Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Azot in cauciucuri
BMWZone > DIVERSE > Auto diverse
florin83
si-a pus cineva azot in cauciucuri?

mi-am pus si eu azi odata cu schimbarea cauciucurilor (195/50/15)..

masina a deventi mult mai rigida.. am fost de la victoriei pana in herastrau si a trebuit sa merg cu 30-40km/h ca m-a rupt. imi clantaneau dintii in gura de cat de rigida e, desi n-am suspensie sport..
am mai mers acum o sapt cu un prieten cu un 325 E46 sa-si scota azotul din roti din cazua rigiditatii asta.. eu am crezut ca e el nebun, dar am mers si eu cu masina si era rupere. are si suspensie sport (packet M)...

la voi cum e?
alex230ro
biggrin.gif aaaaa deci asta era :retard:
florin83
??? :retard: :retard:
SUPERBEC
nu crezi ca are legatura cu presiunea?

90% din aer este azot biggrin.gif
florin83
nu.. cred :paranoid:
TiL
sau poate cu schimbarea cauciucurilor? inainte parca aveai 205/55?
florin83
aveam 205/50 de iarna.
sigur nu e de la roti, desi talonul e mai mic (tot 50 e, dar pe 195). repet, am mai mers cu masina unui prieten si la fel facea.
mersem cu masina aia si cu aer, cu aceiasi presiune si nu facea asa..
525da
Am avut azot toata iarna.N-am simtit nici o diferenta.
TiL
concluzia e ca azotul se comprima mai greu decat aerul?
316i
N-am observat nici o diferenta. Diferenta e din cauza marimii cauciucului.
florin83
QUOTE (SUPERBEC)
nu crezi ca are legatura cu presiunea?


m-am uitat mai devreme si par cam moi.. deci nu e de la presiune! tongue.gif

eu pun pariu ca de la azot e.. am mers cu aceiasi masina cu azot si fara si chiar din dreapta am simtit diferenta..
in fine.. poate sunt eu mai sensibil biggrin.gif
georgem
QUOTE (jaffar)
ursul era oricum foaaarte rigid. o sa vedem la pufi in curind wink.gif

L-ai vandut?
paul
QUOTE (florin83)
QUOTE (SUPERBEC)
nu crezi ca are legatura cu presiunea?


m-am uitat mai devreme si par cam moi.. deci nu e de la presiune! tongue.gif

eu pun pariu ca de la azot e.. am mers cu aceiasi masina cu azot si fara si chiar din dreapta am simtit diferenta..
in fine.. poate sunt eu mai sensibil biggrin.gif


Nu are ABSOLUT nici o influenta azotul asupra rigiditatii. Se comprima si se dilata la fel ca si aerul.
comisaru
QUOTE (paul)
Nu are ABSOLUT nici o influenta azotul asupra rigiditatii. Se comprima si se dilata la fel ca si aerul.

Pai atunci care-i explicatia ca se foloseste si azotul pt. a umfla rotile, cand cel mai simplu e sa se foloseasca doar aer?
SUPERBEC
ati vazut voi vre-o butelie de azot lichid pe la vre-o vulcanizare ???biggrin.gif

sry parca aerul are 78% azot?
florin83
lichid? pt ce?
Ionut
QUOTE (florin83)
aveam 205/50 de iarna.
sigur nu e de la roti, desi talonul e mai mic (tot 50 e, dar pe 195).  repet, am mai mers cu masina unui prieten si la fel facea.  
mersem cu masina aia si cu aer, cu aceiasi presiune si nu facea asa..


