IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> frinarea si evitarea obstacolelor cu ABS
Guest_jaffar_*
post Feb 14 2006, 11:57 AM
Post #1





Guests






aseara mi s-a sedimentat o intrebare smile.gif

background: eu n-am ABS pe masina si am invatat asa: daca ma duc spre un obstacol si n-am cum sa ma opresc pina in el, frinez blana, blochez rotile, iau de volan (inainte sau dupa frinare), masina merge tiris dar cu rotile bracate, iar exact inainte de impact dau drumul la frina. in momentul ala masina se suceste destul de violent pe directia rotilor, si eviti obstacolul (bineinteles, daca deja a scazut destul viteza, ca daca vii ca migul... te prabusesti tot ca el).

am aplicat asta mai ales pe zapada, pentru a evita bordurile cind nu-mi iesea un drift.

bun, acum sa trecem la o masina cu ABS. am incercat aseara si n-am inteles nimic, cum fac sa evit un obstacol in care sigur as intra daca as merge drept si as frina la maxim ? nu simteam ca pot face nimic cu abs-ul... frinam tare, simteam cum imi intrerupe frina, aveam putina directie dar nu suficienta ca sa evit, nu puteam nici sa arunc masina cum faceam cu a mea...

so, care e procedura corecta ?

multumesc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
Iulika0069
post Feb 14 2006, 07:17 PM
Post #2


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Asta inseamna 2 kestii:
- la viteze mari iti da un anumit control asupra masinii, care poate fi vital; nu uitati ca la 80 la ora de ex faci 22m/s; daca te apuci tu sa faci "pedale", pierzi f. mult timp si spatiu

- la viteze mici trebe sa tii cont ca iti mareste distanta de franare si sa iei masuri: fie iti educi piciorul sa nu mai apese ca taranu smile.gif pe pedala, fie iti iei un spatiu mai mare fata de cel din fata

Oricum, daca ABS-ul iti intra mai mult de o data pe zi, e o problema cu stilul de condus, poate ar trebui adaptat la masina si la oras..

Io ma simt f. in siguranta cu ABS-ul, mi se pare mult mai performant decat la un C4 din 2005 de ex (cu care am mers)
"Rata de refresh" o estimez undeva la 10-12 impulsuri / secunda, fata de 4-6 cat e la C4.. si nu cred ca alte Reno-uri sau Ford-uri stau mai bine..

M-am obisnuit cu masina si cu ABS-ul si pot frana cu urlete de roti fara acesta sa intre in actiune.. e doar inca un feature pe care il folosesti sau nu, depinde (in imensa majoritate a cazurilor) de tine


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th June 2025 - 12:12 PM