![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
Pentru ca motorul meu M5 e ca si vandut am hotarat sa pun pe masina un motor mai mic pe care sa pun TURBO.
![]() Am inteles ca pot sa scot mai mult de 340 cp (cat avea M5-ul). Voi ce parere aveti? Astept pareri si sfaturi ![]() Am pus niste filme cu e30 turbo... http://video.google.com/videoplay?do...19&q=turbo+bar http://video.google.com/videoplay?do...96&q=turbo+bar http://www.youtube.com/watch?v=UceTN5DhpRM...ted&search= Si un site... http://www.ticco.com/ This post has been edited by butcky: Dec 15 2006, 06:24 PM -------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
am atasat harta de compresor a compresorului care il am eu
"legenda": pe axa verticala este "pressure ratio", P motor/ P compresor, sau: cit trage motorul/ la cit sufla compresorul pe axa orizontala e volumul de aer livrat in m3/s - pleci de la cit aer are nevoie teoretic motorul la o anumita turatie, te duci pe liniile de ture ale compresorului si vezi cit ar fi PR, daca urmezi liniile oblice din harta, si trasezi din punctul de intersectie o linie verticala pana la axa de jos - vezi ce volum de aer intra efectiv in motor (daca ar fi destins) "insulele" concentrice din harta indica eficienta termica a comprimarii aerului cu acest compresor (ideal e sa stai in turele mari in centrul hartii) inca o chestie, compresorul are o cutie interna de viteze cu raport 10:1, deci, ca sa calculezi turele compresorului (impeller), inmultesti turatia motorului cu raportul de fulii, dupa care *10 ex: eu am raport de fulii de 1.55, deci, la 6.000rm impellerul are viteza de 6.000 * 1.55 * 10 = 93.000 rpm pe de alta parte, la 6.000 rpm, motorul trage 0.15 m3 de aer/ s; urcad pe linia de la 0.15 pana la 93.000 (turele compresorului) obtinem o PR de 2.0, deci o presiune de boost de 0.5bar (0.8/1.6) - plecand de la premiza ca eficienta volumetrica a motorului este de 0.8 la 6.000rpm (e aproximav calculata - dupa ceasul de boost/depresiune, iar la 6.000 in blana, fara compresor, presiunea din admisie este cam de 0.8) mai tb luat in calcul si pierderea de presiune din intercooler (sa zicem de 0.05bar) - si uite cum am 0.45bar boost/ 6.000rpm ... alt calcul e cu liniile oblice - daca urcam pe linia oblica, pornind de la 0.15m3/s, si din punctul de la 93.000rpm coboram drept, va rezulta un volum de aer de cca 0.22m3/s.
Attached File(s)
-------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 10th August 2025 - 11:44 AM |