![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Eu acum am 195/55/15 pe fata si 195/60/15 pe spate si-as vrea sa-mi pun pe spate 215/50 sau 55, dar nu stiu daca mai trag de ele cum trebuie cei 90 de cai ai mei.
Bine, as vrea mai late si pe fata, dar nu am servo si... Cam cat de tare se simte la volan diferenta de latime de la 195 la 205? -------------------- 316
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
daca ajuta la ceva:
am pus 255 / 40 /17 fata de 235 /45 /17 consumul a crescut cu aproape 1 litru, in rest nu simt diferente la cum trage masina. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP ![]() |
in principiu rotile mai late sau mai mari maresc consumul... proportional insa rotile mai mari maresc consumul mai mult decat cele late... sa calculam frecarea dintre sol si roata e foarte dificil pentru ca odata cu suprafata marita datorita latimii rotii scade greutatea pe cm patrat de contact deci per total ajungi cam tot pe acolo insa eu cred ca diferentele vin si de la greutatea pneurilor (care chiar daca variaza intre diferite modele cu maxim 500-600 de grame) si de la profilul lor... Cel mai interesant este ca pneurile se comporta diferit in functie de dimensiuni chiar daca profilul e acelasi... Blocurile si dimensiunile blocurilor componente ale anvelopei reactioneaza diferit la contactul cu solul in functie de dimensiuni...
Daca roata e mai mare (adica diametrul e mai mare) consumul creste pentru ca de fapt cuplul real transmis la sol de masina scade... si el scade cu procentul cu care e mai mare roata noua decat cea veche... Daca ai o diferenta de 2% in plus la roti automat ai un cuplu real pus la sol cu minim 2% mai mic (in loc de 150 Nm mai ai 147 Nm in cel mai bun caz pentru ca de fapt e vorba de un calcul mai complicat legat de parghii pentru ca de fapt punand o roata mai mare forta de frecare care actioneaza asupra masinii in mod normal se inmulteste cu lungimea parghiei adica raza noua a rotii)... Per total la roata mai inalta ai demaraj mai lent, viteza maxima ceva mai mare (automat ai o eroare mai mica la vitezometru) si un consum mai mare de benzina/ motorina... din experienta proprie (am pus cauciucuri 205/60/16 pe masina in loc de 205/55/16) consumul a crescut cu 1 litru la acelasi stil de condus insa am un confort mai bun ptr ca balonul e mai mare la cauciucuri si nu simt toate gropile si marginile... de aia am si jantele destul de intacte dupa 1 an jumate in Bucale cu ele... ![]() desigur foarte multi ar pune roti mai mici ca sa aiba un cuplu real mai mare la sol dar atunci apare problema transmiterii eficiente a puterii pe sol... in cazul unui chiptunning eu as recomanda punerea unor roti mai inalte pentru o transmitere eficienta a puterii la sol mai degraba decat late... desigur cel mai bun compromis este o combinatie intre acestea 2... am mentionat asta pentru ca am mai vazut o discutie cu cineva care chiptunase un VW-Golf foarte agresiv si ii dadea scart si in a 3-a... omul dorea sa puna niste cauciucuri mai late ptr aderenta dar pana la urma a pus si unele mai inalte cu foarte putin si mai late... per total comportamentul a fost mult imbunatatit puterea pusa la sol fiind mai mare (cuplul real)... Si foarte important: modificarea cauciucurilor afecteaza modul de franare al masinii... NU SE RECOMANDA DIMENSIUNI MAI MARI DE 3% DECAT CELE DATE DE PRODUCATOR (in latime sau inaltime). sistemul de franare este foarte afectat de aceste schimbari pentru ca fortele care se transmit dinspre sol spre masina si care trebuiesc controlate de frana la franare sunt mai mari si asta creeaza tensiune suplimentara pe frane... -------------------- e46 316i 1895 cmc M43B19 black
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 8th July 2025 - 12:33 AM |