![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Unii dintre voi isi aduc cu siguranta aminte de faptul ca, inca din august 2005, am avut un topic pe bmwclub.ro privind proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului, de a modifica legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Principalul subiect este cresterea specatuloasa a impozitului anual pe care trebuie sa-l plateasca fiecare posesor de autoturism dotat cu motor cu capacitatea cilindrica de peste 2 litri. Pe scurt, in faza actuala a proiectului, dupa adoptarea Ordonantei de Urgenta, impozitul se va calcula astfel: A. se imparte capacitatea cilindrica in grupe de cate 200cmc; B. se inmulteste numarul de grupe obtinute la pct. a cu urmatoarele valori: - 10 RON, pentru motoare sub 2 litri; - 60 RON, pentru motoare intre 2 litri si 3 litri; - 150 RON, pentru motoare peste 3 litri. Cateva exemple: - pentru un BMW E30 320i cu motor M20: 1990cmc / 200cmc = 9,95 grupe, se rotunjeste la 10 grupe. Impozitul anual: 10 * 10 RON = 100 RON (1.000.000 lei vechi); - pentru un BMW E36 325i cu motor M50: 2494cmc / 200cmc = 12,47 grupe, se rotunjeste la 13 grupe. Impozitul anual: 13 * 60 RON = 780 RON (7.800.000 lei vechi); - pentru un BMW E34 535i cu motor M30: 3430cmc / 200cmc = 17,15 grupe, se rotunjeste la 18 grupe. Impozitul anual: 18 * 150 RON = 2.700 RON (27.000.000 lei vechi). Intrucat acest mod de calcul al impozitului nu diferentiaza autoturismele in functie de vechime sau valoarea pe piata, este evident ca posesorii de masini mai vechi cu motoare de peste 2 litri vor fi zdravan penalizati financiar. Nu mai vorbesc de cei cu motoare de peste 3 litri, care pur si simplu vor fi nevoiti sa arunce masinile. In data de 13 octombrie am depus la Ministerul de Finante o petitie in numele a 10 cetateni, prin care solicitam modificarea modului de calcul al impozitului, propus in proiectul de Ordonanta de Urgenta. Apoi, in 14 octombrie am fost la o sedinta publica a Ministerului de finante, pe acest subiect. Ieri (25 oct), Ministerul de Finante a publicat varianta revizuita a proiectului: Click aici pentru versiunea 25 oct a proiectului Ministerului Finantelor Din pacate, au fost adoptate multe modificari propuse in sedinta din 14 octombrie (in special cele referitoare la alcool!), dar nu a aparut nimic nou in ceea ce priveste impozitul pe autoturisme. In consecinta, va recomand urmatoarele: 1. Luati in considerare faptul ca este foarte probabil ca incepand cu 2006 sa platim impozit auto conform proiectului si metodei de calcul prezentate mai sus. 2. Amanati, cel putin pana la adoptarea Ordonantei de Urgenta, orice plan de a achizitiona un autoturism (vechi) cu motor de peste 2 litri, in conditiile in care bugetul pentru intretinerea masinii va fi limitat. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Exemplu de calcul pentru taxa speciala platitta la prima inmatriculare.
(vedeti link-ul si/sau fisierul .pdf din postul de mai sus ) Sa spunem ca vreti sa aduceti un BMW E24 635CSi (luam un exemplu celebru ![]() Iarasi, nu conteaza daca e varianta cu catalizator sau nu, pentru ca sigur nu are nici macar Euro2, iar pentru motoare de peste 3 litri, non-Euro, Euro1 si Euro2 se taxeaza la fel. TaxaSpeciala = A * B * C * (100-D)/D = 3430 * 1,2 * 2,5 * (100-53)/100 = 4.836,30 EUR Personal, nivelul acestei taxe, pentru un E24 635CSI, mi se pare prohibitiv. Exceptie fac poate doar cei care sunt dispusi sa plateasca oricat, numai ca sa aduca un E24 de afara. Nu am studiat daca la aceasta taxa speciala se aplica TVA deasupra - sper sa nu... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th June 2025 - 05:24 AM |