butcky
Dec 15 2006, 06:23 PM
Pentru ca motorul meu M5 e ca si vandut am hotarat sa pun pe masina un motor mai mic pe care sa pun TURBO.

Cel mai sigur va fi un M20.
Am inteles ca pot sa scot mai mult de 340 cp (cat avea M5-ul). Voi ce parere aveti? Astept pareri si sfaturi
Am pus niste filme cu e30 turbo...
http://video.google.com/videoplay?do...19&q=turbo+barhttp://video.google.com/videoplay?do...96&q=turbo+barhttp://www.youtube.com/watch?v=UceTN5DhpRM...ted&search=Si un site...
http://www.ticco.com/
io'sŪ
Dec 15 2006, 06:36 PM
QUOTE (butcky @ Dec 15 2006, 06:23 PM)

Am inteles ca pot sa scot mai mult de 340 cp (cat avea M5-ul). Voi ce parere aveti? Astept pareri si sfaturi

chiar daca nu ajungi la 340 de cai dintr-un motor M20+turbo sa fi sigur ca performantele vor fi mai bune, motorul turbo are avantajul cuplului mare

,
nu pot sa-ti urez decat bafta... si ai grija ce faci
daca tot vrei sa faci o treaba, intereseaza-te de motorul BMW de F1 de prin anii '80, cel M10 turbo de 1350 de cai,

, poate faci vreo sfaraiala, cilindree mica/impozit mic/putere mare

, poate nu ajungi cu el la 1350cp dar la cateva sute (2-3) reusesti sa-l faci + ca M10 a fost pus pe urs si in felul asta nici nu o sa ai probleme la omologare
316i
Dec 15 2006, 06:45 PM
Ca sa ajungi sa scoti dintr-un 2.5 de 170hp (teoretic) _peste_ 340 de cai (pe dyno, nu din calcule facute la 12 noaptea pe hartie)inseamna o investitie majora, atat de bani cat si de timp. Cu alte cuvinte, o investitie de genul celei despre care citesti pe forumurile de afara in care explica niste oameni ca au bagat 3-4000mii (sau chiar mai mult) de euro intr-un motor. Un motor care merge mai mult de 500km fara sa-l schimbi. Ia si tu forumurile din afara la studiat (e30tech.com,bimmerforums.com) si vezi cat i-a costat pe aia, ce au facut, ce piese iti trebuie pentru ce vrei tu sa faci, ce probleme au avut, etc.
Un alt factor decisiv in capitolul "turbo+motor aspirat" il reprezinta mana de lucru, adica cine iti monteaza tot ansamblul corect, cu piesele _potrivite_ fara experimente romanesti din ciclul "n-are nimic, merge".
io'sŪ
Dec 15 2006, 06:53 PM
QUOTE (316i @ Dec 15 2006, 06:45 PM)

au bagat 3-4000mii (sau chiar mai mult)
sigur il duce mai muuuuulllttt!!! in afara de motor trebuie sa modifice: ambreiaj/cutie-viteze/cardan/punte spate/frane......acum nu-mi mai vin in minte altele
florin83
Dec 15 2006, 09:40 PM
BMW Turbo sau "proiectul M5".. acelasi scenariu..
butcky
Dec 15 2006, 10:19 PM
QUOTE (florin83 @ Dec 15 2006, 09:40 PM)

BMW Turbo sau "proiectul M5".. acelasi scenariu..
.gif)
kali
Dec 17 2006, 12:41 PM
QUOTE (florin83 @ Dec 15 2006, 09:40 PM)

