IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> 524d versus 524td
Robert
post Jun 23 2006, 06:38 AM
Post #1


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



Raspund in acest topic la acest post al lui 84 HOT.

QUOTE (84 HOT)
Vreau si eu niste informatii si opinii daca sa-i pun turbo sau nu, si daca nu ce sa-i fac sa-i maresc puterea...


M-am uitat in fisa tehnica, motoarele M21 cu si fara turbo par a fi identice din punct de vedere al pieselor componente (evident, cu exceptia turbinei + aceesoriilor aferente, care exista la 524td dar nu si la 524d). Cel mai interesant: raportul de compresie este acelasi atat la 524d cat si la 524td: 22:0.
Teoretic. asta inseamna ca, daca instalezi pe 524d-ul tau turbina originala + toate aceesoriile sale, obtii un 524td.
Retine, este doar o teorie, bazata pe fisa tehnica. Iti recomand sa verifici cu atentie - documenteaza-te, compara live un 524d cu un 524td. Este posibil ca sa fie mai complicat decat suna.

Diferentele de performanta 524d versus 524td sunt semnificative:
- putere: 86CP versus 115CP
- cuplu max: 152 Nm @ 2500rpm versus 210 Nm @ 2400 rpm
- demaraj 0-100 Km/h: 18.1 sec versus 12.9 sec
- repriza 80-120Km/h in tr. IV: 17.1 sec versus 13.7 sec
- 524td consuma o idee mai putin (!).

Important: La cutile de viteze manuale, rapoartele treptelor I - V + marsarier, precum si al diferentialului, sunt:
- la 524d: 3.72 / 2.02 / 1.32 / 1.00 / 0.81 + 3.45 (aceeasi cutie ca la 518 / 520) si diferential 3.91:1;
- la 524td: 4.35 / 2.33 / 1.39 / 1.00 / 0.81 + 3.73 si diferential 3.15:1 sau 3.25:1.
Cutiile automate sunt identice, atat la 524d cat si la 524td.
Altfel spus, desi sunt convins ca poti pastra cutia de viteze, aproape sigur va trebui sa schimbi diferentialul.

Cred ca mai sunt si niste dezavantaje, de care ar trebui sa ti cont:
- costul conversiei;
- prezenta turbinei pune stres mai mare in motor si probabil este una din cauzele problemelor frecvent intalnite la chiulasele motoarelor M21;
- kit-ul turbo evident nu va fi nou, deci vei instala un sistem deja uzat, care aduce probleme tehnice suplimentare iar cresterea de performanta nu va fi identica cu a unui motor nou.

Posibil ca solutia ideala, dpdv performante si fiabilitate, este fie sa schimbi motorul cu totul, luand un turbo diesel M21 de la un E28 (cel mai simplu) sau preferabil un turbo diesel M51 de la Seria 5 E34 sau Seria 3 E36. In acest ultim caz, insa, cu siguranta vei avea de efectuat ceva modificari / adaptari, inclusiv ale instalatiei electrice.
Din pacate, schimbarea motorului te trimite imediat in hatisul birocratic de la RAR. E bine sa vorbesti cu ei, inainte de a te apuca de ceva.

Parere personala: desi performantele cresc semnificativ, efortul (cost + timp) de conversie si posibila pierdere de fiabilitate cred ca sunt dezavantaje mari.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
bytzu
post Jun 27 2006, 04:04 PM
Post #2


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 332
Joined: 9-March 06
Member No.: 223
Car: E 28 , Ford Capri
Engine: turbu....524 TD



s-ar putea sa fie mai multe diferente,,,,si nu merita: ex: pistoane cu gresaj, pompa de ulei mai mare..


--------------------
proud owner of BMW E28 524td and Ford Capri Mk III V6 2.8.......and more
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- Robert   524d versus 524td   Jun 23 2006, 06:38 AM
- - 316i   Pistoanele sunt la fel de la 524d la 524td?   Jun 23 2006, 08:56 AM
- - Sorin   nu cred   Jun 23 2006, 08:58 AM
- - 316i   Nici eu. Verificati codurile pe realoem.   Jun 23 2006, 12:38 PM
- - Azeea   eu am un 324 td/1989 la care am schimbat motorul a...   Jun 23 2006, 12:39 PM
- - 84 HOT   mersi pt raspuns si eu ma gandesc ca nu prea merit...   Jun 24 2006, 04:36 PM
- - vsimon   Stiu eu un benzina varza...adica e accidentat fata...   Jun 24 2006, 06:11 PM
- - 84 HOT   Da te rog vezi ca m-ar interesa daca are acte in r...   Jun 25 2006, 05:24 AM
- - bytzu   s-ar putea sa fie mai multe diferente,,,,si nu mer...   Jun 27 2006, 04:04 PM
- - vsimon   Am fost si am vazut masina....e vorba de un 520i d...   Jun 28 2006, 11:59 AM
- - 84 HOT   si nu ti-a spus nik de pret? merge pe roti? se poa...   Jun 29 2006, 02:48 AM
- - vsimon   Am revenit cu poze.Pret nu stiu sa-ti spun ca haba...   Jun 29 2006, 07:28 AM
- - 84 HOT   Fratele meu dar daca tu ai e28 stii ca acolo unde...   Jun 30 2006, 03:50 AM
- - 84 HOT   vezi cat a dezmembrat din ea... sa nu fie foarte ...   Jun 30 2006, 03:54 AM
- - 84 HOT   Salutare.. lume.... noi vesti despre 524d//.... ...   Nov 6 2006, 05:39 PM
- - florin83   cel cu DI rosii are 130 cai, I rosu are 115 si far...   Nov 6 2006, 05:54 PM
|- - georgem   QUOTE (florin83 @ Nov 6 2006, 06:54 PM) c...   Nov 6 2006, 06:01 PM
|- - florin83   QUOTE (georgem @ Nov 6 2006, 06:01 PM) Nu...   Nov 6 2006, 06:18 PM
- - TiL   Cred ca nu stii cum trage 524d Glumesc, habar n-a...   Nov 6 2006, 06:11 PM
- - 84 HOT   nu stiu lume, dar a mers ft bine, si pe deal nu s-...   Nov 7 2006, 10:15 AM
- - 84 HOT   Chestie... ce am aflat... daca pe motorul meu pun ...   Dec 4 2006, 11:50 AM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd June 2025 - 06:00 PM