-o stare jalnica, sa nu ma coste mult si s-o pun pe picioare. Ce parere aveti? Pot sa gasesc una inmatriculata care sa aiba doar motorul bun? PS: Am scris atat dar stiu ca vroiam sa mai pun niste intrebari... -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Dupa cum au zis colegii nostri de forum mai sus, am un 1.6 M40 '90, 160.000km, axa noua, tacheti noi, pastile noi,delcou nou,rotor nou,bujii noi,fise noi. Numai axa, tachetii si pastilele au fost ~350 de euro si au ~6000km de cand le pusesem. Ca sa poti sa-l montezi pe urs iti trebuie baia (am folosit-o ca sa pun motorul de pisoi pe a mea) un senzor de pe fulia din fatza si sonda de temperatura pentru ceas. Pe dyno motorul a scos 107hp din 100 stock.
![]() Daca maistrul cu electrica e priceput se face repede si fara bataie de cap. Daca e electrician de dacie....mai bine lasa-l. Acum revin la ce a zis Til, intr-adevar, e totusi un 1.6, nu e avion, racheta sau mai stiu eu ce cometa. De fugit fuge atat cat poate sa fuga un 1.6. De rusine in trafic sau pe autobahn-ul mioritic oricum nu te faci. 2.0 e cea mai proasta alegere. Consuma mult si nici nu fuge ceva nemaipomenit. Daca te hotarasti serios sa schimbi motorul trebuie sa te gandesti ce vrei de la masina: sa fuga, sa consume putin sau un compromis intre cele doua. Daca vrei sa fuga te asteapta 2.5 12v, 2.5 24v. La cel din urma o sa intampini probleme cu omologarea. Pe de alta parte poti sa te uiti la un 1.6 sau 1.8 M40 sau generatie mai noua, M43. Dar si la M43 cred va fi aceeasi problema cu omologarea. 1.6 si 1.8 M40 sufera de o boala cronica: ~140.000 se uzeaza axa cu came si incep sa bata tachetii, intai doar iarna, la rece si pe masura ce va trece timpul vor bate tachetii tot timpul. Problema asta am avut-o eu si de aceea am tot ansamblul acesta nou. Pe urs se poate omologa in conditii normale (si legale) doar un motor care a fost pus pe aceasta caroserie. Adica de la 1.6 carburatie pana la 2.5 12v. Sper sa te ajute hint-urile. ![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 9th August 2025 - 08:11 AM |