BMW Turbo sau "proiectul M5".. acelasi scenariu..
.gif)
ce vorbesti dom'le - "proiectul M5" era o bagatela - ce-i aia sa plantezi un motor pe sasiu ?, acuma vorbim de un subiect pe care se poate discuta 2 ani de acum inainte inainte sa te apuci
lasand misto-ul, se pare ca din urs cu m20, cu turbo potrivit se poate face bolid ... mult succes ..
btw: care e targhetul tau de putere ? (banuiesc ca vrei sa pleci de la un M20B25)
316i
Dec 17 2006, 03:38 PM
vrea 340 de cai.
da_joint
Dec 17 2006, 09:48 PM
Presimt ca acesta va fi un topic luuuuuuuuuuuuuunnnnnnnngggggggg...........in care nu o s a se spuna mai nimik concret...
Buciiiiiiiii......vrem fapte frate,poze ,chestii ,socoteli.... ca de vorbeeee......
Eu unul iti doresc bafta la ce vrei tu insa ma indoiesc de reusita ,nu de alta da ai antecedente cu ///M-ul
Ionut
Dec 17 2006, 10:03 PM
de ce sunteti ma rai??? lasa-ti omul in pace sa-si faca damblaua...chiar daca nu va ajunge niciodata la puterea m5-ului decat prin modificari masive si multi bani(scuza-ma bucii dar nu te vad sa sa bagi 10000 de euro in masina aia - o mai vinzi de 2 ori si o rascumperi de 3) poate tosusi sa faca ceva frumos daca este ajutat si indrumat corect....asa ca eu il sustin ca vreau sa vad si eu un proiect terminat de el pana la urma...asa ca bucii, multa bafta...
da_joint
Dec 17 2006, 10:32 PM
daca t uiti mai bine si eu i-am urat bafta....parerea mea e ca daca ar baga banii de pe ///M in ursul IX ar iesi o masinuta misto
316i
Dec 17 2006, 11:52 PM
Nu suntem rai.

I s-a raspuns la nedumerire dupa care ne-am luat de miile lui de proiecte nici macar incepute.
n3o
Dec 20 2006, 02:18 PM
mai bine s38 decat turbo ... sunt mai multe sanse sa iasa din prima si sa traga cum vrea el...+ ca se stie deja montat s38 pe urs = o bestie ... sa vinzi motor de m5 si sa pui turbo , numai durata de timp pana la finalizare si reglajele interminabile il scot de tot din discutie, cat despre costul total al operatiei ..... mult superior "proiectului ///M 5. s38 rullz
florin83
Dec 20 2006, 02:32 PM
n-auzi ca vinde s38-ul?
oricum eu sunt curios ce vrei sa bagi atatia bani si timp (daca o sa bagi

) intr-o masina pe care in 2 luni o s-o bagi la dezmembrat?
Sorin
Dec 20 2006, 02:45 PM
n-ai auzit ca s38-ul sta de mult timp???
da_joint
Dec 20 2006, 02:54 PM
bai nene....asta merge fara placute d frana....si voi vb de turbo aici....c dracu....Bucii vine zapada frate....trece si tu in testament ca lasi IX-ul mie si lui Florin si vedem noi cum il impartim....
INTERCEPTOR
Dec 31 2006, 12:51 AM
draga butchy.lasa ne ca ne ai innebunit cu proiectele astea SF:p altceva ce mai visezi noaptea???
316i
Dec 31 2006, 01:51 PM
QUOTE (INTERCEPTOR @ Dec 31 2006, 12:51 AM)

altceva ce mai visezi noaptea???
Nu e buna intrebarea, o sa scrie un roman.
fomei goale calare pe ursi turbo
hanneman
Jan 4 2007, 08:42 PM
Salut!Si pe mine ma bate gandul sa incerc o conversie pe un M20 B27!Am chiuloasa si injectoarele de 2.5!Uite ce raspuns am primit de la Dog Tuning Oradea!
" ne-ar ajuta sa stim la ce o sa fie folosita masina.
ce pistoane are masina in ea ? serie ?
va putem oferi un kit turbo capabil de 500 cp pe motorul dvs. cu pistoane forjate (neincluse in pret) pentru 5700 - 6000 euro. pistoanele achizitionate deodata cu montarea kitului vi le putem oferi la 800 - 1200 euro in functie de aplicatie (montare inclusa).
cu acelasi kit pe motorul cu pistoane stock, la compresia care pe care o aveti va putem garanta 300 - 320 cp pentru toata ziua, iar ca stage 2 la boost putem urca la 400 cp pentru scurte perioade (pentru a nu afecta motorul).
daca sunteti interesat de kit, va putem trimite o lista completa de componente.
avem variante de kituri si mai ieftine si chiar si mai scumpe pentru puteri mai mari, dar nu vor include aceleasi componente, eventual indicati-ne un buget disponibil.
va multumim si asteptam raspunsul dvs."
Kit-ul cuprindea tot!Serpi custom inox,intercooler,turbina,furtunaraie etc!Daca te ajuta cu ceva poti sa ii contactezi!Bafta!
kali
Jan 11 2007, 08:38 AM
auu .. ce scoruri ...
din cite stiu eu, baietii lucreaza cu SDS (stand alone), si fac niste lucrari de tubulatra foarte ingrijite .. am vazut un reno' 5 facut de ei si arata foarte bine ..
pe de ata parte, am mari dubii ca pot scoate caii aia (400CP pe overboost) din motorul stock - chiar si pe reprize scurte (poate cu nitro
da_joint
Jan 11 2007, 10:00 AM
Cam ce ar presupune montarea unui compresor mecanic pe e30???stie careva???
Ionut
Jan 11 2007, 08:43 PM
pai ce sa presupuna....intai tre sa i-ei un compresor

