![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Raspund in acest topic la acest post al lui 84 HOT.
QUOTE (84 HOT) Vreau si eu niste informatii si opinii daca sa-i pun turbo sau nu, si daca nu ce sa-i fac sa-i maresc puterea...
M-am uitat in fisa tehnica, motoarele M21 cu si fara turbo par a fi identice din punct de vedere al pieselor componente (evident, cu exceptia turbinei + aceesoriilor aferente, care exista la 524td dar nu si la 524d). Cel mai interesant: raportul de compresie este acelasi atat la 524d cat si la 524td: 22:0. Teoretic. asta inseamna ca, daca instalezi pe 524d-ul tau turbina originala + toate aceesoriile sale, obtii un 524td. Retine, este doar o teorie, bazata pe fisa tehnica. Iti recomand sa verifici cu atentie - documenteaza-te, compara live un 524d cu un 524td. Este posibil ca sa fie mai complicat decat suna. Diferentele de performanta 524d versus 524td sunt semnificative: - putere: 86CP versus 115CP - cuplu max: 152 Nm @ 2500rpm versus 210 Nm @ 2400 rpm - demaraj 0-100 Km/h: 18.1 sec versus 12.9 sec - repriza 80-120Km/h in tr. IV: 17.1 sec versus 13.7 sec - 524td consuma o idee mai putin (!). Important: La cutile de viteze manuale, rapoartele treptelor I - V + marsarier, precum si al diferentialului, sunt: - la 524d: 3.72 / 2.02 / 1.32 / 1.00 / 0.81 + 3.45 (aceeasi cutie ca la 518 / 520) si diferential 3.91:1; - la 524td: 4.35 / 2.33 / 1.39 / 1.00 / 0.81 + 3.73 si diferential 3.15:1 sau 3.25:1. Cutiile automate sunt identice, atat la 524d cat si la 524td. Altfel spus, desi sunt convins ca poti pastra cutia de viteze, aproape sigur va trebui sa schimbi diferentialul. Cred ca mai sunt si niste dezavantaje, de care ar trebui sa ti cont: - costul conversiei; - prezenta turbinei pune stres mai mare in motor si probabil este una din cauzele problemelor frecvent intalnite la chiulasele motoarelor M21; - kit-ul turbo evident nu va fi nou, deci vei instala un sistem deja uzat, care aduce probleme tehnice suplimentare iar cresterea de performanta nu va fi identica cu a unui motor nou. Posibil ca solutia ideala, dpdv performante si fiabilitate, este fie sa schimbi motorul cu totul, luand un turbo diesel M21 de la un E28 (cel mai simplu) sau preferabil un turbo diesel M51 de la Seria 5 E34 sau Seria 3 E36. In acest ultim caz, insa, cu siguranta vei avea de efectuat ceva modificari / adaptari, inclusiv ale instalatiei electrice. Din pacate, schimbarea motorului te trimite imediat in hatisul birocratic de la RAR. E bine sa vorbesti cu ei, inainte de a te apuca de ceva. Parere personala: desi performantele cresc semnificativ, efortul (cost + timp) de conversie si posibila pierdere de fiabilitate cred ca sunt dezavantaje mari. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
cel cu DI rosii are 130 cai, I rosu are 115 si fara nimic rosu are 90.
am mers si condus destul de mult unul din asta cu DI rosii, de 130 cai (era si 4motion) si trage de rupe... eu cred ca nu s-a pus cu tine ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 24th June 2025 - 12:14 PM |