![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Tocmai am vazut la televizor o stire in care unui englez i s-a blocat pedala la acceleratie la maxim ajungand sa faca slalom printre masini la 210 km/ora si cred ca era un BMW E90 si ,A juns de s-a oprit intr-un parapet iar soferul a spus ca va conduce in continuare acelasi model deoarece nu a patit nimic si a considerat masina sigura,omul a sunat la salvare in timpul slalomului crezand ca nu mai are nici o sansa,cica frana nu avea nici un efect,?????????????,si de oprit motorul mu l-a oprit pt ca ii era frica sa nu ramana fara directie,ma gandesc ca daca lasa contactul pus putea lejer sa il opreasca.
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Am facut un calcul estimativ.
Din revista AMS nr. 12/2005 rezulta cu un E90 320d franeaza incarcat, cu frane reci, de la 160 Km/h la 0 in distanta de 102m. Cred ca sunt date relevante pentru a simula ce a patit englezul (atat ca viteza, cat si ca greutate si stare frane). Masina are la gol 1525 Kg, consideram ca a avut 1700Kg in reallife. Avem: v = 160 Km/h = 44 m/s m = 1700 Kg d = 102m Timpul necesar franarii: t = 2*d/v = 4.63 s -> estimam 5 s Acceleratia (deceleratia) medie: a = v/t = 8.8 m/s^2 (cca. 0.9g, super realist - deci calculul e coerent) Forta medie dezvoltata de frane: F = m * a = 14.96 kN Lucrul mecanic al franelor: L = F * d = 1525.92 kJ Puterea dezvoltata de frane: P = L / t = 305 kW = 415 CP Deci, chiar cu unul dintre cele mai "entry level" sisteme de franare de pe E90 (instalat pe 320d, in ideea ca poate pe modelele varf de gama sunt frane ceva mai bune), sistemul de franare dezvolta 415CP. Cel mai puternic E90 are, in prezent, 258 CP Deci, cel putin conform teoriei, omul trebuia clar sa poata opri masina cu franele. Avea la dispozitie min. 150 CP pentru asta ![]() Obs: calculul de mai sus nu ia in considerare rezistenta aerodinamica, rezistenta la rulare si pierderile motorului in transmisie - toate acestea "bonus" in favoarea englezului. OK, stiu, teoria ca teoria... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 14th August 2025 - 04:32 PM |