, in al doilea rand un intercoler, apoi tubulatura, chipul se face destul de usor la tine, nu ai sonda lambda, asta nu stiu daca e un avantaj sau un dezavantaj....si c-am atat teoretic ca practic e alta chestie....dar in proiectele astea niciodata socoteala de la inceput nu o sa fie aceeasi cu socoteala din momentul in care proiectul se apropie de sfarsit...asa ca tre sa te gandesti bine ce vrei sa faci, cum si in ce fel....
316i
Jan 12 2007, 12:14 AM
e prost ca n-are lambda.

Si oricum la proiecte din astea ai nevoie de o sonda wideband.
comisaru
Jan 12 2007, 01:14 PM
Nu cred ca ai nevoie de intercooler pt. compresor, pentru ca aerul pe care compresorul il "baga" e aer rece, de-afara, pe care nu-l incalzeste nimic. La turbina, aerul e incalzit de turbina si poate ajunge la temperaturi comparabile cu gazele de pe evacuare; acolo e nevoie de intercooler.
Cel mai bine stie totusi kali, care "le viseaza"

.
George77
Jan 12 2007, 06:43 PM
"Aerul"ca si stare de agregare gazoasa atunci cand este supus presiunii se incalzeste ........
n3o
Jan 12 2007, 09:53 PM
se cere update de la domnul Butcky
kali
Jan 14 2007, 11:41 AM
pai se poate pune compresor mecanic pe orice motor ...
sunt citeva chestii de baza de la care tb sa pornesti - prima find "targhetul" de putere Vs existent ...
daca scontezi o crestere de pana la 50% - cam orice motorisca de bmw in mintile ei poate functiona fara probleme, fara nici o modificare interna ...
si apropo de celebra "decomprimare" : +1 pct la AFR e echivalent cu 0.3 CR coborat (asta functioneaza pana AFR-ul coboara pe la 10.5:1, dupa care incepi sa inneci motorul) ... asa ca daca poti imbogati klumea amestecul nu-i musai sa decomprimi motorisca ; de ex: la M50B20, CR=10.5:1, iar AFR -ul in ture e 11, deci ca si cum as fi decomprimat cu 1.11 (un fel de CR "ajustat" de 9.4:1 - ceea ce e super ok pt compresor mecanic centrifugal)
apropo de intercooler - e binevenit pe orice setup, mai ales daca vre-i sa-l faci din piese luate de pe alte troace si nu calculat expres pt motor ...
orice compresor incalzeste aerul comprimat (de fapt asta e unul din cele mai importante chestii care le afli din harta compresorului: eficienta termica functie de presiune si volumul de aer livrat ...)
kali
Jan 14 2007, 12:02 PM
mai e o chestie vis a vis de cum ai vrea sa traga masina - dac vrei boost de la ture joase/ medii, va trebui sa folosesti compresor volumetric (roots sau twin screw) - ambele au avantajul ca fac boost inca de pe la 2.000rpm, dar au "probleme" specifice: roots incalzeste bengos aerul livrat, iar twin screw desi este foarte eficient termic, e catastrofal de scump (de ex: cel mai ieftin e cam 1.200E (Lysholm 1200AX)- si este recomadat pt motoare de 1.6l - 1.8l pe care poate face cam 0.4 bar boost)
