![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Suna dubios titlul dar altceva nu mi-a venit in cap.So aveam in gand ca peste vreo 2 ani sa iau un BMW mai nou pana atunci ma pun la punct si cu banii.Nu mica mi-as fost mirarea cand am inceput sa caut variante.O buna parte din motorizarile BMW de astazi au probleme-mai mari sau ai mici.Sa incepem:
N42/N43 scurgeri ulei probleme cu distributia si intinzatorul de la distributie oricum nu erau in targetul meu dar asa ca idee N54- celebrul 3 litri biturbo probleme cu pompa de combustibil si ceva probleme la turbine N52- spre susprinderea mea am inteles ca sunt probleme cu tachetii hidraulici asta la benzina La dizel situatia e destul de grava desi din nou nu se afla pe lista mea Avem celebrul model N47 care are destul de multe cazuri de distributie rupta mai nou se aud cazuri si de M57 cu distributia rupta-desi aici nu cred ca e ceva grav.Intrebarea ar fi:ce model BMW v-ati cumpara din cele noi avand un buget de max15.000 euo ![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Alex, esti intr-o dilema cu care m-am confruntat si eu cu ceva timp in urma. Din proprie experienta, nu exista o solutie clara. Orice varianta presupune sa accepti anumite compromisuri.
Daca ai de gand sa inlocuiesti masina actuala abia peste 2 ani (=2014), cel mai bine amani pentru atunci orice analiza pe acest subiect. In 2 ani se pot schimba multe: prioritatile tale in viata, veniturile, bugetul disponibil pentru achizitie, legislatia si impozitele aplicate posesiei unui autoturism, poate chiar pasiunea / preferinta pentru BMW. OK, presupunem ca actualul context se va pastra si peste 2 ani (lucru de care ma indoiesc), precum si faptul ca prin modele noi de BMW intelegi modelele care, la data achizitiei (in 2014), au maxim 5 ani vechime. Deci vorbim de BMW-uri produse incepand cu anul 2009. Eu consider ca toate BMW-urile moderne sunt practic in afara posibilitatilor de reparatie ale mecanicului amator, oricat de priceput ar fi acesta. Sunt necesare o groaza de "special tool"-uri + aplicatii software, care pe de o parte nu se pot procura, iar pe de alta parte nu merita ca investitie. Se pot face in continuare banale lucrari de intretinere (schimb ulei si filtre, placute frana, etc.), dar cam atat. Tristetea mare este ca BMW-urile noi inglobeaza tehnologii complexe puse unele peste altele (Ex N55: Vanos + Valvetronic + turbo + injectie directa; gandeste-te cam ce inghesuiala e in chiulasa aceea), iar pe de alta parte tolerentele tot mai mici, timpul scurt alocat testarii si apoi calitatea slaba a executiei unor componente afecteaza foarte urat fiabilitatea, in comparatie cu modelele vechi. Genul de probleme pe care le-ai mentionat la N47, N54, etc. In consecinta, cu un BMW modern care a iesit din garantie ai sanse mari sa mai platesti inca o data pretul de achizitie doar din cateva reparatii mai serioase. Eu cred ca orice pasionat BMW in care inca mai zace amintirea fiabilitatii modelelor E30, E28, E34 ar trebui sa realizeze ca acea era a trecut definitiv. Comparat cu un N55, un motor M30 este un monument al simplitatii (dar si al ineficientei) - de aici si fiabilitatea exemplara a celui din urma. Mi-e aproape imposibil sa-ti dau un sfat care sa se dovedeasca bun, pe termen lung. As tinde sa-ti recomand sa iei un BMW cat mai nou (ex: fabricatie 2012-2013), care inca are garantie sau pentru care poti cumpara post-garantie, cu un motor "downsized", modern si economic (ex: un F30 328i, motor N20) si cu cat mai putine optiuni "electronice". La masinile actuale, tot ce este electronic devine obsolete in max. 2-3 ani de la fabricatie. Ramane insa de vazut daca in 2014 o astfel de masina poate fi cumparata pentru 12.000 - 15.000 Euro. In plus, gandeste-te ca acea masina va trebui vanduta peste destul de putini ani dupa achizitie, si inlocuita cu altceva. Si tot asa, pana vom putea cumpara rezonabil masini electrice. Sau biciclete. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 11th August 2025 - 11:17 AM |