![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Unii dintre voi isi aduc cu siguranta aminte de faptul ca, inca din august 2005, am avut un topic pe bmwclub.ro privind proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului, de a modifica legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Principalul subiect este cresterea specatuloasa a impozitului anual pe care trebuie sa-l plateasca fiecare posesor de autoturism dotat cu motor cu capacitatea cilindrica de peste 2 litri. Pe scurt, in faza actuala a proiectului, dupa adoptarea Ordonantei de Urgenta, impozitul se va calcula astfel: A. se imparte capacitatea cilindrica in grupe de cate 200cmc; B. se inmulteste numarul de grupe obtinute la pct. a cu urmatoarele valori: - 10 RON, pentru motoare sub 2 litri; - 60 RON, pentru motoare intre 2 litri si 3 litri; - 150 RON, pentru motoare peste 3 litri. Cateva exemple: - pentru un BMW E30 320i cu motor M20: 1990cmc / 200cmc = 9,95 grupe, se rotunjeste la 10 grupe. Impozitul anual: 10 * 10 RON = 100 RON (1.000.000 lei vechi); - pentru un BMW E36 325i cu motor M50: 2494cmc / 200cmc = 12,47 grupe, se rotunjeste la 13 grupe. Impozitul anual: 13 * 60 RON = 780 RON (7.800.000 lei vechi); - pentru un BMW E34 535i cu motor M30: 3430cmc / 200cmc = 17,15 grupe, se rotunjeste la 18 grupe. Impozitul anual: 18 * 150 RON = 2.700 RON (27.000.000 lei vechi). Intrucat acest mod de calcul al impozitului nu diferentiaza autoturismele in functie de vechime sau valoarea pe piata, este evident ca posesorii de masini mai vechi cu motoare de peste 2 litri vor fi zdravan penalizati financiar. Nu mai vorbesc de cei cu motoare de peste 3 litri, care pur si simplu vor fi nevoiti sa arunce masinile. In data de 13 octombrie am depus la Ministerul de Finante o petitie in numele a 10 cetateni, prin care solicitam modificarea modului de calcul al impozitului, propus in proiectul de Ordonanta de Urgenta. Apoi, in 14 octombrie am fost la o sedinta publica a Ministerului de finante, pe acest subiect. Ieri (25 oct), Ministerul de Finante a publicat varianta revizuita a proiectului: Click aici pentru versiunea 25 oct a proiectului Ministerului Finantelor Din pacate, au fost adoptate multe modificari propuse in sedinta din 14 octombrie (in special cele referitoare la alcool!), dar nu a aparut nimic nou in ceea ce priveste impozitul pe autoturisme. In consecinta, va recomand urmatoarele: 1. Luati in considerare faptul ca este foarte probabil ca incepand cu 2006 sa platim impozit auto conform proiectului si metodei de calcul prezentate mai sus. 2. Amanati, cel putin pana la adoptarea Ordonantei de Urgenta, orice plan de a achizitiona un autoturism (vechi) cu motor de peste 2 litri, in conditiile in care bugetul pentru intretinerea masinii va fi limitat. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (florin83) e foarte mult si 800E. cu 4-500 gasesti si m50. Mai gandeste-te ca o sa il vinzi si pe al tau.. Eu zic ca pe undeva pe la 2-300E max trebuie sa cheltuiesti.
Florin, si eu speram initial sa ies mult mai ieftin, dar un calcul realist mi-a demonstrat ca nu e asa. Un motor sub 300 EUR este varza. Deci, ma costa minim 300 EUR motorul. Apoi, fara EUR 250 pentru o revizie rezonabila a motorului nici nu ma gandesc sa-l urc pe masina. Instalarea (dat jos cel vechi + montat cel "nou" + alte adaptari necesare la inst. electrica) iarasi costa minim 250 EUR. Sa nu uitam apoi de costuri suplimentare gen: transport (caram de colo colo ceva de 200+ Kg), omologare, poate spagile aferente: min. 200 EUR. Pe motorul vechi sa zicem ca iau EUR 200. De aici rezulta ca o astfel de conversie (de la M30 3.5l la M30 2.8l / 3.0l) costa min. EUR 800. Repet, minim. Cum, de regula, calculul pe hartie este subestimat fatza de realitate, iti dai seama ca de fapt vorbim de 1000+ EUR. In ceea ce priveste un M50 sau altfel de motor, de generatie mai noua, costurile se duc bine de tot in sus (pentru ca mai trebuie: cutie de viteze + cardan + adaptari majore la instalatia electrica + alte adaptari la tot felul de furtune, suporti, cleme, etc). In plus, astfel de lucruri de artizanat practic invalideaza valoarea unui E28. Iese o struto-camila fara sens - mai bine il radiez si vand piese din el. Singura conversie cu sens, la altceva decat M30, ar fi S50 (2990 cmc, 286CP, 310Nm) - dar un astfel de motor este foarte rar, costa cel putin 2000 EUR, deci iese total din discutie (costul total al conversiei ar fi mai mare decat diferenta de impozit pentru 5 ani!) Iata deci ca, din orice unghi ma uit, nu prea exista solutie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th June 2025 - 06:35 PM |