centrifugalele sunt cele mai eficiente termic si se si instaleaza cel mai usor (de ex nu necesita schimabarea pozitiei corpului de acc), dar au problema ca nu fac aproape deloc boost in ture joase/ medii .. ex, al meu face boost cam: 0.1bar/ 2.500, 0.3/ 4.500, 0.4/ 5.500, 0.5/ 6.400 (maxim) ... asa ca pana pe la 4.000, abia simti compresorul ..
kali
Jan 14 2007, 12:28 PM
am atasat harta de compresor a compresorului care il am eu
"legenda":
pe axa verticala este "pressure ratio", P motor/ P compresor, sau: cit trage motorul/ la cit sufla compresorul
pe axa orizontala e volumul de aer livrat in m3/s - pleci de la cit aer are nevoie teoretic motorul la o anumita turatie, te duci pe liniile de ture ale compresorului si vezi cit ar fi PR, daca urmezi liniile oblice din harta, si trasezi din punctul de intersectie o linie verticala pana la axa de jos - vezi ce volum de aer intra efectiv in motor (daca ar fi destins)
"insulele" concentrice din harta indica eficienta termica a comprimarii aerului cu acest compresor (ideal e sa stai in turele mari in centrul hartii)
inca o chestie, compresorul are o cutie interna de viteze cu raport 10:1, deci, ca sa calculezi turele compresorului (impeller), inmultesti turatia motorului cu raportul de fulii, dupa care *10 ex: eu am raport de fulii de 1.55, deci, la 6.000rm impellerul are viteza de 6.000 * 1.55 * 10 = 93.000 rpm
pe de alta parte, la 6.000 rpm, motorul trage 0.15 m3 de aer/ s; urcad pe linia de la 0.15 pana la 93.000 (turele compresorului) obtinem o PR de 2.0, deci o presiune de boost de 0.5bar (0.8/1.6) - plecand de la premiza ca eficienta volumetrica a motorului este de 0.8 la 6.000rpm (e aproximav calculata - dupa ceasul de boost/depresiune, iar la 6.000 in blana, fara compresor, presiunea din admisie este cam de 0.8)
mai tb luat in calcul si pierderea de presiune din intercooler (sa zicem de 0.05bar) - si uite cum am 0.45bar boost/ 6.000rpm ...
alt calcul e cu liniile oblice - daca urcam pe linia oblica, pornind de la 0.15m3/s, si din punctul de la 93.000rpm coboram drept, va rezulta un volum de aer de cca 0.22m3/s.
da_joint
Jan 14 2007, 12:29 PM
Sorin
Jan 14 2007, 02:14 PM
multi multi bani si sa-ti modifici admisia ca sa ai loc
kali
Jan 16 2007, 07:48 AM
QUOTE (da_joint @ Jan 14 2007, 12:29 PM)

