IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Roti inguste sau mai late?, ... cat de late? dar inalte? si cum trage?
comisaru
post Oct 5 2006, 06:57 PM
Post #1


73% BMW corupt
****

Group: Insiders
Posts: 746
Joined: 21-December 05
From: Ploiesti
Member No.: 135



Eu acum am 195/55/15 pe fata si 195/60/15 pe spate si-as vrea sa-mi pun pe spate 215/50 sau 55, dar nu stiu daca mai trag de ele cum trebuie cei 90 de cai ai mei.
Bine, as vrea mai late si pe fata, dar nu am servo si...
Cam cat de tare se simte la volan diferenta de latime de la 195 la 205?


--------------------
316
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
CAT
post Nov 24 2006, 08:11 PM
Post #2


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 636
Joined: 7-January 06
From: B A C A U
Member No.: 150



daca ajuta la ceva:

am pus 255 / 40 /17
fata de 235 /45 /17 consumul a crescut cu aproape 1 litru, in rest nu simt diferente la cum trage masina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akajohn
post Nov 24 2006, 09:32 PM
Post #3


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 329
Joined: 16-November 05
Member No.: 99
Car: e46 316i
Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP



in principiu rotile mai late sau mai mari maresc consumul... proportional insa rotile mai mari maresc consumul mai mult decat cele late... sa calculam frecarea dintre sol si roata e foarte dificil pentru ca odata cu suprafata marita datorita latimii rotii scade greutatea pe cm patrat de contact deci per total ajungi cam tot pe acolo insa eu cred ca diferentele vin si de la greutatea pneurilor (care chiar daca variaza intre diferite modele cu maxim 500-600 de grame) si de la profilul lor... Cel mai interesant este ca pneurile se comporta diferit in functie de dimensiuni chiar daca profilul e acelasi... Blocurile si dimensiunile blocurilor componente ale anvelopei reactioneaza diferit la contactul cu solul in functie de dimensiuni...

Daca roata e mai mare (adica diametrul e mai mare) consumul creste pentru ca de fapt cuplul real transmis la sol de masina scade... si el scade cu procentul cu care e mai mare roata noua decat cea veche... Daca ai o diferenta de 2% in plus la roti automat ai un cuplu real pus la sol cu minim 2% mai mic (in loc de 150 Nm mai ai 147 Nm in cel mai bun caz pentru ca de fapt e vorba de un calcul mai complicat legat de parghii pentru ca de fapt punand o roata mai mare forta de frecare care actioneaza asupra masinii in mod normal se inmulteste cu lungimea parghiei adica raza noua a rotii)... Per total la roata mai inalta ai demaraj mai lent, viteza maxima ceva mai mare (automat ai o eroare mai mica la vitezometru) si un consum mai mare de benzina/ motorina... din experienta proprie (am pus cauciucuri 205/60/16 pe masina in loc de 205/55/16) consumul a crescut cu 1 litru la acelasi stil de condus insa am un confort mai bun ptr ca balonul e mai mare la cauciucuri si nu simt toate gropile si marginile... de aia am si jantele destul de intacte dupa 1 an jumate in Bucale cu ele...wink.gif

desigur foarte multi ar pune roti mai mici ca sa aiba un cuplu real mai mare la sol dar atunci apare problema transmiterii eficiente a puterii pe sol... in cazul unui chiptunning eu as recomanda punerea unor roti mai inalte pentru o transmitere eficienta a puterii la sol mai degraba decat late... desigur cel mai bun compromis este o combinatie intre acestea 2... am mentionat asta pentru ca am mai vazut o discutie cu cineva care chiptunase un VW-Golf foarte agresiv si ii dadea scart si in a 3-a... omul dorea sa puna niste cauciucuri mai late ptr aderenta dar pana la urma a pus si unele mai inalte cu foarte putin si mai late... per total comportamentul a fost mult imbunatatit puterea pusa la sol fiind mai mare (cuplul real)...


Si foarte important: modificarea cauciucurilor afecteaza modul de franare al masinii... NU SE RECOMANDA DIMENSIUNI MAI MARI DE 3% DECAT CELE DATE DE PRODUCATOR (in latime sau inaltime). sistemul de franare este foarte afectat de aceste schimbari pentru ca fortele care se transmit dinspre sol spre masina si care trebuiesc controlate de frana la franare sunt mai mari si asta creeaza tensiune suplimentara pe frane...


