![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 14 Joined: 29-October 06 From: sector 2 Member No.: 466 Car: E39 Engine: 2.0 136 CP ![]() |
Imi cer scuze in primul rand daca s-a mai discutat acest subiect. Problema mea este ca am auzit o sumedenie de pareri legate de incalzirea motorului! Multa lume zicea ca ar fi bine sa astept 1-2 min dupa ce pornesc motorul sa se incalzeasca putin, sa se faca ungerea s.a.m.d. Altii insa sustin ca ar fi mai bine sa pleci imediat dupa ce pornesti motorul ca se face ungerea mai bine , etc. Difera procedura de la benzina la diesel sau se tine cont de tipul motorului? Lamuriti-ma si pe mine pls, Multumesc.
-------------------- BMW 520 D - E39 - 2003
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 58 Joined: 17-June 06 From: Bucuresti Member No.: 351 Car: E46 320d 150CP 2002 Engine: 2.0d 150CP ![]() |
Este foarte daunator pentru motor sa mearga mult la rece. Motorul merge cel mai bine si se uzeaza cel mai putin la temperatura de lucru (adica atunci cand e cald).
Rezulta ca trebuie sa aducem cat mai repede motorul la temperatura de lucru, fara a-l forta insa. Daca pornim si il lasam la ralanti arderile sunt f. mici si vor degaja o cantitate de caldura foarte mica, implicit motorul se va incalzi greu. Aici vor interveni uzurile mecanice (normale), dar si (ce e mai grav) UZURILE CHIMICE datorate arderilor incomplete. Teoria cu lichidele a fost lansata pe vremea bunicilor nostri cand nu exista ulei multigrad (care sa unga bine si la rece si la cald). Uleiurile moderne ung motorul din primele secunde de functionare. Asadar, recomandarea ccelor care au studiat cu adevarat fenomenul si nu care isi dau cu parerea sa se afle in treaba este sa pornim motorul, sa il lasam maxim 1 minut la ralanti, dupa care sa pornim incercand sa nu trecem de 3000 rpm la benzina (2500 rpm la diesel) si incercand sa nu "dam forja". Astfel, motorul se va incalzi in cel mai scurt timp si va avea o durabilitate maxima. -------------------- crashed 320i 129CP `89
320d 150CP 2002 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Este foarte daunator pentru motor sa mearga mult la rece. Motorul merge cel mai bine si se uzeaza cel mai putin la temperatura de lucru (adica atunci cand e cald). Rezulta ca trebuie sa aducem cat mai repede motorul la temperatura de lucru, fara a-l forta insa. Daca pornim si il lasam la ralanti arderile sunt f. mici si vor degaja o cantitate de caldura foarte mica, implicit motorul se va incalzi greu. Aici vor interveni uzurile mecanice (normale), dar si (ce e mai grav) UZURILE CHIMICE datorate arderilor incomplete. Teoria cu lichidele a fost lansata pe vremea bunicilor nostri cand nu exista ulei multigrad (care sa unga bine si la rece si la cald). Uleiurile moderne ung motorul din primele secunde de functionare. Asadar, recomandarea ccelor care au studiat cu adevarat fenomenul si nu care isi dau cu parerea sa se afle in treaba este sa pornim motorul, sa il lasam maxim 1 minut la ralanti, dupa care sa pornim incercand sa nu trecem de 3000 rpm la benzina (2500 rpm la diesel) si incercand sa nu "dam forja". Astfel, motorul se va incalzi in cel mai scurt timp si va avea o durabilitate maxima. Ai dreptate. Asa am citit si eu ca stau lucrurile prin reviste de masini mai serioase. Recomandau sa nu lasi sa mearga motorul in gol, pentru ca doar creste consumul de benzina... Cel mai important este sa nu turezi mult pana ajunge la regimul normal de functionare (temperatura) motorul |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 25th June 2025 - 09:57 PM |