la +20 - 30% si sa traga de jos, singura optiune viabila este un roots (de exemplu un EATON - pe care in gasesti pe MB C20 sau C23 Kompressor)
din auzite, unul in mintile lui se gaseste pe la 400E la dezmembrari ...
pe de alta parte, compresorul de mercedes are fulie cu ambreiaj electromagnetic de fabrica si il poti folosi fie tot timpul, fie numai la sarcina maxima (cum folosesc eu acum centrifugalul)
un alt subiect la compresoarele volumetrice (cum ar fi roots) e ca daca nu sunt invirtite nu lasa sa treaca aerul prin ele - deci, daca nu relochezi corpul de acc, iti va trebui obligatoriu un by-pass la nivelul tubulaturii din admisie (preferabil tot o clapeta de by-pass electrica de MB - mai e si asta vreo 200E, dar se pot gasi si solutii mai ieftine ..); daca pui corpul de acc inaintea compresorului, vei invirti compresorul permanent - si vei avea boost si la sarcini partiale (asta iti va crea o grmada de batai suplimentare de cap cu setarea amestecului in close loop ...)
tinind cont ca roots sun compresoare care incalzesc puternic aerul, un intercooler este recomandat - de preferat unul de pe o masina turbo care sa faca aproximativ caii la care vrei tu sa ajungi, de ex: 170*1.3 = 221, poti folosi unul de Iveco turbodiesel sau de pe un C20LET - Z20LET (Opel calibra Turbo, Opel Astra Bertone), sau Golf GTI, ceva de genul asta ..
daca vrei sa te apuci de calcule - te ajut cu cea mai mare placere, dar, asa cum zicea si Sorin - nu e o chestie foarte ieftina - cred ca 2.000-2.500E e un buget rezonabil pt un setup klumea (incluzand aici si Unichip-ul, tubulatura, 1-2 injectoare suplimentare sau injectoare mai mari in rampa, cureaua pt antrenarea compresorului, fitig-uri, etc ..)
kali
Jan 16 2007, 09:50 PM
btw - ma uitam azi pe E-Bay dupa niste Rotrex-uri (au inceput sa-mi fileze lampile dupa un compresor mai mare .. si dupa ce am vazut ca Rotrex face compresoarele pt Konnisegg - mi se pare un producator interesant ... din pacate pretul de fabrica de cca 1.900E/ unit e cam piperat ...) si am vazut un EATON de pe un slk 230 kompressor la 195USD (buy it now), asa ca e posibil sa se poata si mai ieftin decit estimarile de mai sus ...
TiL
Jan 25 2007, 04:01 PM
da_joint, in locul tau as cauta o galerie cu turbina de 524/324td si as monta-o pe masina. Ai avea nevoie sa modifici putin traseul de evacuare (sau sa pui unul de td, cred ca ai putea sa scapi fara sa schimbi galeria de admisie, nu te mai chinui sa montezi ditamai compresorul... pe ansamblu iesi mult mai ieftin, cred.
E un motor de td cam muci de vanzare, ai putea sa-i folosesti galeria, iar turbina - la reparat. Daca iti da galeria + turbina in 2-3 mil, plus max 12 mil reparatia, ajunge 15 mil. Dupa care te apuci de "manareli". Vezi pe site-urile din state, multi ursari au inceput tuningul cu galeria de 524td. Unii au mers chiar mult mai departe... turbine mari capabile de 1.5bar boost

. Dar pentru asta trebuie sa schimbi totul in motor.
316i
Jan 25 2007, 04:41 PM
Cu turbina de 324td nu rezolvi absolut nimic.
TiL
Jan 25 2007, 04:59 PM
Adica e diferenta intre turbina de pe E28 si cea de pe E30? Sau in general, cu turbina de tedeu nu rezolvi nimic?
316i
Jan 25 2007, 07:39 PM
Cu turbina de td in general. Au mai fost incercari triste.
io'sŪ
Jan 25 2007, 09:19 PM
era un user prin alte parti (BMWC**

care cica avea turbina de tedeu pe motor M20b25 si era ff multumit, era din constanta tipul, a pus si niste poze la un moment dat
sa nu ma puneti sa va dau link ca e mult de atunci si n-am chef sa stau sa caut
PS: eu cred ca merge (un timp) daca nu fortezi presiunea, cred ca daca o lasi in 0,3-0,4 bar e ok
TiL
Jan 26 2007, 02:26 PM
Da, a fost si la noi pe forum tipul, din cate-mi amintesc avea 2,3 nu 2,5. Dar l-a speriat Kali cu calculele lui

Turbina pusa peste motor, fara alte complicatii si era multumit.
Eu cred ca poti face ceva minuni folosind turbina de td, fara sa te coste prea mult. Am mai vazut pe net si posesori de urs din state cu turbo de td care erau multumiti. Daca vrei sa-l forjezi, trebuie sa te gandesti la schimbari in motor. Partea buna la ix e ca radiatorul de ulei e stock

