![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Unii dintre voi isi aduc cu siguranta aminte de faptul ca, inca din august 2005, am avut un topic pe bmwclub.ro privind proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului, de a modifica legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Principalul subiect este cresterea specatuloasa a impozitului anual pe care trebuie sa-l plateasca fiecare posesor de autoturism dotat cu motor cu capacitatea cilindrica de peste 2 litri. Pe scurt, in faza actuala a proiectului, dupa adoptarea Ordonantei de Urgenta, impozitul se va calcula astfel: A. se imparte capacitatea cilindrica in grupe de cate 200cmc; B. se inmulteste numarul de grupe obtinute la pct. a cu urmatoarele valori: - 10 RON, pentru motoare sub 2 litri; - 60 RON, pentru motoare intre 2 litri si 3 litri; - 150 RON, pentru motoare peste 3 litri. Cateva exemple: - pentru un BMW E30 320i cu motor M20: 1990cmc / 200cmc = 9,95 grupe, se rotunjeste la 10 grupe. Impozitul anual: 10 * 10 RON = 100 RON (1.000.000 lei vechi); - pentru un BMW E36 325i cu motor M50: 2494cmc / 200cmc = 12,47 grupe, se rotunjeste la 13 grupe. Impozitul anual: 13 * 60 RON = 780 RON (7.800.000 lei vechi); - pentru un BMW E34 535i cu motor M30: 3430cmc / 200cmc = 17,15 grupe, se rotunjeste la 18 grupe. Impozitul anual: 18 * 150 RON = 2.700 RON (27.000.000 lei vechi). Intrucat acest mod de calcul al impozitului nu diferentiaza autoturismele in functie de vechime sau valoarea pe piata, este evident ca posesorii de masini mai vechi cu motoare de peste 2 litri vor fi zdravan penalizati financiar. Nu mai vorbesc de cei cu motoare de peste 3 litri, care pur si simplu vor fi nevoiti sa arunce masinile. In data de 13 octombrie am depus la Ministerul de Finante o petitie in numele a 10 cetateni, prin care solicitam modificarea modului de calcul al impozitului, propus in proiectul de Ordonanta de Urgenta. Apoi, in 14 octombrie am fost la o sedinta publica a Ministerului de finante, pe acest subiect. Ieri (25 oct), Ministerul de Finante a publicat varianta revizuita a proiectului: Click aici pentru versiunea 25 oct a proiectului Ministerului Finantelor Din pacate, au fost adoptate multe modificari propuse in sedinta din 14 octombrie (in special cele referitoare la alcool!), dar nu a aparut nimic nou in ceea ce priveste impozitul pe autoturisme. In consecinta, va recomand urmatoarele: 1. Luati in considerare faptul ca este foarte probabil ca incepand cu 2006 sa platim impozit auto conform proiectului si metodei de calcul prezentate mai sus. 2. Amanati, cel putin pana la adoptarea Ordonantei de Urgenta, orice plan de a achizitiona un autoturism (vechi) cu motor de peste 2 litri, in conditiile in care bugetul pentru intretinerea masinii va fi limitat. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Din scrisoarea Ministerului de Finante (postul meu de mai sus) trag urmatoarele concluzii:
1. SUnt absolut convins ca, din 2006, vom plati impozitele conform grilei de impozitare din proiectul de Ordonanta de Urgenta privind modificarea Legii 571/2003. Mai exact, cel putin pentru 2006, petitia noastra a esuat. Sa ne pregatim deci sa platim din greu. 2. Ministerul de Finante recunoaste indirect faptul ca sistemul de impozitare auto ce va intra in vigoare din 2006 este cel putin perfectibil si ca solicitarea noastra este cel putin pertinenta ("instituirea impozitului [...] la valoarea reala de piata este si un deziderat al nostru"). 3. Scuza prezentata de Minister ("un deziderat al nostru [...] care in etapa actuala nu poate fi implementat, avand in vedere baza de date disponibila si posibilitatile de furnizare a acesteia") este totusi justificata, tinand cont de faptul ca nu mai sunt nici 2 luni pana incepe anul 2006, deci nu mai exista timp pentru a implementa un sistem de calcul bazat pe valoarea reala. Apoi, foarte probabil ca veniturile estimate din noile impozite auto au intrat in calculul bugetului pe 2006, deci o schimbare de ultim moment ar avea prea multe efecte colaterale. 4. Daca raspunsul este onest si exprima realitatea (nu doar un text prin care sa ne arunce praf in ochi), inseamna ca, de la inceputul anului 2006, trebuie initiat un dialog deschis cu Ministerul, avand ca scop determinarea solutiilor prin care se poate trece cat mai repede la "instituirea impozitului [...] la valoarea reala de piata" - mai ales ca acesta este si "un deziderat" al Ministerului Finantelor. "Baza de date si posibilitatile de furnizare a acesteia" este o problema mult mai mica si mai usor de solutionat, decat pare la prima vedere. Multi dintre noi lucram sau ne pricepem in domenii precum IT si auto, deci putem veni cu solutii fezabile. 5. De remarcat: in forma de proiect de Ordonanta de Urgenta privind modificarea legii 571/2003, varianta publicata in 25 oct. 20045, Retromobil Club Romania a reusit sa impuna urmatoarea modificare: La art. 262 dupa litera d) se introduce o noua litera e) cu urmatorul cuprins : " e) vehiculele istorice definite conform prevederilor legale in vigoare.� Mai exact, Retromobil Romania a reusit sa excluda de la plata impozitului auto vehiculele istorice. Nu pot decat sa ii felicit! 6. Pct. 5 de mai sus ne permite sa tragem cateva concluzii: - Ministerul de Finante este deschis la propuneri / solutii justificate si rezonabile; - noi insine, cei afectati de caracterul incorect al sistemului de impozitare auto ce intra in vigoare din 2006, trebuie sa actionam. Nimeni nu va face asta pentru noi. Deci, daca va simtiti afectati de noile impozite, am un singur mesaj: implicati-va activ. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th June 2025 - 05:26 AM |