![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
si-a pus cineva azot in cauciucuri?
mi-am pus si eu azi odata cu schimbarea cauciucurilor (195/50/15).. masina a deventi mult mai rigida.. am fost de la victoriei pana in herastrau si a trebuit sa merg cu 30-40km/h ca m-a rupt. imi clantaneau dintii in gura de cat de rigida e, desi n-am suspensie sport.. am mai mers acum o sapt cu un prieten cu un 325 E46 sa-si scota azotul din roti din cazua rigiditatii asta.. eu am crezut ca e el nebun, dar am mers si eu cu masina si era rupere. are si suspensie sport (packet M)... la voi cum e? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 43 Joined: 11-April 06 Member No.: 249 ![]() |
QUOTE (jaffar) principalul atu al azotului pentru cauciucuri este acela ca nu este afectat de schimbarile de temperatura, deci presiunea in roti ramine aproape constanta tot timpul anului si in orice conditii.
Fizica e de alta parere ... O remarca, gresita dar frecventa, legata de azot este ca anvelopele umplute cu acest gaz si-ar schimba mai putin presiunea in functie de temperatura. Adica ca azotul ar fi mai putin dependent de temperatura. FALS. Toate gazele se supun legii Gay Lussac : La un volum constant presiunea si temperatura absoluta a unui gaz sint direct proportionale. Deci nu conteaza gazul, poate fi aer, heliu, azot, toate au aceeasi variatie de presiune in functie de temperatura. Daca la 20 grade C avem 2 atm., la 40 grade C presiunea va fi : 2 atm. x ( 313K/293K) = 2.13 atm Presiune creste cu 0.13 atmosfere |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 15th July 2025 - 07:40 AM |