Iar consumul in oras poate sa scada, pentru ca daca vrei poti sa mergi frumos fara sa-l turezi, pentru ca ajuta (e adevarat, foarte putin) chiar si la 1000rpm. De cand am facut turbina la troaca, merg mai linistit in oras, schimb pe la 1500rpm, chiar cand incepe turbina sa-si faca treaba.
George77
Jan 28 2007, 10:33 PM
Deci se simte Til de cand ti-ai facut turbina,trage mai bine???Acum intra mai repede adica normal???
TiL
Jan 29 2007, 01:30 PM
Pai, Forjel, cel mai mult se simte la turatii joase, trage mai liniar, nu mai trebuie s-o turez ca sa traga acceptabil. Ma asteptam la mai mult, dar totusi e un diesel obosit cu compresie nasoala... Despre presiunea in admisie nu-sh ce sa zic. Daca pui mana pe furtun si o turezi face cam ca acum un an, cand nu erai prea multumit. Cel mai bine caut un manometru sa vad exact cum sta treaba.
Oricum, exista niste chestii evidente:
- dupa ce am pus turbina trage mai bine in ture joase,
- nu mai scotea fum deloc, cu toate ca eu credeam ca aveam debitul in pompa cam mare. Asa ca mi-am permis sa-l mai maresc putin

Acum scoate putin fum.
- nu mai arunca ulei pe-afara, o sa ma uit sa vad cum sta treaba in admisie.
Trebuie sa schimb
furtunul 20 pentru ca e destul de crapat la capete si poate pierde presiune.
Am mai scris despre turbina reparata aici:
http://BMWZone.ro/forums/index.php?s=&...ost&p=40250
George77
Jan 30 2007, 05:10 PM
E,oricum furtunul tau era si tare si nu iti dadeai seama ca lumea cand incepe sa bage ,oricum in afara de ai mai da debit la motorina nu cred ca ii mai poti face ceva cu modelul ala de turbina pt ca daca este sa intre in over boost intra poate la 5000 de ture unde nu te intereseaza sa mergi cu motorul ,de atins turatia poate dar oricum de acolo in sus nu mai renteaza ca incepe sa se plafoneze.Asta este naspa la motoarele alea cred ,o turbina cu compresorul mai mare ar fi o chestie ca sa bage mai devreme si sa obtii over boost in turatii mai joase sa ai rezerve de boost.Eu ma intreb care este diferenta intre turbina ta si una de pe 324 td ca sti ca sunt diferite .dar ce am observat ca la 324 td turbina este mai mica deci poate ca incepe sa bage mai devreme.
TiL
Jan 30 2007, 05:19 PM
Da, tot ce pot face e sa schimb turbina. Si nu cred ca am chef sa ma complic. Turbina asta mi se pare destul de "rigida", adica isi schimba turatia instant odata cu turatia motorului, poate de-asta nici nu o aud sa fluiere atunci cand reduc brusc turatia.
Intr-adevar, furtunul ala e destul de teapan, mai ales acum cand e frig... asa ca nu poti simti presiunea in el doar prin presare.
Debitul l-am redus dimineata, ca nu-mi placea cum mergea masina la turatii joase, tremura si scotea si ceva fum. In plus, probabil din cauza debitului marit avea putere inca de la turatii joase si nu prea mai simteam boostul turbinei. Sigur ca el exista, dar ca feeling era=0.
Acum merge frumos, nu dardaie si trage acceptabil. Mult mai bine decat alte dizeluri din vremea aia, oricum.
Deci un lucru ma mai oftica la turbina asta: nu intra in overboost

Ce bune ar fi doua turbinute puse la cate trei cilindri
George77
Jan 31 2007, 06:43 PM
Ba intra ,stiu ca am incercat-o eu o data dar intra aproape de limita de turatie,nu mai ti minte cand o tot turam si lasa un munte de fum??
Sorin
Jan 31 2007, 10:11 PM
off mai til ai grija ca nu ai masina de curse si daca tii turbina aproape de overboost nu prea ii faci bine
regleaza-o normal ca e cel mai bine
George77
Feb 1 2007, 05:05 AM
pai nu a dereglat nimic ,doar ca nu are suficient surplus de debit pt a forma overboostadica pt a trece de presiunea setata de micii ingineri
E adevarat ca dereglasem debitul de motorina, dar l-am redus, e doar foarte putin dopat acum. Si sunt multumit
butcky
Feb 4 2007, 03:27 PM
Un magazin din USA!
kali
Feb 4 2007, 04:59 PM
bine ca n-avem si noi asa ceva ... ca sa ne mai ramana si noua ceva de mancare

)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.