![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Articol preluat din ziarul "Adevarul" din 06 ian:
Click pentru articolul pe adevarulonline.ro Radian Tufă, directorul general al Registrului Auto Român Din august 2006 se pot înmatricula toate maşinile aduse din străinătate - Ce schimbări majore vor avea loc în activitatea Registrului Auto Român în acest an? - Începând cu 1 ianuarie am adus modificări legislative importante pentru ca, în 2007, să fim în acord cu ceea ce se întâmplă la nivel european. O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează înmatriculările maşinilor din import de îndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu în luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007. - Acest lucru înseamnă, practic, liberalizarea pieţei de autovehicule second-hand de import. Ce măsuri veţi lua pentru a nu exista o invazie de vechituri? - Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului în funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul în funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă încă o bază de calcul în funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care îndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru în România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului. - Noile taxe vor fi o altă barieră, de data aceasta economică? - Nu va fi vorba de taxe prohibitive. Baza de calcul se va afla în zona în care cumpărătorul să fie atras de o maşină cât mai nepoluantă. Intenţionăm să introducem această bază de impozitare şi pentru maşinile vechi, aflate deja în circulaţie, dar numai în momentul unei noi înmatriculări, adică atunci când maşina îşi schimbă proprietarul. Prevederi similare se aplică de mulţi ani în ţările Uniunii Europene. [...] Maşinile noi - mai rentabile la revânzare În momentul în care obligativitatea îndeplinirii normei Euro 3 va dispărea, singura condiţie pentru înmatricularea unei maşini second-hand va fi ca aceasta să treacă de inspecţia tehnică a RAR-ului şi să îndeplinească normele de poluare de la data la care a fost fabricată. Rămâne de văzut care va fi nivelul impozitelor suplimentare care vor fi percepute în funcţie de gradul de poluare a fiecărei maşini. În principiu, preţul unui autovehicul non-Euro, va ajunge, cu tot cu taxe, foarte apropiat de cel al maşinilor mai nepoluante. Cumpărătorul va trebui să cântărească dacă să cumpere o maşină mai veche, pe care va obţine un preţ mai mic la revânzare, sau una mai nouă, care, una peste alta, ar putea să coste cu câteva sute de euro mai mult. Dacă taxa de poluare va fi aplicată şi autovehiculelor aflate deja în circulaţie în momentul schimbării de proprietar, este evident că opţiunile clienţilor se vor îndrepta către maşini mai noi. În 2005, 118.000 autoturisme second-hand au fost aduse din VestConform statisticilor RAR, aproape 118.000 autoturisme second-hand aduse din import au fost înmatriculate anul trecut în România. Volumul acestora reprezintă aproximativ 59 la sută din numărul maşinilor noi cumpărate de români în 2005. Principala condiţie pentru înmatriculare o reprezintă îndeplinirea normelor de poluare Euro 3. În general, maşinile care respectă această normă sunt fabricate după anul 2000. Conform legislaţiei în vigoare, toate aceste autovehicule au efectuat inspecţia tehnică la reprezentanţele Registrului Auto Român. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP ![]() |
eu zic ca cel mai sanatos ar fi sa se bage taxe mari pe revanzarea masinilor in functie de vechime si gradul de poluare... asta ar calma mult activitatea afaceristilor de masini second hand care aduc numai cazaturi in Ro si ne creaza probleme de trafic si noua... sunt si eram convins ca o sa gaseasca o modalitate oamenii ca sa descurajeze importurile de sh... deasemenea sunt de acord cu ideea lui Darren chiar si eu am sprijinit-o, ca totusi nu mi se pare obligatoriu ca fiecare om sa aiba masina proprie... nu iubesc comunismul dar decat sa existe toate cadavrele astea de masini astea pe strazi si problemele de trafic aferente eu zic ca trebuie sa acceptam adevarul si sa ne dam seama ca a avea masina e totusi o obligatie si fata de restul si nu numai un moft pe care ni-l permitem... In Singapore masinile mai vechi de 5 ani (sau 8 ani) nu se mai pot inmatricula... deci in mod klar piata second hand nu exista sau preturile la second hand sunt foarte mici pentru ca stii klar cat poti folosi masina... nu exista loc de dubii... de exemplu eu cred ca alta lege buna ar fi ca masinile sa respecte niste norme de poluare maxima destul de drastice, si ma refer si la masinile noi... merg uneori niste chestii fumigene in fatza mea pe strada de nu-mi vine sa cred ca masina aia nu merge pe carbuni...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 14th July 2025 - 12:35 AM |