![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Unii dintre voi isi aduc cu siguranta aminte de faptul ca, inca din august 2005, am avut un topic pe bmwclub.ro privind proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului, de a modifica legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Principalul subiect este cresterea specatuloasa a impozitului anual pe care trebuie sa-l plateasca fiecare posesor de autoturism dotat cu motor cu capacitatea cilindrica de peste 2 litri. Pe scurt, in faza actuala a proiectului, dupa adoptarea Ordonantei de Urgenta, impozitul se va calcula astfel: A. se imparte capacitatea cilindrica in grupe de cate 200cmc; B. se inmulteste numarul de grupe obtinute la pct. a cu urmatoarele valori: - 10 RON, pentru motoare sub 2 litri; - 60 RON, pentru motoare intre 2 litri si 3 litri; - 150 RON, pentru motoare peste 3 litri. Cateva exemple: - pentru un BMW E30 320i cu motor M20: 1990cmc / 200cmc = 9,95 grupe, se rotunjeste la 10 grupe. Impozitul anual: 10 * 10 RON = 100 RON (1.000.000 lei vechi); - pentru un BMW E36 325i cu motor M50: 2494cmc / 200cmc = 12,47 grupe, se rotunjeste la 13 grupe. Impozitul anual: 13 * 60 RON = 780 RON (7.800.000 lei vechi); - pentru un BMW E34 535i cu motor M30: 3430cmc / 200cmc = 17,15 grupe, se rotunjeste la 18 grupe. Impozitul anual: 18 * 150 RON = 2.700 RON (27.000.000 lei vechi). Intrucat acest mod de calcul al impozitului nu diferentiaza autoturismele in functie de vechime sau valoarea pe piata, este evident ca posesorii de masini mai vechi cu motoare de peste 2 litri vor fi zdravan penalizati financiar. Nu mai vorbesc de cei cu motoare de peste 3 litri, care pur si simplu vor fi nevoiti sa arunce masinile. In data de 13 octombrie am depus la Ministerul de Finante o petitie in numele a 10 cetateni, prin care solicitam modificarea modului de calcul al impozitului, propus in proiectul de Ordonanta de Urgenta. Apoi, in 14 octombrie am fost la o sedinta publica a Ministerului de finante, pe acest subiect. Ieri (25 oct), Ministerul de Finante a publicat varianta revizuita a proiectului: Click aici pentru versiunea 25 oct a proiectului Ministerului Finantelor Din pacate, au fost adoptate multe modificari propuse in sedinta din 14 octombrie (in special cele referitoare la alcool!), dar nu a aparut nimic nou in ceea ce priveste impozitul pe autoturisme. In consecinta, va recomand urmatoarele: 1. Luati in considerare faptul ca este foarte probabil ca incepand cu 2006 sa platim impozit auto conform proiectului si metodei de calcul prezentate mai sus. 2. Amanati, cel putin pana la adoptarea Ordonantei de Urgenta, orice plan de a achizitiona un autoturism (vechi) cu motor de peste 2 litri, in conditiile in care bugetul pentru intretinerea masinii va fi limitat. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Daca inca nu ati uitat subiectul acestui topic, tocmai a aparut un update:
Ministerul de Finante a anuntat astazi (19 mai 2006) cea mai recenta varianta a proiectului de lege privind Codul fiscal. Este a nu se mai stie cata modificare, posibil finala (dar si celelalte tot ca "finale" se anuntau, deci you never know). Link: Varianta 19 mai 2006 a Codului Fiscal Oricum, conform HotNews: "Ministerul Finantelor a finalizat proiectul de lege privind modificarea si completarea Codului Fiscal. Actul normativ va intra in sedinta de Guvern de saptamana viitoare si are termen de aplicare de la 1 ianuarie 2007." Impozite pe autoturisme In poza atasata este sectiunea care ne intereseaza pe toti, ca posesori de autoturisme. Cateva concluzii: 1. Scumpirile sunt mult mai rezonabile, fata de ceea ce se preconiza anul trecut (vedeti posturile de mai sus, din acest topic). Sigur, s-a aplicat din nou strategia deja arhi-cunoscuta in Romania: se anunta scumpiri uriase in proiect, apoi nimeni nu mai are nimic de zis, cand se anunta valoarea reala a scumpirilor, care este decenta fata de amenintarea initiala. 2. Autoritatile locale vor avea voie sa majoreze cu max. 20% nivelul taxelor stabilit prin lege, nu cu 50%, cum era propus in proiect. 3. Exemple de impozite pe autoturisme in 2007: - BMW 320i (motor 2.0l): 150RON - BMW 325i (motor 2.5l): 390 RON - BMW 530i (motor 3.0l): 600 RON - BMW 535i (motor 3.5l): 810 RON Taxa speciala platita cu ocazia primei inmatriculari In actuala forma a proiectului de lege au aparut si detalii privind taxa speciala care se va aplica la prima inmatriculare (cu scopul evident de a limita importul de autoturisme second hand din EU, dupa aderare). Vedeti fisierul pdf atasat (care este un copy & paste a sectiunii respective din proiectul de lege - originalul il gasiti la link-ul de mai sus). Despre acest subiect, vedeti si topicul: Taxe dupa UE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 16th August 2025 - 05:52 AM |