![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Unii dintre voi isi aduc cu siguranta aminte de faptul ca, inca din august 2005, am avut un topic pe bmwclub.ro privind proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului, de a modifica legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Principalul subiect este cresterea specatuloasa a impozitului anual pe care trebuie sa-l plateasca fiecare posesor de autoturism dotat cu motor cu capacitatea cilindrica de peste 2 litri. Pe scurt, in faza actuala a proiectului, dupa adoptarea Ordonantei de Urgenta, impozitul se va calcula astfel: A. se imparte capacitatea cilindrica in grupe de cate 200cmc; B. se inmulteste numarul de grupe obtinute la pct. a cu urmatoarele valori: - 10 RON, pentru motoare sub 2 litri; - 60 RON, pentru motoare intre 2 litri si 3 litri; - 150 RON, pentru motoare peste 3 litri. Cateva exemple: - pentru un BMW E30 320i cu motor M20: 1990cmc / 200cmc = 9,95 grupe, se rotunjeste la 10 grupe. Impozitul anual: 10 * 10 RON = 100 RON (1.000.000 lei vechi); - pentru un BMW E36 325i cu motor M50: 2494cmc / 200cmc = 12,47 grupe, se rotunjeste la 13 grupe. Impozitul anual: 13 * 60 RON = 780 RON (7.800.000 lei vechi); - pentru un BMW E34 535i cu motor M30: 3430cmc / 200cmc = 17,15 grupe, se rotunjeste la 18 grupe. Impozitul anual: 18 * 150 RON = 2.700 RON (27.000.000 lei vechi). Intrucat acest mod de calcul al impozitului nu diferentiaza autoturismele in functie de vechime sau valoarea pe piata, este evident ca posesorii de masini mai vechi cu motoare de peste 2 litri vor fi zdravan penalizati financiar. Nu mai vorbesc de cei cu motoare de peste 3 litri, care pur si simplu vor fi nevoiti sa arunce masinile. In data de 13 octombrie am depus la Ministerul de Finante o petitie in numele a 10 cetateni, prin care solicitam modificarea modului de calcul al impozitului, propus in proiectul de Ordonanta de Urgenta. Apoi, in 14 octombrie am fost la o sedinta publica a Ministerului de finante, pe acest subiect. Ieri (25 oct), Ministerul de Finante a publicat varianta revizuita a proiectului: Click aici pentru versiunea 25 oct a proiectului Ministerului Finantelor Din pacate, au fost adoptate multe modificari propuse in sedinta din 14 octombrie (in special cele referitoare la alcool!), dar nu a aparut nimic nou in ceea ce priveste impozitul pe autoturisme. In consecinta, va recomand urmatoarele: 1. Luati in considerare faptul ca este foarte probabil ca incepand cu 2006 sa platim impozit auto conform proiectului si metodei de calcul prezentate mai sus. 2. Amanati, cel putin pana la adoptarea Ordonantei de Urgenta, orice plan de a achizitiona un autoturism (vechi) cu motor de peste 2 litri, in conditiile in care bugetul pentru intretinerea masinii va fi limitat. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Robert) Ministerul de Finante a anuntat astazi (19 mai 2006) cea mai recenta varianta a proiectului de lege privind Codul fiscal. Este a nu se mai stie cata modificare, posibil finala (dar si celelalte tot ca "finale" se anuntau, deci you never know).
Exact cum era de astetpat, la discutarea legii in Parlament a aparut modificarea modificarii: Pe scurt: Comisia de Buget-Finante a Camerei a mai aprobat ieri (4 iulie 2006) o majorare a taxei speciale de inmatriculare pentru autovehiculele non-Euro sau care indeplinesc normele de poluare Euro 1, Euro 2 sau Euro 3. Fata de grila de impunere adoptata in urma cu o saptamina de Senat, noua grila va conduce la majorari cuprinse intre 177 euro si 2.640 de euro, in functie de capacitatea cilindrica si vechimea autovehiculului. Pentru masinile Euro 4 nu a fost modificat nivelul taxei. Taxa speciala se va aplica la prima inmatriculare in Romania a masinilor noi si second hand incepind din 2007, o data cu eliminarea accizei la autovehicule. Pentru masinile noi, taxa speciala va fi mare in medie cu circa 20% fata de nivelul actual al accizelor. [...] Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 de euro, iar cele cu motoare mai mici cu 4.000 de euro, 4.750 de euro sau 5.000 de euro, in functie de cilindree. Stirea completa - sursa: Cotidianul Mai tineti minte exemplul de calcul din postul de mai sus, din care rezulta ca pentru un E24 635CSi s-ar fi platit 4836 EUR, conform grilei propuse de Ministerul Finantelor in versiunea 19 mai 2006 a proiectului? Sa inteleg ca, in urma modificarii de ieri, taxa la prima inmatriculare, pentru un E24 635CSi, a ajuns la EUR 7500? Oare se mai adauga si TVA deasupra? :unibrow: |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 16th August 2025 - 01:02 AM |