![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
||
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Stim cu totii celebrele trei liniute ale ceasului de temperatura. De asemeni mai stim ca in mod normal acul trebuie sa stea cam pe mijloc, intre prima si a treia linie, cit mai aproape de a doua. Dar ce semnificatie au aceste linii in grade C? -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
||
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Comisaru, exista sigur pe undeva pe blocul motor un surub/buson ceva de golit, dar eu nu l-am nimerit, era destul de intuneric atunci cand l-am montat la loc. Deci tot ce a iesit din motor a iesit cand am scos termostatul si celalalt furtun din partea de jos. Maine pe lumina am sa mai arunc o privire, fara sa-l mai golesc inca o data, ca i-am pus antigel cu apa deja.
316i, am sa caut pe la cineva un radiator similar, deocamdata stiu un singur urs in iasi cu acelasi model, al lui Jorjel. Sper sa nu ma insel. In functie de cum are si el timp, am sa incerc sa-l montez. Cat despre afirmatia cum ca ar fi din aluminiu, nu ma pronunt. Recunosc, e destul de usor, dar pare aliaj sau chiar tabla. Cat despre oxidare la exterior.. Sincer dupa ce l-am spalat arata foarte bine, negru. Nici o urma de oxidare si nici nu are/avea ceva semnificativ in sita de aerisire, ca sa pot spune ca obstructiona trecerea aerului. Interiorul, cat am putut vedea la fel se prezinta destul de bine, fara urme de rugina sau oxidare. Ca fapt divers, stiu ca sunt radiatoare pentru E30 M3 din aluminiu aftermarket. Nu prea stiu cu astea originale cum e. O fi aluminiu, nu zic nu, dar am mari indoieli. Acum nu mai stiu ce sa spun, indicatorul de la temperatura apei are acelasi comportament, adica sta peste jumate, uneori chiar merge pana la penultima linie, cea de 120 parca. Aici incep eu sa-mi ridic un semn de intrebare, pentru ca am scos busonul de la vasul de expansiune cand motorul era pornit, cu indicatorul la 120grade, si n-a iesit abur, n-a facut nimic special. Poate ca ar trebui sa ma gandesc si la un senzor care e putin dereglat. Totusi caldura in masina si ridicarea acului cand e inchisa ma pun intr-o dilema completa. In alta ordine de idei, mai exista o mica problema. Vecinul meu care ma ajuta la montat/demontat, a dat peste un buson iesit in afara, pe partea dreapta. L-a demontat, crezand ca pe acolo se poate scoate apa. Era evident ca nu, pentru ca era prea sus. Practic o teava relativ scurta cu un surub in capat. Nu mica i-a fost mirarea cand a descoperit un arc sub surub si ulei. Ok, l-a pus la loc. Am pus apa cu antigel, iar acum motorul scoate un zgomot ciudat, care nu-l facea inainte de operatiunile de azi. Ieri chiar l-am ascultat si suna foarte bine. Acum zgomotul normal al motorului e insotit de un zgomot mai inalt, ca un clinchet, cu o perioada bine determinata, relativa cred la turatia motorului. Nu mi-a dat prin cap s-o turez putin sa vad daca se modifica. Plus de asta am impresia ca se mai aude un harsait de fond, slab, dar ca si cum .. nu stiu, parca n-ar face ok ungerea undeva si s-ar freca doua bucati de metal. Asta e al doilea zgomot si l-am detectat mai greu. Oricum, nu-mi place si sunt destul de sigur ca ieri nu facea asa. Intrebarea mea este: sunt paranoic sau schimbarea antigelului si/ sau desfacerea acelui surub sunt cauzele? Masina merge la fel ca intainte, si din habitaclu nu se aude vreo diferenta. Lucian spunea ca s-ar putea sa fie o problema acolo.. Mi-a spus chiar de 2-3 ori pentru ce e surubul, dar reusesc la ora asta sa-mi aduc aminte. Cred ca sunt si putin obosit. -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 25th June 2025 - 05:05 PM |