IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Roti inguste sau mai late?, ... cat de late? dar inalte? si cum trage?
comisaru
post Oct 5 2006, 06:57 PM
Post #1


73% BMW corupt
****

Group: Insiders
Posts: 746
Joined: 21-December 05
From: Ploiesti
Member No.: 135



Eu acum am 195/55/15 pe fata si 195/60/15 pe spate si-as vrea sa-mi pun pe spate 215/50 sau 55, dar nu stiu daca mai trag de ele cum trebuie cei 90 de cai ai mei.
Bine, as vrea mai late si pe fata, dar nu am servo si...
Cam cat de tare se simte la volan diferenta de latime de la 195 la 205?


--------------------
316
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
iulian325
post Nov 25 2006, 09:11 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,511
Joined: 25-May 06
From: IASI
Member No.: 307
Car: -
Engine: -



am folosit mai multe marci /dimensiuni de penuri
in general in functie de buget smile.gif , suprafata de rulare , conditii meteo
nu prea am respectat niciodata ce e recomandat pt simplu fapt ca am intereseaza aspectul dinamic nu cel economic si cu atit mai putin cel estetic...
pt asfalt uscat- normal vara - folosesc pneuri care sa puna cit mai multa guma pe asfalt(chiar daca sunt de 205 conteaza si modelul - de evacuare a apei- care il au) ; nu sunt interesat de demaraj insa vreau stabilitate in curbe (cele mai bune sunt pneurile joase care se torsioneaza putin) respectiv o buna frinare;
mai dificil e pe asfalt umed cind un pneu lat nu te ajuta- e nevoie de un pneu cu o buna evacuare a apei(modelul in v e perfect- apoi cel asimetric de la pirelli)
pt macadam/noroi folosesc un pneu mai ingust si mai inalt 185/70 sau 75 cu presiune un pic scazuta 1.8 sau 1.9; daca noroiul e mai adinc scad presiunea pina la 1.5
iarna folosesc un pneu asemanator la dimensiunicu cel de noroi- doar ca de iarna, acestea contin silicati(cred), iar la remperaturi saczute nu se plastifiaza ca un pneu de vara; pe zapada nu e nevoie de pneuri late ci pneuri inguste pt a ajunge cit mai rapid la suprafata aderenta de sub stratul de zapada(vezi cazul tico- masinuta e foarte sprintene pe zapada! )
daca am scris neadevaruri- scuze- insa cred in ele smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post Nov 25 2006, 09:16 PM
Post #3


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp



O sinteza la ce s-a scris sau la ce nu s-a scris:

latimea pneurilor nu influenteaza consumul ! pt cine nu ma crede pe cuvant o sa explic.

Aderenta creste (~d.p.) cu latimea gumelor (functie de diferenta de inaltime)

Daca vreti sa nu se schimbe comportamentul masinii (ex. consumul) odata cu schimbarea inaltimii rotilor,
schimbati si diferentialul cu unul cu raport mai mic/mare dupa caz.

Iulian, perfect de acord cu tine, mai putin aici:
QUOTE (iulian325 @ Nov 25 2006, 09:11 AM) *
pe zapada nu e nevoie de pneuri late ci pneuri inguste pt a ajunge cit mai rapid la suprafata aderenta de sub stratul de zapada
suprafata de sub stratul de zapada e de cele mai multe ori gheata, deci e de preferat sa nu ajungi acolo. Si ca sa nu ajungi acolo ai nevoie de pneuri cu o aderenta cat mai mare -> cat mai late.

QUOTE (akajohn @ Nov 24 2006, 09:32 PM) *
NU SE RECOMANDA DIMENSIUNI MAI MARI DE 3% DECAT CELE DATE DE PRODUCATOR (in latime sau inaltime).

tu spui ca un pneu mai lat decat cel de fabrica nu va opri masina mai repede ? cine stabileste acei 3% ?

This post has been edited by Rotti: Nov 25 2006, 09:25 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akajohn
post Nov 26 2006, 08:52 PM
Post #4


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 329
Joined: 16-November 05
Member No.: 99
Car: e46 316i
Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP



QUOTE (Rotti @ Nov 25 2006, 09:16 PM) *
tu spui ca un pneu mai lat decat cel de fabrica nu va opri masina mai repede ? cine stabileste acei 3% ?


pai pe zapada cu siguranta pneul mai lat nu va opri mai repede... iar acei 3% se refera la inaltimea rotii... acest parametru e dat de fabricanti...