talonul nu e mai mic, e la fel, latimea e mai mica :nod: ...si sa stii ca s-ar putea sa fie de la cauciucuri, sa fie un pic mai tari si din aceasta cauza sa ti se pare masina mai rigida..azotul nu are nici o legatura cu taria suspensiei, poate doar daca ti-a bagat o presiune fantastica, dar nu cred....un exemplu iti dau chair la mine la masina...luni am fost si am schimbat cauciucurile(luasem niste cauciucuri Fate de la Autosoft 205/50) masina era rigida, tremura cand treceam de 80km/h, cereau multe grame de plumb la echilibrat etc...o tzeapa de cauciucuri, scumpe si proaste si m-am dus si le-am schimbat cu unele noi noute 205/45 Tyfoon si am bagat azot si crede-ma ca acum masina e mai putin rigida decat cu cele dinainte desi am talon de 45).. smile.gif
Ionut
oricum de la azot nu e sigur... smile.gif
Sorin
azotul nu prea ingheata cu una cu 2 iar aerul care il bagi contine umiditate
paul
QUOTE (comisaru)
QUOTE (paul)
Nu are ABSOLUT nici o influenta azotul asupra rigiditatii. Se comprima si se dilata la fel ca si aerul.

Pai atunci care-i explicatia ca se foloseste si azotul pt. a umfla rotile, cand cel mai simplu e sa se foloseasca doar aer?

E simplu : sa-ti ia ochii si banii laugh.gif

Se zice ca azotul ar avea avantajul ca protejeaza jentile si cauciucul ca nu contine asa multi vapori de apa ca aerul din atmosfera.
Se mai zice ca ar avea nu stiu cum moleculele de trec mai greu prin cauciuc si cica se pierde mai greu presiunea.
Singurul lucru cert este ca nu intretine arderea si de aceea se foloseste la anvelopele de avioane.
Si eu am azot si evident ca nu am observat absolut nici o diferenta ...
316i
Un lucru care l-am observat: am pus azot in rotile de vara la inceputul verii trecute, iarna le-am pus la pastrare si acum 3 saptamani le-am pus din nou pe masina si le-am verificat presiunea si nu au fost pierderi semnificative.(0.1)
paul
QUOTE (jaffar)
principalul atu al azotului pentru cauciucuri este acela ca nu este afectat de schimbarile de temperatura, deci presiunea in roti ramine aproape constanta tot timpul anului si in orice conditii.


Fizica e de alta parere ...

O remarca, gresita dar frecventa, legata de azot este ca anvelopele umplute cu acest gaz si-ar schimba mai putin presiunea in functie de temperatura. Adica ca azotul ar fi mai putin dependent de temperatura.

FALS.
Toate gazele se supun legii Gay Lussac : La un volum constant presiunea si temperatura absoluta a unui gaz sint direct proportionale.
Deci nu conteaza gazul, poate fi aer, heliu, azot, toate au aceeasi variatie de presiune in functie de temperatura.

Daca la 20 grade C avem 2 atm., la 40 grade C presiunea va fi :
2 atm. x ( 313K/293K) = 2.13 atm
Presiune creste cu 0.13 atmosfere
Rotti
paul are dreptate, pt cine nu crede sa verifice manualul de clasa a 11-a de fizica wink.gif
TiL
Si eu tind sa-i dau dreptate lu Paul, cu o observatie legata de calculul facut:
presiunea din formula trebuia sa fie 3 atm (2 atm in cauciuc diferenta fata de presiunea atmosferica, plus o atmosfera) Oricum, ideea e aceeasi.

Cine demonstreaza ca azotul are caldura specifica mai mare decat aerul?

Chiar daca s-ar demonstra lucrul asta, dupa o perioada suficient de mare de timp, temperaturile pneu aer vs pneu azot se egalizeaza, avantaje putand sa apara doar la burn-uri (fie ca sunt pe accelerare fie pe franare) cand temperatura cauciucului creste brusc si apoi scade repejor.
alex230ro
Aaaaaa deci e bun la cercuri? biggrin.gif :unibrow:
TiL
Daca azotul are caldura specifica mai mare decat aerul la ~3 atm, da.
TiL
uite ca asta n-o stiu sigur, dar traiam cu impresia asta...
n3o
eu stiu k si pneurile de formula 1 sunt umplute cu azot tot din cauza faptului ca nu isi schimba volumul la diferente de temperatura.
paul
QUOTE (n3o)
eu stiu k si pneurile de formula 1 sunt umplute cu azot tot din cauza faptului ca nu isi schimba volumul la diferente de temperatura.

Nu confunda stiinta cu credinta biggrin.gif
Ai cam chiulit la fizica smile.gif
n3o
nu ... doar k nu prea am trecut pe la ea laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.