--------------------
e46 316i 1895 cmc M43B19 black
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- comisaru   Roti inguste sau mai late?   Oct 5 2006, 06:57 PM
- - Sorin   de simtit se simte la volan iar de tras o sa traga...   Oct 5 2006, 07:02 PM
- - comisaru   Eu nu-nteleg un lucru: mie mi s-ar parea normal ca...   Oct 5 2006, 08:57 PM
|- - 316i   QUOTE (comisaru @ Oct 5 2006, 09:57 PM) E...   Oct 5 2006, 09:18 PM
||- - Darren   QUOTE (316i @ Oct 5 2006, 10:18 PM) Cine ...   Oct 6 2006, 04:01 PM
||- - ve   QUOTE (Darren @ Oct 6 2006, 04:01 PM) For...   Nov 8 2006, 01:53 PM
|- - Viper05   QUOTE (comisaru @ Oct 5 2006, 09:57 PM) E...   Oct 5 2006, 10:05 PM
- - florin83   QUOTE (comisaru @ Oct 5 2006, 07:57 PM) C...   Oct 5 2006, 09:12 PM
- - Sorin   de simtit se simte dar este un fin directia o sa -...   Oct 6 2006, 06:21 AM
- - 316i   Sorin>Pardon, eu am zis mine. Nu am luat in cal...   Oct 6 2006, 10:58 AM
|- - Sorin   QUOTE (316i @ Oct 6 2006, 11:58 AM) Sorin...   Oct 6 2006, 11:03 AM
- - 316i   Directia normal ca merge mai greu cand pui roti ma...   Oct 6 2006, 04:35 PM
- - Darren   Subiectul principal al postului meu era despre leg...   Oct 6 2006, 05:48 PM
- - florin83   cati litrii de lichid atf trebuie pt servodirectie...   Oct 18 2006, 09:18 PM
- - 316i   Sub un litru.   Oct 18 2006, 10:11 PM
- - iulian325   fizic exprimarea e aiurea   Nov 8 2006, 02:07 PM
- - TiL   QUOTE (Darren @ Oct 6 2006, 04:01 PM) For...   Nov 8 2006, 03:37 PM
- - florin83   asta e valabil doar la 325ix? ca parca asa se che...   Nov 8 2006, 04:57 PM
- - ve   "forta de frecare la rostogolire" se num...   Nov 8 2006, 05:40 PM
- - comisaru   Treaba e ca "fizic exprimarea e aiurea"....   Nov 9 2006, 12:15 AM
- - 84 HOT   Voi stiti cu X-urile EU la e28 am trecut de pe ...   Nov 13 2006, 02:14 PM
- - Shark   Vroiam si eu sa discut mai multe cu privire la con...   Nov 24 2006, 02:36 PM
- - Darren   Acum am vazut discutia.. QUOTE (ve @ Nov 8 2...   Nov 24 2006, 04:53 PM
- - florin83   RE: Roti inguste sau mai late?   Nov 24 2006, 04:57 PM
- - 316i   Ca tot e la moda.   Nov 24 2006, 06:11 PM
- - TiL   QUOTE (Darren @ Nov 24 2006, 04:53 PM) Ac...   Nov 24 2006, 07:28 PM
- - CAT   daca ajuta la ceva: am pus 255 / 40 /17 fata de ...   Nov 24 2006, 08:11 PM
|- - akajohn   in principiu rotile mai late sau mai mari maresc c...   Nov 24 2006, 09:32 PM
- - florin83   am avut mai multe dimensiuni pe masina.. 195/65/14...   Nov 24 2006, 09:59 PM
- - iulian325   am folosit mai multe marci /dimensiuni de penuri i...   Nov 25 2006, 09:11 AM
|- - Rotti   O sinteza la ce s-a scris sau la ce nu s-a scris: ...   Nov 25 2006, 09:16 PM
|- - florin83   QUOTE (Rotti @ Nov 25 2006, 09:16 PM) lat...   Nov 25 2006, 09:27 PM
|- - akajohn   QUOTE (Rotti @ Nov 25 2006, 09:16 PM) tu ...   Nov 26 2006, 08:52 PM
- - iulian325   rotti stii cu ce gume se alearga in wrc pe zapada...   Nov 25 2006, 10:10 PM
|- - Rotti   QUOTE (florin83 @ Nov 25 2006, 09:27 PM) ...   Nov 25 2006, 11:12 PM
- - florin83   or stii ei ceva   Nov 25 2006, 11:26 PM
- - Darren   Pe suprafete alunecoase (zapada, gheatza, polei) e...   Nov 26 2006, 12:08 AM
- - Rotti   Darren m-ai convins   Nov 26 2006, 12:34 PM
- - iulian325   tare darren   Nov 26 2006, 09:25 PM
- - George77   Lucrurile sunt un pic cu dus si intors,adica un ca...   Nov 26 2006, 10:44 PM
- - iulian325   Dunlop Snow Tires 175 65R 15 foarte bune!   Nov 27 2006, 07:48 PM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 8th July 2025 - 12:33 AM