--------------------
e46 316i 1895 cmc M43B19 black
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- comisaru   Roti inguste sau mai late?   Oct 5 2006, 06:57 PM
- - Sorin   de simtit se simte la volan iar de tras o sa traga...   Oct 5 2006, 07:02 PM
- - comisaru   Eu nu-nteleg un lucru: mie mi s-ar parea normal ca...   Oct 5 2006, 08:57 PM
|- - 316i   QUOTE (comisaru @ Oct 5 2006, 09:57 PM) E...   Oct 5 2006, 09:18 PM
||- - Darren   QUOTE (316i @ Oct 5 2006, 10:18 PM) Cine ...   Oct 6 2006, 04:01 PM
||- - ve   QUOTE (Darren @ Oct 6 2006, 04:01 PM) For...   Nov 8 2006, 01:53 PM
|- - Viper05   QUOTE (comisaru @ Oct 5 2006, 09:57 PM) E...   Oct 5 2006, 10:05 PM
- - florin83   QUOTE (comisaru @ Oct 5 2006, 07:57 PM) C...   Oct 5 2006, 09:12 PM
- - Sorin   de simtit se simte dar este un fin directia o sa -...   Oct 6 2006, 06:21 AM
- - 316i   Sorin>Pardon, eu am zis mine. Nu am luat in cal...   Oct 6 2006, 10:58 AM
|- - Sorin   QUOTE (316i @ Oct 6 2006, 11:58 AM) Sorin...   Oct 6 2006, 11:03 AM
- - 316i   Directia normal ca merge mai greu cand pui roti ma...   Oct 6 2006, 04:35 PM
- - Darren   Subiectul principal al postului meu era despre leg...   Oct 6 2006, 05:48 PM
- - florin83   cati litrii de lichid atf trebuie pt servodirectie...   Oct 18 2006, 09:18 PM
- - 316i   Sub un litru.   Oct 18 2006, 10:11 PM
- - iulian325   fizic exprimarea e aiurea   Nov 8 2006, 02:07 PM
- - TiL   QUOTE (Darren @ Oct 6 2006, 04:01 PM) For...   Nov 8 2006, 03:37 PM
- - florin83   asta e valabil doar la 325ix? ca parca asa se che...   Nov 8 2006, 04:57 PM
- - ve   "forta de frecare la rostogolire" se num...   Nov 8 2006, 05:40 PM
- - comisaru   Treaba e ca "fizic exprimarea e aiurea"....   Nov 9 2006, 12:15 AM
- - 84 HOT   Voi stiti cu X-urile EU la e28 am trecut de pe ...   Nov 13 2006, 02:14 PM
- - Shark   Vroiam si eu sa discut mai multe cu privire la con...   Nov 24 2006, 02:36 PM
- - Darren   Acum am vazut discutia.. QUOTE (ve @ Nov 8 2...   Nov 24 2006, 04:53 PM
- - florin83   RE: Roti inguste sau mai late?   Nov 24 2006, 04:57 PM
- - 316i   Ca tot e la moda.   Nov 24 2006, 06:11 PM
- - TiL   QUOTE (Darren @ Nov 24 2006, 04:53 PM) Ac...   Nov 24 2006, 07:28 PM
- - CAT   daca ajuta la ceva: am pus 255 / 40 /17 fata de ...   Nov 24 2006, 08:11 PM
|- - akajohn   in principiu rotile mai late sau mai mari maresc c...   Nov 24 2006, 09:32 PM
- - florin83   am avut mai multe dimensiuni pe masina.. 195/65/14...   Nov 24 2006, 09:59 PM
- - iulian325   am folosit mai multe marci /dimensiuni de penuri i...   Nov 25 2006, 09:11 AM
|- - Rotti   O sinteza la ce s-a scris sau la ce nu s-a scris: ...   Nov 25 2006, 09:16 PM
|- - florin83   QUOTE (Rotti @ Nov 25 2006, 09:16 PM) lat...   Nov 25 2006, 09:27 PM
|- - akajohn   QUOTE (Rotti @ Nov 25 2006, 09:16 PM) tu ...   Nov 26 2006, 08:52 PM
- - iulian325   rotti stii cu ce gume se alearga in wrc pe zapada...   Nov 25 2006, 10:10 PM
|- - Rotti   QUOTE (florin83 @ Nov 25 2006, 09:27 PM) ...   Nov 25 2006, 11:12 PM
- - florin83   or stii ei ceva   Nov 25 2006, 11:26 PM
- - Darren   Pe suprafete alunecoase (zapada, gheatza, polei) e...   Nov 26 2006, 12:08 AM
- - Rotti   Darren m-ai convins   Nov 26 2006, 12:34 PM
- - iulian325   tare darren   Nov 26 2006, 09:25 PM
- - George77   Lucrurile sunt un pic cu dus si intors,adica un ca...   Nov 26 2006, 10:44 PM
- - iulian325   Dunlop Snow Tires 175 65R 15 foarte bune!   Nov 27 2006, 07:48 PM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 12th July 2025 - 05:07 PM