![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
![]() ![]() ![]() nu aruncati cu pietre! e pt sotia mea ![]() multumes celor care au votat in poll-ul octavia versus astra F. eram hotarati sa luam o skoda octavia, dar cea din showroom s-a dat cu cateva ore inainte de a ne hotari noi sa o luam. pe comanda vine in 2 luni sau mai mult, asa ca am cautat altceva. si am gasit o ASTRA H 1.7 cdti 101 cp pe stoc la Piatra Neamt. sotiei i-a placut masina, am facut un drive test cu una asemanatoare si gata. marti o putem lua. aici apare insa problema: dealer-ul ne-a spus ceva de genul " cum o inveti asa o ai", ceea ce ne-a cam derutat. nu e primul diesel pe care il avem , dar e primul pe care il luam "de nou". concret: exista un anumit mod de a conduce masina astfel incat viitorul comportament sa fie afectat sau nu? am auzit mai multe persoane discutand despre acest lucru, insa pareri oarecum contradictorii. unii erau de parere ca "trebuie sa o calci , sa o <inveti> mai intepata, altii ca trebuie sa o menajezi la inceput, clasicul <rodaj> de pana in 3000 rpm. sincer parerile astea mi se par un pic absurde, dar va intreb si pe voi, nu vreau sa fac o greseala si sa nu ascult sfaturile altora. precizare: stiu cum se conduce un diesel, nu ma refer la subturari sau la acceleratii sub 1500 rpm. vreau doar sa stiu daca exista un regim de mers recomandat pt primii km ai masinii. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
De incalzit oricum un diesel nu cred ca se incalzeste stand pe loc. Din cate stiu, la turbo-diesel e recomandat sa pleci imediat cum pornesti motorul.
In rodaj sa nu treci de 2500 RPM in principiu, dar dupa rodaj sa nu o tii subturata, sa o duci din cand in cand pana spre linia rosie, pentru ca altfel se depune funingine pe turbina si o sa ai probleme. Dupa un drum mai lung, inainte sa opresti motorul trebuie sa o lasi cam 2 minute la relanti, tot pentru viata turbinei. Nu trebuie sa ii dai talpa pana la fund la turatii mici (sub 1900, poate la Astra difera). Sa nu ajungi niciodata sa ti se termine motorina din rezervor, ca se amorseaza greu pompa de motorina, din cate am inteles. Cam astea sunt sfaturile pe care ti le pot da eu, din ce am citit pe vwforum in special, unde majoritatea au motoare TDI. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 05:11 AM |